Päästöt menee korin mukaan--> ei kattia 99:iin.dimebak kirjoitti:Aiemmin olen tuollaisia katillisia moottoreita vältellyt mielessä mutta nyt tuon Turbon hankinnan jälkeen voisin ollakin tuollaisen kannalla. Aiemmin luulin, että minun ajotyylillä ei katit pahemmin kestä mutta onpahan tuo Turbon katti kestänyt minunkin käyttöä.
B202 vaakaimukaasareilla?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Tä? Eikös ne menekkään tekniikan mukaan enään? Minä ku olen ollut sen tiedon varassa, että jos autoon laitettavassa moottorissa on tehtaalta lähtiessä ollut kat niin se pitää olla siinä vaikka laitettaisiin kuinka vanhaan autoon tahansa.tema kirjoitti:Päästöt menee korin mukaan--> ei kattia 99:iin.dimebak kirjoitti:Aiemmin olen tuollaisia katillisia moottoreita vältellyt mielessä mutta nyt tuon Turbon hankinnan jälkeen voisin ollakin tuollaisen kannalla. Aiemmin luulin, että minun ajotyylillä ei katit pahemmin kestä mutta onpahan tuo Turbon katti kestänyt minunkin käyttöä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Katti ei kestä jos ajotyylisi käsittää runsasta katin kolauttamista kiville ja vajaapyttyisenä huudattamista kylminä talviaamuina.. Eipä se mihinkään hajoa jos sitä ei mekaanisesti runtele ja kone käy oikealla seoksella.dimebak kirjoitti:Aiemmin olen tuollaisia katillisia moottoreita vältellyt mielessä mutta nyt tuon Turbon hankinnan jälkeen voisin ollakin tuollaisen kannalla. Aiemmin luulin, että minun ajotyylillä ei katit pahemmin kestä mutta onpahan tuo Turbon katti kestänyt minunkin käyttöä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Ei ole ainakaan mulla kolahtanut maahan vaikka tuosta tulikin yllättävän matala noilla Lesjön jousilla. Eikä tule tuolla Turbolla mieleenkään huudattaa kylmällä koneella.Jope kirjoitti:Katti ei kestä jos ajotyylisi käsittää runsasta katin kolauttamista kiville ja vajaapyttyisenä huudattamista kylminä talviaamuina.. Eipä se mihinkään hajoa jos sitä ei mekaanisesti runtele ja kone käy oikealla seoksella.
Mulla vaan on tuo katin kesto ollut tapetilla sen takia, kun 99:ssä on mennyt kesän '98 ja syksyn '04 välillä kolme pakoputkea

-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Itellä 99 oli 10 vuotta arkiajossa 45 webereillä ja maanteillä pääsi jopa 8 pintaan kulutuksessa ku vehkeet säädössä. B-kone reilulla 10,5 puristussuhteella ja käretön TZi sytkä, jyrkkä nokkaa ( 290 / 310° muistaakseni ) ym löytyy ja lähemmäs 170 hp voimaa et säädöistä se kulutus on kiinni.
Ei muuta kuin 45 Weberit kiinni 16 vee kanteen ja kuuntelemaan kunnon Wanhan koulukunnan sivuimujen kurnutusta ! Onnea rakenteluun !
Ps. 99 on vielä tallissa täydessä iskussa...
Ei muuta kuin 45 Weberit kiinni 16 vee kanteen ja kuuntelemaan kunnon Wanhan koulukunnan sivuimujen kurnutusta ! Onnea rakenteluun !
Ps. 99 on vielä tallissa täydessä iskussa...
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Mites on toms talviajon kanssa? Tai lähinnä kiinnostaa käyntiin lähtö talvella noilla vaakaimuilla?
Kaverilla oli aikoinaan Kupla jolla se myös talvella. Siinä oli kuulemma sellainen liikkeellelähtö talvella, että auton lähdettyä käyntiin ei kaasuun auttanut koskea vähään aikaan.
Kaverilla oli aikoinaan Kupla jolla se myös talvella. Siinä oli kuulemma sellainen liikkeellelähtö talvella, että auton lähdettyä käyntiin ei kaasuun auttanut koskea vähään aikaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jahas. Onko tuo ryyppy ihan vakiotavaraa kaikissa Dellortoissa ja Webereissä? Olen kuullut, että niitä myös ilman ryyppyä vai oliko se niin, että niitä sai myös ryypyllä.Aksu900 kirjoitti:Kyllä ainakin dellorton tuplilla pelaa hienosti talvella, ryyppykin on tehokas.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Jaa tuohon en osaa vastata. Ryyppyhän on siis semmonen läpätön.dimebak kirjoitti:Jahas. Onko tuo ryyppy ihan vakiotavaraa kaikissa Dellortoissa ja Webereissä? Olen kuullut, että niitä myös ilman ryyppyä vai oliko se niin, että niitä sai myös ryypyllä.Aksu900 kirjoitti:Kyllä ainakin dellorton tuplilla pelaa hienosti talvella, ryyppykin on tehokas.

Aki Peltola #1132
Eli vastaavanlainen kuin Strömbässä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001