Kytkin tunnoton *KORJATTU*

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Kytkin tunnoton *KORJATTU*

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Etsin haulla mutta ihan vastaavaa ei löytynyt.

Mistä johtuu kun 900 -88 kytkin on aivan löysä. Eilen illalla kun pysäköin niin toimi aivan normaalisti, nyt ei tapahdu mitään. Noin viikko sitten teki saman tempun, mutta kun noin tunnin käytteli autoa niin kytkin rupesi toimimaan, nyt ei auta mikään.

Avasin ilmausruuvin ja painelin poljinta niin sieltä kyllä purskahti nestettä, eli ilmeisesti sylinterit toimii.

Painelaakerista ei oo kuulunut mitään erikoisiä ääniä, muutakuin välillä tyhjäkäynnillä kuuluu pieni kihnuttava ääni jostain vauhtipyörän tienoilta.

EDIT: Huoltoluukuun ympärys on märkä, eli sieltä on valunut jonkin verran jotain nestettä, mutta säiliöstä ei ole neste vähentynyt
Viimeksi muokannut eka9000, To Marras 16, 2006 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Tuleekos nestettä jalkatilaan?

Kannattaa ensin vaihtaa ne pääsylinterin kumit ja jousi, jos siellä on sisäinen vuoto.

Samalla kannattaa ottaa kytkinkoppa irti ja puhdistaa se työsylinterin ympäristö ja katsella valuttaako lisää.
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8118
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

taitaa

Viesti Kirjoittaja mestari »

nyt olla siten että työsylinterin mäntä on kaapinut kolon itselleen sinne syliteriin ja nesut karkaa pihalle ja kytkin ei toimi.
jos tarviit irtomäntiä ja sylintereitä hyllyssä. melko tai ihan uusia
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

eli voisko työsylinterissä olla sisäinen vuoto? Kun säiliöstä ei nesteet häviä
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

eka9000 kirjoitti:eli voisko työsylinterissä olla sisäinen vuoto? Kun säiliöstä ei nesteet häviä
Jep
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Turbo16 kirjoitti:
eka9000 kirjoitti:eli voisko työsylinterissä olla sisäinen vuoto? Kun säiliöstä ei nesteet häviä
Jep
Olen eri mieltä. Jos työsylinterissä on vuoto, niin nesteet tulee myöskin pihalle. Polkimen sylinterissä voi olla sellainen vuoto, ettei nesteet karkaa tai sitten se parin euron arvoinen sylinterin sisällä oleskeleva palautusjousi on vaan mennyt poikki.

Meikäläisellä on tuosta jousen katkeamisesta kokemusta. Kytkin vaan ei enää irroita, eli ikäänkuin olisi tarve polkea vielä poljinta syvempään, mutta lattia tulee vastaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

Mertmi kirjoitti: Olen eri mieltä. Jos työsylinterissä on vuoto, niin nesteet tulee myöskin pihalle. Polkimen sylinterissä voi olla sellainen vuoto, ettei nesteet karkaa tai sitten se parin euron arvoinen sylinterin sisällä oleskeleva palautusjousi on vaan mennyt poikki.

Meikäläisellä on tuosta jousen katkeamisesta kokemusta. Kytkin vaan ei enää irroita, eli ikäänkuin olisi tarve polkea vielä poljinta syvempään, mutta lattia tulee vastaan.
Mutta ilmausruuvista tulee kuitenkin nestettä kun painaa poljinta ja ruuvi on auki
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mertmi kirjoitti:Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.
Itsellä ei ollut mitään vuotoa. Muistat varmaan kun pohdittiin samaa ongelmaa omassa satkussa. Vaihdoin pääsylinterin kilkkeet ja ilmasin sen jälkeen ajoon ja taas uusi ilmaus. Sitten toimisi :P

Ja jos sisäkumit vuotaa, niin eihän se silloin päästä nestettä ulos ?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Turbo16 kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.
Itsellä ei ollut mitään vuotoa. Muistat varmaan kun pohdittiin samaa ongelmaa omassa satkussa. Vaihdoin pääsylinterin kilkkeet ja ilmasin sen jälkeen ajoon ja taas uusi ilmaus. Sitten toimisi :P

Ja jos sisäkumit vuotaa, niin eihän se silloin päästä nestettä ulos ?
Jos työsylinterissä vuotaa mikä tahansa tiivisteistä, nesteet tulee pihalle. Poljinsylinterissä männän päässä olevan tiivisteen vuoto (jousen puoleinen) ei aiheuta vuotoa ulos.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

Mertmi kirjoitti:
Turbo16 kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Se palautusjousi voisi olla syypää. Sehän voi katketa sillätapaa, että se toimii, mutta ei tietenkään koko pituisena.
Itsellä ei ollut mitään vuotoa. Muistat varmaan kun pohdittiin samaa ongelmaa omassa satkussa. Vaihdoin pääsylinterin kilkkeet ja ilmasin sen jälkeen ajoon ja taas uusi ilmaus. Sitten toimisi :P

Ja jos sisäkumit vuotaa, niin eihän se silloin päästä nestettä ulos ?
Jos työsylinterissä vuotaa mikä tahansa tiivisteistä, nesteet tulee pihalle. Poljinsylinterissä männän päässä olevan tiivisteen vuoto (jousen puoleinen) ei aiheuta vuotoa ulos.
Niin eikö tuo pääsylinteri ole sama kuin poljinsylinteri?
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Turbo16 kirjoitti: Niin eikö tuo pääsylinteri ole sama kuin poljinsylinteri?
On.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

eka9000 kirjoitti:eli voisko työsylinterissä olla sisäinen vuoto? Kun säiliöstä ei nesteet häviä
tuolla kun työsylinteristä puhuttiin niin sitä mertmi kai meinaa...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

ja jos järjestelmässä vettä jossain ja se nyt jäätynyt myös yksi vaihto ehto...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
eka9000
"Aero"
Viestit: 305
Liittynyt: Su Marras 14, 2004 12:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

jos jollakin on myöhemmin samanlaisia ongelmia niin kerron vian syyn:

yksinkertaisesti työsylinteri falskas. Korjaantu tiivisteet vaihtamalla vaikka toki samaan vaivaan vaihdettiin sachin kytkinsetti
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
Vastaa Viestiin