B202 vaakaimukaasareilla?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

dimebak kirjoitti:Aiemmin olen tuollaisia katillisia moottoreita vältellyt mielessä mutta nyt tuon Turbon hankinnan jälkeen voisin ollakin tuollaisen kannalla. Aiemmin luulin, että minun ajotyylillä ei katit pahemmin kestä mutta onpahan tuo Turbon katti kestänyt minunkin käyttöä.
Päästöt menee korin mukaan--> ei kattia 99:iin.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

tema kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Aiemmin olen tuollaisia katillisia moottoreita vältellyt mielessä mutta nyt tuon Turbon hankinnan jälkeen voisin ollakin tuollaisen kannalla. Aiemmin luulin, että minun ajotyylillä ei katit pahemmin kestä mutta onpahan tuo Turbon katti kestänyt minunkin käyttöä.
Päästöt menee korin mukaan--> ei kattia 99:iin.
Tä? Eikös ne menekkään tekniikan mukaan enään? Minä ku olen ollut sen tiedon varassa, että jos autoon laitettavassa moottorissa on tehtaalta lähtiessä ollut kat niin se pitää olla siinä vaikka laitettaisiin kuinka vanhaan autoon tahansa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

dimebak kirjoitti:Aiemmin olen tuollaisia katillisia moottoreita vältellyt mielessä mutta nyt tuon Turbon hankinnan jälkeen voisin ollakin tuollaisen kannalla. Aiemmin luulin, että minun ajotyylillä ei katit pahemmin kestä mutta onpahan tuo Turbon katti kestänyt minunkin käyttöä.
Katti ei kestä jos ajotyylisi käsittää runsasta katin kolauttamista kiville ja vajaapyttyisenä huudattamista kylminä talviaamuina.. Eipä se mihinkään hajoa jos sitä ei mekaanisesti runtele ja kone käy oikealla seoksella.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 786
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

Turbo ja paineistettu kaasutin :)
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen :-) 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato :-) 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24634
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

tuplakaasarit OIKEIN säädettynä ovat erittäin kilpailukykyinen nykyaikaisen ruiskusysteemin kanssa! ... omassa kuplassa tippu kulutus 3l/100km nurkkatuplien asentamisen jälkeen / vertaa orggis kaasariin!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Jope kirjoitti:Katti ei kestä jos ajotyylisi käsittää runsasta katin kolauttamista kiville ja vajaapyttyisenä huudattamista kylminä talviaamuina.. Eipä se mihinkään hajoa jos sitä ei mekaanisesti runtele ja kone käy oikealla seoksella.
Ei ole ainakaan mulla kolahtanut maahan vaikka tuosta tulikin yllättävän matala noilla Lesjön jousilla. Eikä tule tuolla Turbolla mieleenkään huudattaa kylmällä koneella.

Mulla vaan on tuo katin kesto ollut tapetilla sen takia, kun 99:ssä on mennyt kesän '98 ja syksyn '04 välillä kolme pakoputkea :lol: Tosin enää en tee töitä yöllä enkä harrasta henk. koht. kilvan ajoa arkiyössä. Kaikkea se painotalolla työskentely ja hullun hauska ajettava 99 on teettäny.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Itellä 99 oli 10 vuotta arkiajossa 45 webereillä ja maanteillä pääsi jopa 8 pintaan kulutuksessa ku vehkeet säädössä. B-kone reilulla 10,5 puristussuhteella ja käretön TZi sytkä, jyrkkä nokkaa ( 290 / 310° muistaakseni ) ym löytyy ja lähemmäs 170 hp voimaa et säädöistä se kulutus on kiinni.
Ei muuta kuin 45 Weberit kiinni 16 vee kanteen ja kuuntelemaan kunnon Wanhan koulukunnan sivuimujen kurnutusta ! Onnea rakenteluun !

Ps. 99 on vielä tallissa täydessä iskussa...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mites on toms talviajon kanssa? Tai lähinnä kiinnostaa käyntiin lähtö talvella noilla vaakaimuilla?

Kaverilla oli aikoinaan Kupla jolla se myös talvella. Siinä oli kuulemma sellainen liikkeellelähtö talvella, että auton lähdettyä käyntiin ei kaasuun auttanut koskea vähään aikaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

juu ei yleensä saa paljonkaan tuplissa kaasuun koskea talvella kun juuri käynnistetty....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

toms kirjoitti:lähemmäs 170 hp voimaa
En usko ennen kuin näen!
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Kyllä ainakin dellorton tuplilla pelaa hienosti talvella, ryyppykin on tehokas.
Suppari kirjoitti:
toms kirjoitti:lähemmäs 170 hp voimaa
En usko ennen kuin näen!
Mikä tuossa on vaikea uskoa?
Aki Peltola #1132
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Aksu900 kirjoitti:Kyllä ainakin dellorton tuplilla pelaa hienosti talvella, ryyppykin on tehokas.
Jahas. Onko tuo ryyppy ihan vakiotavaraa kaikissa Dellortoissa ja Webereissä? Olen kuullut, että niitä myös ilman ryyppyä vai oliko se niin, että niitä sai myös ryypyllä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

dimebak kirjoitti:
Aksu900 kirjoitti:Kyllä ainakin dellorton tuplilla pelaa hienosti talvella, ryyppykin on tehokas.
Jahas. Onko tuo ryyppy ihan vakiotavaraa kaikissa Dellortoissa ja Webereissä? Olen kuullut, että niitä myös ilman ryyppyä vai oliko se niin, että niitä sai myös ryypyllä.
Jaa tuohon en osaa vastata. Ryyppyhän on siis semmonen läpätön. :)
Aki Peltola #1132
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8264
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eli vastaavanlainen kuin Strömbässä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

dimebak kirjoitti:Eli vastaavanlainen kuin Strömbässä.
Jep semmonenpa juuri.
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin