og saabin virittämisestä

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Lukittu
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Turbo16 kirjoitti: Noh oletko sitä mieltä, että wisecon helmat pituus riittää 400hp tehoihin? Kuitenkin mahlen helmat ovat pidemmät kuin vst. wisecot vai oliko se niin?

Oliko puhetta nyt koneistuksesta vai ei... Cossun wisecot siksi, kun en viitti tässä nyt luetella jokaista männän mittaa.

Luovutan viisaammille tämän keskustelun :twisted:
Kiitos :P :x :P :? 8O :P

Noh kuinka paljon helmaa pitää laskea että kestää 400hp vai miten se meni?

Kerroppa kuitenkin ne Cossun maagiset mitat jos jotain faktaakin saisi, samalla olisi kiva kuulla myös B202L:n männän vastaavat.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tämäkin topicci on semmoista puutaheinää että saa pahempaa hakea. Ei siinä, hyvät naurut on saanut kyllä. :lol:

Ei siinä, kukin tyylillään. Uusilla vakiopalikoilla muuten B202L alakerta kestää täysin ongelmitta kolmosella alkavia kolminumeroisia teholukemia, ei siitä nelosella alkavasta kauheasti heitä. Omakohtaista kokemusta on, ja taitaa siellä voimansiirrossa ratketa joku aika paljon todennäköisemmin kuin edes ne vakiomännät on moksiskaan noilla tehoilla kunhan seokset on kohillaan.

Mutta onhan niillä COSSUN palikoilla melekosesti katu-uskottavuutta, tietty jonkinlainen epäilys essonbaari-opeista herää sellaisten sankarien kohdalla jotka suosittelevat kiertokankia vaihtoon näissä moteissa virittäessä...
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Eikös tuolla Uudenkaupungin automuseossa ollut joku "hieman" tehokkaampi og satku? Teholukemia en nyt muista mutta kyllä siinä taisi olla reippaasti yli 300hp?!

EDIT: http://www.jakari.net/automuseo/imagepages/image8.html
Viimeksi muokannut Frostwind, Ma Loka 30, 2006 21:51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Frostwind kirjoitti: siinä taisi olla reippaasti yli 300hp?!
Ei taida olla ihan laillinen peli.
Frostwind
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ma Touko 30, 2005 11:14
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Frostwind »

Suppari kirjoitti:
Frostwind kirjoitti: siinä taisi olla reippaasti yli 300hp?!
Ei taida olla ihan laillinen peli.
No taitaa olla ihan ratapeli tms.

EDIT: :lol:
Viimeksi muokannut Frostwind, Ma Loka 30, 2006 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Turbo16 kirjoitti:
Suppari kirjoitti:Mitä järkevää koko topicissa taas ollut ekasta sivusta :D

Cossun wisecot lienee samaa tavaraa ku muutki wisecot,tosin vain oikeilla mitoilla.Raakile wisecot n 700 euroa sarja.Tohon koneistukset päälle.
Noh oletko sitä mieltä, että wisecon helmat pituus riittää 400hp tehoihin? Kuitenkin mahlen helmat ovat pidemmät kuin vst. wisecot vai oliko se niin?

Oliko puhetta nyt koneistuksesta vai ei... Cossun wisecot siksi, kun en viitti tässä nyt luetella jokaista männän mittaa.

Luovutan viisaammille tämän keskustelun :twisted:
Raakile wisecojen helmat riittää mahleihin ja viritys varaa jää viellä tulevaisuuteen.Cossun männät on mitoiltaan std. toisin käy kaikkiin eurooppalaisiin fomoco tuotteisiin,mukaanlukien volvo.
Tekeekö PO-metalli kankia saabisteille?
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Saapisteilla on kovat kanget vakiona :P
Foxbody turbo
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

jcarlson kirjoitti:Mutta onhan niillä COSSUN palikoilla melekosesti katu-uskottavuutta, tietty jonkinlainen epäilys essonbaari-opeista herää sellaisten sankarien kohdalla jotka suosittelevat kiertokankia vaihtoon näissä moteissa virittäessä...
Sitten kun ehkä rakennan sen 500hp koneen pappasedaniin niin ajattelin käyttää Saabin vakiokankia ja mäntiä. Jos/kun kankia katkeaa ja mäntiä menee halki niin ilmoittelen tänne. Sen jälkeen korvaan kanget vastaavilla käytetyillä ja männät uusilla vakio T16 männillä.

