Diagnoosi: raotin jakotukin mutteria, bensaa ei roiskunut kuten normaalisti startatessa. Mittasin tuleeko pumpulle jännite, tuli. Selvä tapaus, releen vikakin oli siten poissuljettu. Vielä hakkasin vasaralla puupalikan välityksellä ämpärin kantta assarin samanaikaisesti startatessa, ei herännyt perskeles enää.
Mutta no problemos, kansi auki, CRC: tä läpivienteihin, nitkutusta ja kiertelyä, sormipelilläkin olis noussu luulisin, käytin pitkäleukausia B:n pihtejä kampeamiseen. VAROVASTI ja ei kulmapuolelta, koska monilta on ne muoviset kulmakappaleet katkenneet. Sen kierrekorkkikin oli aika löysällä, olis lähteny varmaan melkein käsipelillä, tai puukapulalla hakkaamalla, mulla ny oli oikein hommaan värkätty avainkin

hesareita vähän levitin takabaksiin, mutta ei siitä ämpäristä juuri mitään tippunut. Se ämpäri pitää ottaa silviisiin vasemmalle kellistäen ulos, koska se ulkopuolinen putki sojottaa siten, ettei suoraan ylös nostamalla tule.
Tankki oli muuten alle puolivälin bensaa.
Varapumppu hyllyltä kehiin, ei mitään tiivisteiden vaihtoja, raaka peli vaan ja heti laakista hörähti tulille.
Panin siihen kumikauluksen vastinpintaan kierrekorkkiin kumirasvaa, ku aattelin jotta niin iso pinta varmaan kanittaa muuten kovasti vastaan.
Kumikauluksen alusta kandee sit putsata varmaan aika hyvin , koska näytti, jotta se kierrekorkki menee aika pohjaan asti. Väliin jäävät roskat voipi haitata tiivistymistä. Mä en hokannu oikein putsata, mut ei haise bensa vaikka koitin kurveissa läikyttää. ( ainakaan ny vajaalla tankilla)
Alkoi toi vaihdettu pumppu kettuilemaan: pitää startata sikapitkään, ennenkuin herää tulille, avasin ja kyttäsin sitä takaiskuvenaakin, mutta en siitä todellakaan viisastunut, jotenkin on ihan järjenvastainen koko nänni, ei edes mitään jousta kuten takaiskussa luulisi olevan.
Otin sen takaiskun poiskin ja koetin ajaa ilman sitä, aattelin jotta jos joku roska siellä pyörii, niin pääsis eteenpäin suodattimeen, mutta ei auttanut mitään.
Nyt kun 1 viikko on kulunut vaihdosta , niin alkoi yhtäkkiä skulaamaan startit niinkuin pitää ??, liekö joku roska vai mikä siellä kiusannut vai onko lopun alkua, vai onko sittenkin sisäänrakennettu primääripumppu, joka oli jumissa??. Mä jo kuvittelin, jotta jos siellä on esim 2 pumppua peräkkäin ( siis erillinen primääripumppu), mutta yks mötikkä toi valbro on, tiiä sit mitä sen sisään on rakennettu, no ruumiinavauksessa salat otetaan esiin

JATKOJALOSTUSAATOKSIA:
Avasin sen risan pumpun ämpärin. Hassu homma muuten kun toi varapumppu oli sellanen, jotta siinä oli painepuolella T- haara, eli osa bensasta palasi vissiin heti takaisin pumppuun, orkkiksessa ei ollut T- haaraa.
Siis avasin, aika samperin himmeli on toikin tsydeemi.
Oleellista:
Putkiklemmarin sanka auki, kampesin putken irti pumpusta pitkien ja pitkäkärkisten pihtien avulla. Noi bilteman pitkäkärkiset n.290 mm pitkät mutkakärkiset pihdit on muuten monessa spesiaalihommassa tosi hyvät, suosittelen.
Se ämpärin ulkopuolella oleva haara, sen saa irti/ pitää irroittaa ämpärin kyljestä, niin ei tarvitse mitään putkia katkoa. ( lukituksen kampeaminen sivuun ja kierrä jotain 90 °)
TÄRKEÄÄ: käytä CRC: tä tms ( öljymäisempi vois olla vielä parempaa) ja nitkuttele, kumit omat jämähtäneet kiinni ja muuten kitkaavat.
Kampesin pumpun yläpään kumin irti pumpusta
VARO: pidä VASTAAN siitä pumpun siiviläkehdosta, kun kampeat itse pumpun ylös esim pitkäkärkisillä pihdeilä ämpärin reunaa vasten (mä kampesin siitä pumpun bensaputkesta, kun näytti metallilta eli vahvaa)
Jos se siiviläkehto pullahtaa irti sieltä pohjasta niin tuntui aika vaikealta panna takaisin, koska on sellaista höttöä se rakenne.??
Kokeilin siis toisella varakehdolla sitä juttua, siitä se oli pullahtanut pihalle)
sen siivilän tarkoitus on, jotta ei pumppuun pääse pieniäkään roskia, ne tekevät pahojaan esim hiilien kontakteissa ja hammaspyöräpumppu voi jopa jumiutua. Ämpärissä ei ollut kuin pientä metallin hilettä siivilässä ( lie pumpun koneistus/ kulumajämiä tms pumpusta irronnutta), varsinaiset roskat lie edelleen bensatankin pohjalla.
Ostanvarapumpun ja panen ton ämpärin kasaan, koska perheessä on toinen 250 t ajettu, sekin kait kohta leviää, ja toi asennettukin on joku vanha riisku, voipi laueta koska vaan.
Purettu pumppu oli orkkis, valmistusvuoden leima kyljessä oli 89.
Vielä on tekemättä ruumiinavaus vanhalle pumpulle, jotta näkee mitä se on "syönyt " .