Kytkin tunnoton *KORJATTU*
Kytkin tunnoton *KORJATTU*
Etsin haulla mutta ihan vastaavaa ei löytynyt.
Mistä johtuu kun 900 -88 kytkin on aivan löysä. Eilen illalla kun pysäköin niin toimi aivan normaalisti, nyt ei tapahdu mitään. Noin viikko sitten teki saman tempun, mutta kun noin tunnin käytteli autoa niin kytkin rupesi toimimaan, nyt ei auta mikään.
Avasin ilmausruuvin ja painelin poljinta niin sieltä kyllä purskahti nestettä, eli ilmeisesti sylinterit toimii.
Painelaakerista ei oo kuulunut mitään erikoisiä ääniä, muutakuin välillä tyhjäkäynnillä kuuluu pieni kihnuttava ääni jostain vauhtipyörän tienoilta.
EDIT: Huoltoluukuun ympärys on märkä, eli sieltä on valunut jonkin verran jotain nestettä, mutta säiliöstä ei ole neste vähentynyt
Mistä johtuu kun 900 -88 kytkin on aivan löysä. Eilen illalla kun pysäköin niin toimi aivan normaalisti, nyt ei tapahdu mitään. Noin viikko sitten teki saman tempun, mutta kun noin tunnin käytteli autoa niin kytkin rupesi toimimaan, nyt ei auta mikään.
Avasin ilmausruuvin ja painelin poljinta niin sieltä kyllä purskahti nestettä, eli ilmeisesti sylinterit toimii.
Painelaakerista ei oo kuulunut mitään erikoisiä ääniä, muutakuin välillä tyhjäkäynnillä kuuluu pieni kihnuttava ääni jostain vauhtipyörän tienoilta.
EDIT: Huoltoluukuun ympärys on märkä, eli sieltä on valunut jonkin verran jotain nestettä, mutta säiliöstä ei ole neste vähentynyt
Viimeksi muokannut eka9000, To Marras 16, 2006 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
taitaa
nyt olla siten että työsylinterin mäntä on kaapinut kolon itselleen sinne syliteriin ja nesut karkaa pihalle ja kytkin ei toimi.
jos tarviit irtomäntiä ja sylintereitä hyllyssä. melko tai ihan uusia
jos tarviit irtomäntiä ja sylintereitä hyllyssä. melko tai ihan uusia
Olen eri mieltä. Jos työsylinterissä on vuoto, niin nesteet tulee myöskin pihalle. Polkimen sylinterissä voi olla sellainen vuoto, ettei nesteet karkaa tai sitten se parin euron arvoinen sylinterin sisällä oleskeleva palautusjousi on vaan mennyt poikki.Turbo16 kirjoitti:Jepeka9000 kirjoitti:eli voisko työsylinterissä olla sisäinen vuoto? Kun säiliöstä ei nesteet häviä
Meikäläisellä on tuosta jousen katkeamisesta kokemusta. Kytkin vaan ei enää irroita, eli ikäänkuin olisi tarve polkea vielä poljinta syvempään, mutta lattia tulee vastaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mutta ilmausruuvista tulee kuitenkin nestettä kun painaa poljinta ja ruuvi on aukiMertmi kirjoitti: Olen eri mieltä. Jos työsylinterissä on vuoto, niin nesteet tulee myöskin pihalle. Polkimen sylinterissä voi olla sellainen vuoto, ettei nesteet karkaa tai sitten se parin euron arvoinen sylinterin sisällä oleskeleva palautusjousi on vaan mennyt poikki.
Meikäläisellä on tuosta jousen katkeamisesta kokemusta. Kytkin vaan ei enää irroita, eli ikäänkuin olisi tarve polkea vielä poljinta syvempään, mutta lattia tulee vastaan.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Itsellä ei ollut mitään vuotoa. Muistat varmaan kun pohdittiin samaa ongelmaa omassa satkussa. Vaihdoin pääsylinterin kilkkeet ja ilmasin sen jälkeen ajoon ja taas uusi ilmaus. Sitten toimisiMertmi kirjoitti:Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.

Ja jos sisäkumit vuotaa, niin eihän se silloin päästä nestettä ulos ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Jos työsylinterissä vuotaa mikä tahansa tiivisteistä, nesteet tulee pihalle. Poljinsylinterissä männän päässä olevan tiivisteen vuoto (jousen puoleinen) ei aiheuta vuotoa ulos.Turbo16 kirjoitti:Itsellä ei ollut mitään vuotoa. Muistat varmaan kun pohdittiin samaa ongelmaa omassa satkussa. Vaihdoin pääsylinterin kilkkeet ja ilmasin sen jälkeen ajoon ja taas uusi ilmaus. Sitten toimisiMertmi kirjoitti:Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.
Ja jos sisäkumit vuotaa, niin eihän se silloin päästä nestettä ulos ?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Niin eikö tuo pääsylinteri ole sama kuin poljinsylinteri?Mertmi kirjoitti:Jos työsylinterissä vuotaa mikä tahansa tiivisteistä, nesteet tulee pihalle. Poljinsylinterissä männän päässä olevan tiivisteen vuoto (jousen puoleinen) ei aiheuta vuotoa ulos.Turbo16 kirjoitti:Itsellä ei ollut mitään vuotoa. Muistat varmaan kun pohdittiin samaa ongelmaa omassa satkussa. Vaihdoin pääsylinterin kilkkeet ja ilmasin sen jälkeen ajoon ja taas uusi ilmaus. Sitten toimisiMertmi kirjoitti:Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.
Ja jos sisäkumit vuotaa, niin eihän se silloin päästä nestettä ulos ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"