Muutama kysymys koskien turbo moottoria.
Hieman päivitystä nyt tännekin. Moottori on nyt asennettu putkirunkoon. Kannen tiivisteen vaihdoin varoiksi, kannen oikasutin, venttiilit on hiottu, säädettävä nokkapyörä ja tiivisteet vaihdettu. Lisäksi on uusi kytkin ja paine asetelma. Turvakaariin lisätty ristikko.
Nyt kun sain ruiskun kiinni ja muutkin polttoaine letkut niin tuli muisti katkos, että kuinka ne alipaine letkut menivätkään. Kaasuläpän kohdalta lähtisi kaksi letkua, ja kahdelle olisi paikka myös varsinaisessa imusarjassa. Alipaine letkut tarvisi mennä sytkän kellolle ja ohjauspaine säätimelle. Samoin ahtopaine mittarille, siitä varmaan voi ottaa ylipaine kytkimelle ja paine rajalle. Eli mistä mihinkä?
Kiitos jo etukäteen!!
Nyt kun sain ruiskun kiinni ja muutkin polttoaine letkut niin tuli muisti katkos, että kuinka ne alipaine letkut menivätkään. Kaasuläpän kohdalta lähtisi kaksi letkua, ja kahdelle olisi paikka myös varsinaisessa imusarjassa. Alipaine letkut tarvisi mennä sytkän kellolle ja ohjauspaine säätimelle. Samoin ahtopaine mittarille, siitä varmaan voi ottaa ylipaine kytkimelle ja paine rajalle. Eli mistä mihinkä?
Kiitos jo etukäteen!!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Aksu900 kirjoitti:Läppä kiinni -> ei alipainetta.mikkoimp kirjoitti:sytkän säätö on siitä joka ei ole kaasuläppä kiinni imusarjan sisäpuolella. en nyt juuri muista oliko se niin että läppä tulppaa sen vai jääkö imusarjan ulkopuolelle... yritä saada jotain selvää
voi sen näköjään helpomminkin sanoa

-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Joo, no se selkis!! Mutta mutta, vedetäänkö siitä vierestä sille ohjauspaine säätimelle kans? Entäs sitten sille mötikälle, joka on siinä imusarjan laipan kohdalla, egr:n vieressä? Mitkä letkut siihen menee? Jos joku viitsisi kattoa omasta autosta, tai ottaa vaikka kuva konehuoneesta, ni se olis hieno homma!!
Kiitos!
Kiitos!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
En ymmärtänyt tuota kuvausta imusarjan laipan kohdalla olevasta mötikästä..
Kantta vasten?
Ei tuossa koneessa tarvi alipaineletkuja kuin:
-Ohjauspaineensäätimeen imusarjanpaine
-Virranjakajalle se edellä mainittu kaasuläpältä
-Huohottimen pikkuletku imusarjasta
-Bypass imusarjasta
-Ahtomittarille imusarjasta
Tietenki myös kaasuläppäkotelossa olevia nippoja voi käyttää jos ne on imusarjan puolella läppää.
EGR laitetaan roskikseen joten se ei tarvitse letkuja.

Ei tuossa koneessa tarvi alipaineletkuja kuin:
-Ohjauspaineensäätimeen imusarjanpaine
-Virranjakajalle se edellä mainittu kaasuläpältä
-Huohottimen pikkuletku imusarjasta
-Bypass imusarjasta
-Ahtomittarille imusarjasta
Tietenki myös kaasuläppäkotelossa olevia nippoja voi käyttää jos ne on imusarjan puolella läppää.
EGR laitetaan roskikseen joten se ei tarvitse letkuja.

Aki Peltola #1132
Sellanen juttu, että kumpi niistä kuskin puolella koelaudan alla olevista antureista on ylipaine kytkin ja kumpi on apc poksin paineanturi? Toisessa on kolme liitintä ja toisessa kaksi. Siinä missä on kolme liitintä, lähtee myös kaksi alipaineletkun lähtöä. Ja voiko se magneettiventtiili pitää sellasta selvästi kuuluvaa raksutusta? Kiitos!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Ehkä nämä kuvat auttavat tunnistamaan:
Paineanturi: http://900aero.com/images/tech/pre_sen.jpg
Ylipainekytkin: http://900aero.com/images/tech/tryckvakt.jpg
Magneettiventtiili naputtaa jatkuvasti virrat päällä jos paineanturia ei ole kytketty tai se on rikki, siinä mielessä "normaalia". Ei kuulu naputtaa jos paineanturi on ehjä.
Paineanturi: http://900aero.com/images/tech/pre_sen.jpg
Ylipainekytkin: http://900aero.com/images/tech/tryckvakt.jpg
Magneettiventtiili naputtaa jatkuvasti virrat päällä jos paineanturia ei ole kytketty tai se on rikki, siinä mielessä "normaalia". Ei kuulu naputtaa jos paineanturi on ehjä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com