etujarrulevyn torx avaimen koko

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

etujarrulevyn torx avaimen koko

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eli 900i16 vm90 kyseessä ja minkäkokoinen torx sattuu siihen kantaan?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

40
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

t40 . juuri näin.... oli varaosassa paikoillaan,.... kiitoksia...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

toinen torx on niin hurjassa kunnossa että jos sen irti saan en laita sitä paikoilleen. mitäs kokoa tuo pultti on ja millä nousulla? entä paljon mahtaa maksaa tiskillä?
näyttää olevan varaosanumero 8056160
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Ite otin eilen auki kyseiset pultit ja molemmista antoi kanta periksi, sitten porakoneella vedin siihen levyn reunaan asti ja sitten meisselillä se risa syrjä ylös ja siihen niittiä niin sit sai auki... :)

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

juu ongelma ei ole se etteikö niitä pois saisi vaan koko ja kierre. en aio laittaa samoja takaisin...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Kyllä se on tää ihan normaali 8mm:nen joita saapi vaikka mistä, jossa vaan on noita yleisempiä kokoja myynnissä...ei tarvi hakee mistään pultti/mutteri kaupasta...

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jees otan toisen malliks mukaan ... jahka saan aamulla irti . toholla punahehkuun ja armotonta vääntöä. tosin ainoa puute on sopivan avaimen löytyminen t40torx palaan on jotain 6 ja pual milliä eli 6mm hylsyyn ei mee ja 7mm hylsyyn väljä.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
RJK
"Ruisku"
Viestit: 113
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 09:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RJK »

Neljäsosatuumaa on 6,35 mm. Tuumakokoavaimia siis tarvitaan.
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Hyvin lähtee aluksi jumittuneeltakin tuntunut torxi irti jarrulaikasta, kun ensin pistää avaimen kiinni ja lyö siihen vasaralla pari kertaa tunteella ;).
Pekka Valtanen
"Hirsch"
Viestit: 788
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Pekka Valtanen »

Toisaalta...

Jarrulevy kyllä puristuu paikoilleen pyöränpulteilla. Ja pulttien ollessa irti jäähän siihen vielä se vastapäätä oleva vanteen kohdistustappi pitämään levyä paikoillaan.

... joten tarvitseeko sitä?
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

hmm..........jos porais vaan sen kannan pois niin jäis ohjaustapiksi.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Itse jätin ne torx-ruuvit pois kokonaan kun eteen vaihdoin jarrulevyt. Levy pysyy paikallaan ohjaustapin ja luonnollisesti pyöränpulttien avustuksella.
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

ne torxit on ikäviä kun se monttu on suht matala, niin korkkaa helposti.
kandee lyödä sitä tosiaan jonkun tapin avulla tai sit ihan sillä omalla torxilla , joko pitkävartisella tai pihdeillä pitäen lyhyttä palaa paikoillaan. siinä hakkaamisessa on sekin etu, jotta paskat lyttääntyy montun pohjaan ja pala menee mahdollisimman syvään.
Mulla kun korkkas pahasti, niin smirglasin seuraavan torx koon silleen viistoksi sen pään ja mätkin sen sinne pohjaan, siten tuli uutta pitoa ja aukes.
Pulttikoneella jos touhuaa , niin aina kandee aloittaa minimiväännöllä hakkaamaan, se 1- asento on tollekin usein riittävä. pikkuhiljaa se iskuenergia naputtaa sen auki, mutta menepäs heti 4 teholla kehiin, niin näet miten käy.
Mulla on peltivanteet ja 2 kpl kohdistuspulttia sopii niihin ( aluissa on vaan 1 reikä), vaikka ei kait se tosiaan tota senkkiruuvia tartte. Se sovitustappikin on pikkusen kenkku ottaa pois, ei siihen muistaakseni oikein muu käy kuin 10 mm pitkä hylsy.
Jos erikoisruuvikaupassa käytte, niin on noita senkkiruuveja muitakin kuin torx, esim 6- kolo on ainakin yhtä hyvä tossa kohdin, sillä sen monttu on kait pikkasen syvempi. Luulen meinaan, jotta noi senkit mitat on kaikissa samoja.
Viimeksi muokannut stara, Ke Loka 25, 2006 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Ite oli pakko ottaa se kohdistin pois, kun ei passaa alujen kanssa. Kun torxit avasin, niin vedin torx-hylsyn iskumeisselin jatkoksi ja nuijaa, mutta kanta anto vaan periks ei voinu mitään. Se on kun siihen kartioon/jenkoihin ei kukaan viitsi pistää mitään kuparitahnaa/vaseliinia....niin sitten niitten kanssa joku kiroaa vielä. Ite vedän nykyisin melkein joka paikkaan jotai, jos vaikka ite joutuu availeen joskus vielä :lol:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Vastaa Viestiin