Kuulosti vaan hölmölle tuo ettei saabbiin saa mitään osia ja COSSUUN saa. Sisuskalut saa vaihtaa jos siltä tuntuu ja rahaa on, osia löytyy kyllä. Tarpeellisuudesta en tiedä, ruotsin foorumilla näin kerran katkennen kangen.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Ei mutta. Miten ne Coswotrhin osat voi tehdä Saabista (tai yleensä muustakaan autosta) katu-uskottavamman? Jos joku palikka voi tehdä jonkun auton katu-uskottavammaksi niin siinä tapauksessa mun 99:ssä on katu-uskottavuutta jo Porvoon mitalla, siinä ku on Scanian 9-litraisen moottorin ahtimen pinnapultit pakosarjassa :D

Toinen mikä pisti silmään on se, että miksi pitää vaihtaa auton sisältä osia? Jos moottorin rakentaa uudestaan niin tekee sen "oppikirjan" mukaan ja painottaa samanlaiset osat samanpainoiseksi, keventää tarpeen mukaan vauhtipyörää, kasatun koneen tasapainoittaa, pakosarjan putket samanmittaisiksi (ei jyrkkiä mutkia), puristuspaineet vakioon tai alle, lujempi kannentiiviste tai liekkirenkaat, 2.3 litraisen kansi, kanavien tarkistus kannesta, nokkiin asteet paremmiksi, 2.1 litraisen imusarja, kanavien kohdistus yläkerrasta, iso ahdin, jäykkä acu, moottoriohjaukseksi Tatech, 3.5" downpipe, yksi vaimennin ja loput putkea 3". Luulis noilla jo irtoavan ihan kivasti koneja. Kait?
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

dimebak kirjoitti:Ei mutta. Miten ne Coswotrhin osat voi tehdä Saabista (tai yleensä muustakaan autosta) katu-uskottavamman? Jos joku palikka voi tehdä jonkun auton katu-uskottavammaksi niin siinä tapauksessa mun 99:ssä on katu-uskottavuutta jo Porvoon mitalla, siinä ku on Scanian 9-litraisen moottorin ahtimen pinnapultit pakosarjassa :D

Toinen mikä pisti silmään on se, että miksi pitää vaihtaa auton sisältä osia? Jos moottorin rakentaa uudestaan niin tekee sen "oppikirjan" mukaan ja painottaa samanlaiset osat samanpainoiseksi, keventää tarpeen mukaan vauhtipyörää, kasatun koneen tasapainoittaa, pakosarjan putket samanmittaisiksi (ei jyrkkiä mutkia), puristuspaineet vakioon tai alle, lujempi kannentiiviste tai liekkirenkaat, 2.3 litraisen kansi, kanavien tarkistus kannesta, nokkiin asteet paremmiksi, 2.1 litraisen imusarja, kanavien kohdistus yläkerrasta, iso ahdin, jäykkä acu, moottoriohjaukseksi Tatech, 3.5" downpipe, yksi vaimennin ja loput putkea 3". Luulis noilla jo irtoavan ihan kivasti koneja. Kait?
Lujemmasta kannentiivisteestä oli rakentavaa keskustelua tässä alempana.
Eh,puristuspaineiden lasku?Pakosarjan putkien ei tarvitse olla millilleen samanmittaisia(jos ei jaettua pakopesää).Tatechista ei ole foorumivirittäjien keskuudessa ollut kovin hyviä kokemuksia,tiedä häntä.
:arrow: meen nukkumaan moi.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

dimebak kirjoitti:3.5" downpipe
Muusta en tiedä mutta tuo on pakollinen.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

f-19 kirjoitti:
dimebak kirjoitti:3.5" downpipe
Muusta en tiedä mutta tuo on pakollinen.
:D Ilman 3,5 RST DP ei ole elämää :!: :wink: :lol:
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

kasatun koneen tasapainoittaa
Tämän toimenpiteen haluasin kyllä nähdä omin silmin.
Paljonko mahtaa olla männän nopeus ko. toiminpiteessä?
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

SabaT16 kirjoitti:
kasatun koneen tasapainoittaa
Tämän toimenpiteen haluasin kyllä nähdä omin silmin.
Paljonko mahtaa olla männän nopeus ko. toiminpiteessä?
Taidat itsekkin tietää, että tuo tarkoitti kytkinpaketin ja alakerran kanssa tasapainotus..
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

tema kirjoitti:
f-19 kirjoitti:
dimebak kirjoitti:3.5" downpipe
Muusta en tiedä mutta tuo on pakollinen.
:D Ilman 3,5 RST DP ei ole elämää :!: :wink: :lol:
Kolmen tuuman riittää 99% saabisteista.
Lukittu