Kansipaffi..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Eihän tuo pelkkä pahvinvaihto nyt hyvänen aika satasia maksa... Normaali tilanteessa ei kantta tarvitse turhaan jyrsiä suoraksi. Lisäksi ehjiä ja suoria 8v kansia saa hae pois hintaan varmasti kun jaksaa kysellä...
Kansi helppo tarkastaa esim. 600 vesihiomapaperilla ja paksulla lasilla tai muulla suoralla pinnalla. Jos menee koko pinta tasaisesti harmaaksi, ei muuta kuin kansi takaisin paikalleen.



T8 tuossa aiemmin puhui asiaa: "Pahvi 30€ ja kansi kokkolan purkaamolta 100€"
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ei se sen vaikeampaa ole kuin 8v kannen avaaminen
pyörittelee merkit kohilleen enne purkua ja siitä sitten vain
kansi auki rauhallisesti ja ajtuksella tekee homman niin kyllä se siitä
onnistuu.
Ari 1622
900iClassic
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja 900iClassic »

Nyt ei ole tälläkertaa omasta ajopelistä onneksi kysymys mutta tarvis tietää seuraavat:

Kone on 2.1 -93
- Mikä on kannenpulttien kiristysmomentti?
- Onko torx vai tavallinen ja mikä koko jos torx?

Ja kaverin autoon ollaan aloittelemassa pahvin vaihtoa viikonloppuna. Onko tuossa koneessa jotain erityisempää huomioitavaa...

Kiitoksia jo etukäteen...
900T16 Classic -93
900iClassic
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja 900iClassic »

Nyt ei ole tälläkertaa omasta ajopelistä onneksi kysymys mutta tarvis tietää seuraavat:

Kone on 2.1 -93
- Mikä on kannenpulttien kiristysmomentti?
- Onko torx vai tavallinen ja mikä koko jos torx?
- Tarvitaanko jotain muita "erikois"-työkaluja

Ja kaverin autoon ollaan aloittelemassa pahvin vaihtoa viikonloppuna. Onko tuossa koneessa jotain erityisempää huomioitavaa...

Kiitoksia jo etukäteen...
900T16 Classic -93
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Tarvittava avain on E16 Torx (käänteinen), kiristimen irrotukseen tarvitaan pitkä hylsy, olikohan 27mm, kannattaa varmistaa. Se kun on mukavasti esillä siinä kannen päällä jakopään puolella.

Kiristysmomentti on ensin 60Nm, sitten 80Nm ja lopuksi 90 astetta. Kiristysjärjestyshän menee sitten "spiraalissa" keskeltä ulospäin. Jälkikiristystä ei tarvita.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
900iClassic
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja 900iClassic »

jcarlson kirjoitti:Tarvittava avain on E16 Torx (käänteinen), kiristimen irrotukseen tarvitaan pitkä hylsy, olikohan 27mm, kannattaa varmistaa. Se kun on mukavasti esillä siinä kannen päällä jakopään puolella.
Pitkä hylsy löytyy kyllä...

Mutta millainen lienee tuo käänteinen Torx? Pitänee huomenna lähtee kiertelemään työkaluliikkeitä ja ihmettelemään...
900T16 Classic -93
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Siinäpä kuva: Kuva
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
900iClassic
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Su Loka 22, 2006 10:05
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja 900iClassic »

Kiitos. Eiköhän näillä selvitä :)
900T16 Classic -93
Vastaa Viestiin