No tuo rengastus tuo kyllä oman osansa ja jos niin mukavuudenhaluinen ja rahaa viljelevä (jos kyseessä on autoilu) kuin allekirjoittanut niin ilmastointikin on päällä kokoajan. Mutta kyllä noi lukemat on ainakin mulle aika vieraat paitsi jos on menty isosti kovaa (niin kovaa kun tuolla herneen kokoisella ahtimella pääsee) boxi katolla. Ja kuten sanoit ei noi SIDit aivan hirviästi valehtele pitkässä juoksussa. Mutta nythän on jo poistettu kylmäkäynnistykset ja ilmastointi niin kyllä sen kulutuksen saa halutessaan näyttämään pieneltä. Ei noihin 6:lla alkaviin lukemiin pääse normikäytössä muuta kuin nollaamalla SID ajossa lämpimällä koneella. Sen verran monta saapasta ollut jo perheessä että näin uskallan sanoa varsinkin kun rauhallinen faija ajaa kuin mummojupu kirjoitti:
PS: Onko saabisti900 katsonut kulutusta muutakuin SIDin mukaan, jos sinulla heittää "väärään" suuntaa
Kulutuksesta
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
AINA kannattaa mitata tankkaamalla kulutus, eikä SIDin mukaan.Zandmann kirjoitti:WTF? Shocked
Meikäläisellä TiD imaisee sellasta 6,3-7,3l/100km nurkissa. Tosin ajosta suurin osa on moottoritietä cruise (130km/h asetuksella) ym. hilpattimet päällä... Eipä silti, ei kulutus kuitenkaan ota kupoliin vielä. Eikä ajotapa ole kovinkaan usein ollut pisaralla-pisimmälle.
Väitän, että sidi kusettaa, jos esim. ajat alkutankillisen, vaikka 500km nätisti ja lopputankillisesta kiristät kulkua. Ei ehdi jotenki päivittyä se kulutus.
Nyt Jyväskylän reissulla tuli ajettua norminopeuksia, kaupungissakin. Välillä satasta, välillä 80 ja ohiteltuakin useasti. SID näyttää 5,3l/100km. Persdyno sanoo, että oikea on 5,8->6.1L/100km.
Kerran kun ajoin koko tankin rajoitusten mukaan, 2 henkilöä, normikoon renkaat, ilmastointi kokoajan päällä heinäkuussa. Oulu-Helsinki-Oulu. Kaupunkiajoa JKylässä noin 60km ja Helsingissä noin 50km + esikaupunkialueen tupellusta. MITATTU kulutus tankatessa 5.2L/100km, tuota pidän ennätyksenäni. Tankki täyteen, putkea myöten.
(Mainittakoon, että tehdas lupaa muistaakseni 4,9L/100km matka-ajossa.
Lupaus toteutunee, mikäli ajetaan vakiokoon renkailla ilman kuormaa tasaista 80km/h vauhtia = minulla ei koskaan
Ajan itse matkaa noin 80-90% tankista. Pääsääntöisesti ohitan rekat ja hissuttelijat reippahasti. Kesällä ilmastointi jatkuvasti päällä ja 215/55R16 nakeilla kulutus aika tarkkaan 5,9->6,4.
6,7L/100km on ehoton PB, minkä oon saanu kulumaan koko tankillisella, silloin tosin oli puoliskotankki kaupunkiajoa. Ajan rauhallisesti kaupungissa. Pelkällä kaupunkiajolla SID väittää kulutusta monesti alle 7L/100km. En tiedä, onko perää.
Zandmann: veikkaan, että 130kmh -nopeudella 7,3 on vielä aika OK -kulutus, varsinkin jos vähänkään kaupunkiajoa molemmissa päissä.
Onko leveät renkaat?
Ilmastoinnista:
Olen kahtena kesänä yrittäny kartoittaa, että paljonko ilmastointi oikeasti lisää kulutusta. En osaa sanoa kyllä paskaakaan siihen, sen verta tulee heiluntaa kulutukseen joka tankillisella. Veikkaan, että niin vähän, ettei kiinnosta, ehkä jopa alle 0,5L.
Eeberistä:
Sama homma kuin ylempänä...
Talviajossa ilmastoinnin käyttämättömyys säästää, kapeampi rengas säästää, pienempi matkanopeus säästää. Ei jaksa Eeberi haukata noiden kaikkien yli, talvikulutus yleensä jopa kesäkulutusta pienempi => vaikea sanoa mitään.
Huhuja olen kuullut, että tuntikulutus voisi olla jotain puolen litran 0,5L -luokkaa. Kuka tietää paremmin?!
Kahtena viime kesänä ollaan perheen kanssa tehty "kesäreissu"; samat matkat (n.1500km), samat nopeudet. Viime kesänä, jolloin lämpöasteet pyöri 25-30C hujakoilla, koko matkan keskikulutus oli n. 0.7l/100km korkeampi kuin edellisenä kesänä. Enpä laittaisi muun kuin tuon korkean lämpötilan piikkiin...Ilmastoinnista:
Olen kahtena kesänä yrittäny kartoittaa, että paljonko ilmastointi oikeasti lisää kulutusta. En osaa sanoa kyllä paskaakaan siihen, sen verta tulee heiluntaa kulutukseen joka tankillisella. Veikkaan, että niin vähän, ettei kiinnosta, ehkä jopa alle 0,5L.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Eberin kulutus
Valmistaja ilmoittaa seuraavat kulutukset lämmittimelle (dieselillä):
Hydronic 4
teho 2400 W teho 4300 W
0,27 l / h 0,53 l / h
Hydronic 5
teho 2400 W teho 5000 W
0,27 l / h 0,62 l / h
Ja olikohan se nyt sitten niin että 9-3:ssa on tuo pienempi lämppäri?
