Aero 1984
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Aero 1984
Terve
Tuli ostettua melko hienokuntoinen ensimmäisen vuosikerran Aero, jolla on ajettu 200 tkm ja historia täysin selvillä. Ongelmana vaan on, että autolla on ajettu lähinnä katsastukseen viimeiset 13 vuotta. Kysymys onkin että minkäläinen perushuolto kannattaisi tehdä ? Öljyt autoon on vaihdettu kaksi vuotta sitten. Auto on seissyt lämpimässä tallissa tuon ajan ja selvää on, että myöskään jatkossakaan auto ei näe suolaa, lunta/jäätä. Niin ja väri on ainoa ja oikea eli musta.
9-5 Nordic
Tuli ostettua melko hienokuntoinen ensimmäisen vuosikerran Aero, jolla on ajettu 200 tkm ja historia täysin selvillä. Ongelmana vaan on, että autolla on ajettu lähinnä katsastukseen viimeiset 13 vuotta. Kysymys onkin että minkäläinen perushuolto kannattaisi tehdä ? Öljyt autoon on vaihdettu kaksi vuotta sitten. Auto on seissyt lämpimässä tallissa tuon ajan ja selvää on, että myöskään jatkossakaan auto ei näe suolaa, lunta/jäätä. Niin ja väri on ainoa ja oikea eli musta.
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
varovasti jos on kone päässy karstottumaan, niin "lämää" ei kannata ihan vimmatusti antaa heti. ettei ala nakuttaa kun karstat alkaa hehkua.
onhan siinä varojärjestelmät.
ite ajelisin vähän pidemmän reissun ja sen jälkeen vasta karstanpoisto
oikea väri ja hieno auto, arvo senkun nousee
minkävärinen sisusta ?
löytyykö kattoluukku ja ilmastointi ?
onhan siinä varojärjestelmät.
ite ajelisin vähän pidemmän reissun ja sen jälkeen vasta karstanpoisto

oikea väri ja hieno auto, arvo senkun nousee

minkävärinen sisusta ?
löytyykö kattoluukku ja ilmastointi ?
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
sisusta on oxblod ja AC:tä ei ole, mutta muut aero herkut on eli sähköikkunat, luukku, cruise. En ole vielä edes päässyt koeajamaan, mutta tosi ryhdikäs on koriltaan. Miinuksena on vetokoukku ja lisävalot, jotka revin, siis otan, pois hetimiten. Vanha omistaja sano, että penkissä irtosi päälle 190 hv, mene ja tiedä.
9-5 Nordic
9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Aja kone lämpimäksi ja kaikki nesteet ulos. Uudet öljyt mottiin, askiin ja nesteet koneeseen. Uusi termari kans kannattaa laittaa. Jonkun ajan päästä sama homma uudestaan niin on huuhdellu hieman konetta sisältä. Syttöosat vaihtoon, ilmansuodatin, öljynsuodatin tieten myös, bensansuodatin, alipaineletkuja kannattaa vaihtaa alipainepöntölle, jakajalle, bypassille ja bensapaineen säätimelle sekä se joka menee ylipainekytkimelle ja apc-mittarille, ja tieten kaikki kiilahihnat.
Kone kannattaa pestä niin näkee mahd. vuoto kohdat. Apc-boksi ja magn. vena kannattaa suojata ja muutenkin välttää ruiskun liittimiä kovalla paineella pestessä.
Ja pakoputki kannattaa suosiolla vaihtaa, ainakin mun tietämyksen mukaan niin ei karstoittunu pakoputki ahdista ja rasita konetta.
Niin ja kannattaa käydä vaikka katsomassa miten 200 kilsan päässä liikennevalot vaihtuu. Ei tarvi ajaa ylinopeutta mutta tarpeeksi pitkään maantiellä niin puhdistuu karstasta.
Kone kannattaa pestä niin näkee mahd. vuoto kohdat. Apc-boksi ja magn. vena kannattaa suojata ja muutenkin välttää ruiskun liittimiä kovalla paineella pestessä.
Ja pakoputki kannattaa suosiolla vaihtaa, ainakin mun tietämyksen mukaan niin ei karstoittunu pakoputki ahdista ja rasita konetta.
Niin ja kannattaa käydä vaikka katsomassa miten 200 kilsan päässä liikennevalot vaihtuu. Ei tarvi ajaa ylinopeutta mutta tarpeeksi pitkään maantiellä niin puhdistuu karstasta.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Oi saakeli minkä helmen oot löytänyt..!9-5 Nordic kirjoitti:nyt olis kuvia, mikäli toi linkki pelittää.
http://share.shutterfly.com/action/welc ... LZm0cM2LjQ


-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Todella hienon Aeron olet löytänyt ja tervetuloa vaan M1984 900Aero-joukkueeseen
Löytyikö auto Porin suunnalta..?
Kannattaa tosiaan vaihtaa kaikki nesteet ja öljyt aika tiuhaan pariin kertaan.
AC ei ollut OG900:ssa koskaan vakiovaruste Suomessa, joten eipä sitä monessa Aerossakaan ole... Uusi 900Aero on maksanut vuonna 1984 177.000FIM, joka tämän päivän rahassa on noin 52.000 euroa. Ilmastointi ei parikymmentä vuotta sitten ollut ihan halpa varuste, vaan maksoi noin 20.000 markkaa. Voisipa jäädä tänäkin päivänä monesta autosta ilmastointi pois varustelistalta, jos se maksaisi tuollaisen rapiat 5000 euroa...
Eski

Kannattaa tosiaan vaihtaa kaikki nesteet ja öljyt aika tiuhaan pariin kertaan.
AC ei ollut OG900:ssa koskaan vakiovaruste Suomessa, joten eipä sitä monessa Aerossakaan ole... Uusi 900Aero on maksanut vuonna 1984 177.000FIM, joka tämän päivän rahassa on noin 52.000 euroa. Ilmastointi ei parikymmentä vuotta sitten ollut ihan halpa varuste, vaan maksoi noin 20.000 markkaa. Voisipa jäädä tänäkin päivänä monesta autosta ilmastointi pois varustelistalta, jos se maksaisi tuollaisen rapiat 5000 euroa...
Eski