Alapallonivel irti?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Alapallonivel irti?

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Nyt veti noloks, mut alapallikka ei lähe millään satkusta pois. Kartio jumittaa niin hyvin. Olisko jotain kätevää konstia kellään tiedossa, kun 16"murtohaarukka ei auttanu :?: :?: :?: KIITOS,jos on :roll:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

No mulla lähti siten jumiutunut että käänsin mutterin sopivaan yläasentoon ja iskin jäänsärkijä piikin väliin.Sitten isoa lekaa perään ja kas,aukesi. :wink: Oli tuossa piikissä juuri sopiva nousukulma terässä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

isompaa lekaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Lekaa en paljoa uskalla enää kasvattaa... Mitenkä tomaatti sulla mahtu se piikki sinne mutterin ja vetonivelen kuoren väliin? Ite ei saa mahtumaan sinne juuri mitään... :cry:

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Mahtu se ihan kivuttomasti.Pallonivelen mutterilla hienosäädin korkeuden.Täytyi vaan ottaa kumi auki ettei varoitunut.Tunnin tappelin ennenkuin hokasin.Paras työkalu olisi tietysti saabin korjaamolla käytetty ulosvedin.Itelläku ei ollut kuin raidetangonpään ulosvetäjä ja sillä ei tuossa hommassa tee mitään kun ei mitenkään mahdu.
Eli oikeaoppinen työkälu tuohon olisi sellainen levittävillä leuoilla varustettu olosvetäjä.
mart96
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Elo 05, 2004 11:39

Viesti Kirjoittaja mart96 »

yleensä näitä kartioita on irroitettu niin, että isompi vasara sivulle vastakappaleeksi ja sitten toiselta puolelta sivulta toisella vasaralla niin kova lyönti kun jaksaa ja kyllä sen pitäis irtooo :D
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

jos lyöt joustavaa kohdetta, niin ei onnistu...

jumita, niin lähtee pienellä nappasulla.
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

Tai sitten vaan mutteri irti ja kovaa ajoa, kyllä se siitä hellittää..;)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

kyllä kaks lekaa (leka ja vasara) on kova sana kokemuksieni mukaan (toinen vastakappaleeksi).
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7684
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Noiden murtohaarukkojen kidat on normaalisti liian ahtaita jolloin voima ei välity oikein. Laikalla kitaa leveämksi niin eiköhän aukee.

Haulla löytyy juttua kun laittaa kirjoittajaksi stara ja hauksi työkalu*
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Kiitoksia hyvistä neuvoista, ne on aina kalliita...siis hyvässä mielessä :)

No joka tapauksessa alapallikat on vaihdettu loppujen lopuksi ne lähti jo aikaisemmin käyttämälläni murtohaarukalla. Taisin ehkä säästellä vähän lekan iskuissa, sen täytyy kuitenkin kiilautua hyvin sinne väliin ennen kuin irtoaa. Loppujenlopuksi ihan hyvä vehje, minulta pisteet, kun vaan uskaltaa antaa lekaa persuksiin :!:

Tuli hirveet etupään rempat tehtyy: Levyt, palat, letkut, alapallikat, raidetangonpäiden suojakumit ja tottakai piti vielä satulat maalata punaisiksi :D

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Vastaa Viestiin