Hydronic 4
teho 2400 W teho 4300 W
0,27 l / h 0,53 l / h
Hydronic 5
teho 2400 W teho 5000 W
0,27 l / h 0,62 l / h
Ja olikohan se nyt sitten niin että 9-3:ssa on tuo pienempi lämppäri?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Eberin kulutuksesta
rr kirjoitti:Muistelen että 3kW...
Ahaa, no sitten liikutaan luokassa 0,20 - 0,30 l / h
Tuohan ei enää sitten kovin tehokas lämmitin olekkaan jos aletaan lämmittämään jääkylmää mottoria ja hyttiä?
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos SID näyttää hassuja lukuja kannattaa käydä TECHillä korjaamassa lukuja. Huolossa osaavat säätää ajotietokonetta.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ainahan täällä jostain puhutaan
saabeli kirjoitti:Toiset puhuu seipäästä ja toiset aidasta.... oli kyllä kyse, että helteellä vie ilmastoinnin jäähdytys yli 0,5l/100km (bensa koneessa).Valmistaja ilmoittaa seuraavat kulutukset lämmittimelle (dieselillä):
Ja monesti puhutaan asian vierestäkin, mutta kyllä joku tuossa kyseli lämmittimen kulutuksiakin...
"Talviajossa ilmastoinnin käyttämättömyys säästää, kapeampi rengas säästää, pienempi matkanopeus säästää. Ei jaksa Eeberi haukata noiden kaikkien yli, talvikulutus yleensä jopa kesäkulutusta pienempi => vaikea sanoa mitään.
Huhuja olen kuullut, että tuntikulutus voisi olla jotain puolen litran 0,5L -luokkaa. Kuka tietää paremmin?!"
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
No eikö tätäkin topicia voisi laittaa lukkoon samoilla edellytyksillä kuin aiemmin lukittujakin, eli koska on suosittu ja kovin paljon seurattu?
Nuo B2x4/B2x5-koneet vievät keskimääräisesti aika tarkalleen seka-ajossa kaikki sen 10.0 litraa. Jos ajaa varovasti niin voi mennä muutama desi vähemmän. Mitään bensansäästövehkeitähän nuo ei ole, itse pääsen 900-kaasarimallilla 1-2l pienemmällä keskikulutuksella kuin ex-9-5:llä, ex-GM-900:lla tai tällä meidän nykyisellä GM-900:lla.
Eli bensa noille turbosaabeille maistuu kyllä, ja oikein hyvinkin.
Mutta kuitenkin aika kohtuullinen kulutus tuollainen 10l/100km on.
Kulutuslukemiahan saa mieleisekseen sidistä nollaamalla jossain alamäessä pohjanmaalla, mutta totuus on toinen.
Nuo B2x4/B2x5-koneet vievät keskimääräisesti aika tarkalleen seka-ajossa kaikki sen 10.0 litraa. Jos ajaa varovasti niin voi mennä muutama desi vähemmän. Mitään bensansäästövehkeitähän nuo ei ole, itse pääsen 900-kaasarimallilla 1-2l pienemmällä keskikulutuksella kuin ex-9-5:llä, ex-GM-900:lla tai tällä meidän nykyisellä GM-900:lla.
Eli bensa noille turbosaabeille maistuu kyllä, ja oikein hyvinkin.
Mutta kuitenkin aika kohtuullinen kulutus tuollainen 10l/100km on.
Kulutuslukemiahan saa mieleisekseen sidistä nollaamalla jossain alamäessä pohjanmaalla, mutta totuus on toinen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
Psychocowboy
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Mä en kyllä pääse niin suuriin kulutuksiin kuin og900i tai ng900 ruiskuilla. Joutuis polkemaan matka-ajossakin tosissaan että moisiin pääsis. Mulla ainakin pikku t on tuonut säästöä kulutukseen.ng900aero kirjoitti: Nuo B2x4/B2x5-koneet vievät keskimääräisesti aika tarkalleen seka-ajossa kaikki sen 10.0 litraa. Jos ajaa varovasti niin voi mennä muutama desi vähemmän. Mitään bensansäästövehkeitähän nuo ei ole, itse pääsen 900-kaasarimallilla 1-2l pienemmällä keskikulutuksella kuin ex-9-5:llä, ex-GM-900:lla tai tällä meidän nykyisellä GM-900:lla.
Eli bensa noille turbosaabeille maistuu kyllä, ja oikein hyvinkin.
Mutta kuitenkin aika kohtuullinen kulutus tuollainen 10l/100km on.
Kulutuslukemiahan saa mieleisekseen sidistä nollaamalla jossain alamäessä pohjanmaalla, mutta totuus on toinen.
Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....