Jäässäkö? (ei käynnisty)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ou812 kirjoitti:Onkos se rele siinä vas lokasuojan päällä olevassa sulakeboksissa vai jossain jalkatilassa?
Ainakin vanhemmissa se on siellä konetilan sulakeboksissa, uudemmista en ole varma.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Jusau

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Tulpat on 30 tkm ajetut platinat niillä pitäisi mennä vielä toinen mokoma

Kai kuitenkin tarkistit, että kipinää tulee. Tosin äkkiseltäänhän tuo vaikuttaa PA-puolen onkelmalta.
ou812
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:36

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Kävin kokeilemassa ,ei eloa. Avasin pari bensaletkua, kylmäkäynnistinsuuttimelle menevän ja jakoputken päästä, molemmissa oli kyllä bensaa...
Joten taidetaan siirtyä kipinän etsintään?
Ja:
Tulpat ok
jakaja ja pyörijä päällepäin hyvät 15 tkm ajetut.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

niin siellä on bensaa mutta tuleeko sitä kun starttaa?
entä kipinä tulppa venakopan päälle ja starttaa antaako kipinää?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
akyttala
"Hölösuu"
Viestit: 1028
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 19:24
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja akyttala »

900i kirjoitti:100000tonnia on saabin ohjeen mukaan suttarin vaihto.
100000tonnia on satamiljoonaa näin kirjaimin kirjoitettuna.. Aina pitkä matka jopa Saabille..;)

No se siitä välimerkinrakastelusta.

Polttoainesuodattimet kannattaa vaihtaa jokaiseen laitteeseen, jossa sellainen on, aina ennen pakkaskelien alkamista.

Tartteepa muuten nyt muistaessa laittaa ylös, että muistan Ducatoon ja Boxeriin vaihtaa suodattimet..
ou812
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:36

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Olisiko bensa pysynyt viikon siellä letkuissa, sunnuntaina viimeksi ajettu ja sen jälkeen startattu tuloksetta 15 min jo yhteensä?

Eikä ollut bensapumpun relettä (ainkaan lueteltu kannen tekstissä) siinä sulakeboksissa lokasuojan päällä.

Katsoin huoltokirjasta että bensansuodattimen vaihto on 160 tkm huollossa, tuo huolto on myös tähän pirssiin tehty.
ou812
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:36

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Tulppa irti, starttia ja kipinä tuli. Bensaletkut auki ja starttia, ei tullut tippaakaan. Joten pysytään bensapuolella.
Nyt on akku niin finaalissa että ei hetkeen starttailla.

Kyllä kyrsii kun naapureitten Micrat ja Twingot lähtee kuin palmun alta prkl.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

jes jees bensapumpun rele on vänkärin jalkatilan verhoilun takana. pitäisi naksahtaa heti ku virrat kääntää päälle eli pää jalkatilaan ja kääntää virrat päälle pitäisi naksahtaa´! jos naksahtaa niin sitten se on pumppu joka on sökö.
kokeile vielä tuon jälkeen hyppylangalla sulake taulusta pumpun jalkaan suoraa virtaa josko lähtis pumppaamaan! jos ei niin sit uutta pumppua kehiin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ota se ruiskusuuttimen johdin irti ja kokeile sitten, tuppaa nimittäin
kastelemaan tulpat melko herkästi jos lämpöaikakytkin tai piiripaineen
säädin temppuilevat.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... aikakytkin
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

9000CD23T kirjoitti:tuppaa nimittäin kastelemaan tulpat melko herkästi jos lämpöaikakytkin tai piiripaineen säädin temppuilevat.
Tässä autossa ei ole noista kumpaakaan kun on i16. Eikä liene tulpat märät, jos bensaa ei tule jakotukin päähän.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ou812
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:36

Viesti Kirjoittaja ou812 »

nalleolut kirjoitti:jes jees bensapumpun rele on vänkärin jalkatilan verhoilun takana. pitäisi naksahtaa heti ku virrat kääntää päälle eli pää jalkatilaan ja kääntää virrat päälle pitäisi naksahtaa´! jos naksahtaa niin sitten se on pumppu joka on sökö.
kokeile vielä tuon jälkeen hyppylangalla sulake taulusta pumpun jalkaan suoraa virtaa josko lähtis pumppaamaan! jos ei niin sit uutta pumppua kehiin!
Naksahtaa ihan kuuluvasti. En alkanut kokeileen tuota hyppylankajuttua kun on niin kylmä että kieli jäätyy kiinni konepeltiin.
Walbro-pumppu on motonetissa onneksi aika halpa. Länsiautosta saisi kai koko ämpärin joka olisi helpompi vaihtaa, hinta taitaa olla vaan vähän kovempi.
ou812
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:36

Viesti Kirjoittaja ou812 »

Jahas, suojakelit saapui ja saapas lähti parin pyörähdyksen jälkeen käyntiin...

Siis jokin paikka oli sittenkin jäässä, bensasuodatin kuitenkin?
Mitäs nyt on tehtävä ennenkuin taas pakastaa, pirusti masinolia koneeseen ja paljoa ajoa vai?
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24617
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kannattaa vaihtaa se suodatin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

ou812 kirjoitti:Jahas, suojakelit saapui ja saapas lähti parin pyörähdyksen jälkeen käyntiin...

Siis jokin paikka oli sittenkin jäässä, bensasuodatin kuitenkin?
Mitäs nyt on tehtävä ennenkuin taas pakastaa, pirusti masinolia koneeseen ja paljoa ajoa vai?
Vaihda jo se hemmetin bensasuodatin! :x
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin