Puhaltimen moottorista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Antsa
"Tuplakaasari"
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 12:32
Paikkakunta: Vantaa

Puhaltimen moottorista

Viesti Kirjoittaja Antsa »

Moi,
sisäilmastoinnin moottori on alkanut pitää sitä ääntä ettei se enään kauan aio puhltaa. Onko tietoa sopiiko vm98 autoon myös tämä puhaltimen moottori uudemmista autoista? Purkuosaa ajattelin tilalle. esim vm02 tai 03 autosta. Onko laite sama liittimiä myöten?
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Muistaakseni sama pitäisi olla. :)
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Purkuosaa ei kannata lämppäriin asentaa, koska uusikaan ei kestä kun parisataa tuhatta kilometriä.
piter
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 13:21

Viesti Kirjoittaja piter »

Hei,
Minulla on sama vaiva, sekä lisäksi huollon mukaan kuljettajan puolella joku läppä ei käänny. Vaatii kuulemma koko `lämmityslaitteen`vaihdon. Hinta-arvio töineen n. 3700e!!!!!!. Onko mistään löydettävissä purkuohjeita, koska vaatii ilmeisesti aika paljon kojelaudan paloittelua. Tuon hinnan vuoksi tekisi mieli ensiksi itse tutkia asiaa lähemmin ja Ruotsin puolella löytyy varmaankin käytettynä.
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja JKen »

piter kirjoitti:Onko mistään löydettävissä purkuohjeita, koska vaatii ilmeisesti aika paljon kojelaudan paloittelua
Kerran kaverin kanssa satuttiin samaan aikaan saappihuoltoon, kun johonkin yksilöön oltiin tekemässä lämppärin vaihtoa: Kaikki osat irti takapenkin ja tuulilasin välistä, paitsi turvavyöt ja taustapeili. Oli karun näköinen. Ehkä joku merkkihuoltoa näppärämpi tekee ko. vaihdon kevyemmin esim. hansikaslokeron kautta ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

piter kirjoitti:Hei,
Minulla on sama vaiva, sekä lisäksi huollon mukaan kuljettajan puolella joku läppä ei käänny. Vaatii kuulemma koko `lämmityslaitteen`vaihdon. Hinta-arvio töineen n. 3700e!!!!!!. Onko mistään löydettävissä purkuohjeita, koska vaatii ilmeisesti aika paljon kojelaudan paloittelua. Tuon hinnan vuoksi tekisi mieli ensiksi itse tutkia asiaa lähemmin ja Ruotsin puolella löytyy varmaankin käytettynä.


Tuon läppämoottorin voit korjata ihan ite. Tod. näk. askelmoottorin ankkuri on uinut liian ulos ja pari varovaista vasaran napautusta ja "avot" toimii taas.
kokonaisuusdessaan tunnin homma

nim. merk: kaksi moottoria korjannut
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

KARELPA kirjoitti:Tuon läppämoottorin voit korjata ihan ite.
Puhaltimen moottori ei ole askelmoottori.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

jus kirjoitti:
KARELPA kirjoitti:Tuon läppämoottorin voit korjata ihan ite.
Puhaltimen moottori ei ole askelmoottori.
Kyse oli läppämoottorista!!!!!
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
piter
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 13:21

Viesti Kirjoittaja piter »

Tuon läppämoottorin voit korjata ihan ite. Tod. näk. askelmoottorin ankkuri on uinut liian ulos ja pari varovaista vasaran napautusta ja "avot" toimii taas.
kokonaisuusdessaan tunnin homma
Mistä tähän operaatioon voisi saada lisäinfoa?
piter
"Koeajolla"
Viestit: 3
Liittynyt: Ke Marras 08, 2006 13:21

Viesti Kirjoittaja piter »

Kiitoksia paljon neuvoista. Säästyypä pitkä sentti......
Vastaa Viestiin