Hälytin jumissa

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Hälytin jumissa

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Muutama viikko takaperin autoni kauko-ohjattava keskuslukitus+hälytin lakkasi toimimasta. Aluksi en jaksanut viedä autoa asian takia minnekään katsottavaksi, mutta sitten sattui vähän ikävästi. Irroitin viikko sitten akun ja kun sen laittoi takaisin paikoilleen, hälyt iskivät samantien päälle ja ovet lukkoon. Tietenkin avaimet jäivät sisälle autoon.

Avaimet sain ulos tutun poliisin avulla, mutta hälytin+ajonesto kytkeytyy heti, kun akun kytkee kiinni ja kun kaukosäädin ei toimi (patterit vaihdettu, joten vika todennäköisimmin autossa) ei autoa saa liikkeelle. :(
Mihin suuntaan kannattaa ottaa asiasta yhteyttä? Hälyttimen valmistajaan, vai johonkin muuhun suuntaan? Tuttu autonkorjaaja sanoi jo, ettei ymmärrä laitteesta mitään.

Kyseessä siis enforcerin hälytin, mallista ei tietoa.
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Saisiko saman suomeksi? 8O
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Hälytin oli jo autossa kiinni, kun ostin sen, eikä mitään ohjekirjaa tullut mukana. Hälytin aloitti oikuttelunsa jo patterinvaihtoa ennen, joten tuskin pelkästään siitä on kyse.

PS: kaukosäätimen takaa löytyi seuraava numero/kirjainyhdistelmä:
SK-939TS2A onko tästä mitään apua?
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Jahas, googletus kertoi jotain hälyttimestä:
"SK-939TS2A 2-button, Fixed Code"
ilmeisesti koodi ei siis vaihdu...
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Ratsasin auto: ledi löytyy, mutta palikkaa ei näy.
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Mistäs tuo hälytyskeskus löytyy? Kojelaudan sisältä tietysti...
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Conevillage
Matalapaineturbo
Viestit: 158
Liittynyt: Su Kesä 25, 2006 23:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Conevillage »

Niin arvelinkin. Tilannetta vaikeuttaa vielä yksi asia: Kojelautaa ei saa hajoittamatta auki. Yksi niistä pitkistä kiinnitysruuveista on juuttunut paikoilleen.
Helpoimmalla varmaan pääsisi jos hälyttimen voisi jotenkin tehdä toimintakyvyttömäksi ja auton voisi ajaa sitten ammattilaisen korjattavaksi...
Mutta hälytintä ei voi tietenkään tehdä toimintakyvyttömäksi avaamatta kojelautaa, vai?
Vanhat: SAAB 900i -87; SAAB 9000 CD 2.0t; Saab 9000 2.3 Turbo S; SAAB 9-5 Aero -00
SAAB 9-3 Cabrio -00 "Hirsch"
Vastaa Viestiin