Omat havaintoni ketjun poistosta 2.3T donnarissa vm 1992 (ajettu poiston jälkeen joku 20000km). Bensankulutus tippui EDU:n mukaan reilu puoli litraa. Toki oma osansa kulutuksen tippumiseen voi olla myös sillä, että haljennut kansi tuli vaihdettua ehjään samalla. Kulutus tosin palasi "entiselleen", kun sain ilmastoinnin vihdoin toimimaan alkukesästä
Koneesta tuli kierrosherkempi ja kaasuvaste parani, teholisäys absoluuttisen totuuden persdynolla mitattuna n. 5,3hv. Edelleen, osasyynä voi olla myös ehjätty kansi. Turbo/APC mittari ei mene moottorijarrutuksessa enään niin paljon alipaineen (valkoisen) puolelle kun ketjun kanssa. Tärinät tyhjäkäynnillä ja "normaaliajossa" pieneni. Kone "karjuu" selkeästi kierrosten ollessa yli 3500rpm, (n. 140+ km/h viitosvaihteella) eli on yläkierroksilla äänekkäämpi. Osasyy voi olla myös uusitulla putkistolla (3" CatCo kissa, Motonetin "orkkis" välipönttö, 3" DP ja Remuksen "sporttinen" takapönttö oli paikoillaan jo ennen remppaa). Kaikenkaikkiaan yhteen ellei jopa kahteenvetona voisi todeta, että jos joskus mielenhäiriössä hankin toisen/uuden 2.3T/t/i/Aero tonnarin, poistan ketjun n. puolen tunnin päästä ostohetkestä.