Näitä "ei käynnisty"-otsikoita jo olikin ennestään melko paljon, mutta en äkkisältään löytänyt vastaavuutta omaan ongelmaan. Eli, autoni -91 900i16 jäi vara-autoksi, ja ajelen tuolla melko harvakseen. Nyt jos ilma on kostea ja kylmä, auto ei käynnisty millään. Jos moottorin lämmittää lohkiksella kuumaksi, auto lähtee kuin palmun alta. Vika vaikuttaisi nopeasti ajatellen olevan lisärikastinpiirissä, ja ehkä sitten ryyppysuuttimmessa ?
Asiaa mutkistaa vaan se, että kun auto on pari päivää ollut ajossa, vika poistuu, eli auto käynnistyy jälleen itsekseen myös kylmässä ja kosteassa. Tämä sai miettimään, ettei sitten kuitenkin jossain olisi vain kosteutta. Jakajan tarkastin, sekä kriittisimmät liitokset pannuhuoneesta. Näissä ei silmämääräisesti vaikuttanut olevan vikaa.
Onko kellään kokemuksia, onko noita ryyppysuuttimia hajonnu ikinä ? Sen verran arvokkaan oloinen osa, ettei viitsisi uusia ihan vain kokeilemisen takia.... =)
saab 900i16 käynnistyy huonosti
No johan. Nyt tämä ongelmakin taas paheni (en ole saanut aikaiseksi vielä vaihdella mitään, joskin laitoin nyt lämpötila-anturin tilaukseen). Nyt auto kylmänä ja kosteana ei kestä kierroksia ollenkaan, jos kaasua painaa, auto hyytyy ja alkaa röpöttämään. Tyhjäkäynti on kuitenkin ok, kunhan vaan ensin saa käyntiin. Auton röpöttäessä ja hyytyessä ajaessa myös moottorinvalo syttyi, ja vikakoodiksi happianturin "seos liian laihaa tjsp."-koodi. Eikös tämä nyt sitten voisi viitata hyvinkin tuohon lämpötunnistimeen, niinkuin ode jo aiemmin epäili ? Ei oikein ole kokemuksia ruisku-autossa tällaisesta.... 

"kostea ja kylmä"->"auto ei käynnisty mill
Oliko vika lämpötila-anturissa?
minulla oli 900i 16v -92 sabassa käynnistys ongelmaa. ongelman aiheuttajaksi paikantui viallinen sytytyspääteaste (musta tulitikkuaskin kokoinen mötikkä vasemmassa etulokarissa). lämpimällä ilmalla vian sai päälle jäähdyttämällä sytytyspääteasteen kylmäksi(pakastin tai kylmäspray) Taas kylmällä ilmalla, kun sytytyspääteasteen lämmitti sai saban motin käyntiin.
minulla oli 900i 16v -92 sabassa käynnistys ongelmaa. ongelman aiheuttajaksi paikantui viallinen sytytyspääteaste (musta tulitikkuaskin kokoinen mötikkä vasemmassa etulokarissa). lämpimällä ilmalla vian sai päälle jäähdyttämällä sytytyspääteasteen kylmäksi(pakastin tai kylmäspray) Taas kylmällä ilmalla, kun sytytyspääteasteen lämmitti sai saban motin käyntiin.

- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!