poliisi ja tavallinen 900 saab.
poliisi ja tavallinen 900 saab.
mitäs eroa tollasella poliisisaabilla ja tavallisella saabilla on?
onko moottorissa ja vaihteistossa jotain eroa esim.?
onko poliisisaab pirteämpi?
onko moottorissa ja vaihteistossa jotain eroa esim.?
onko poliisisaab pirteämpi?
Jäykemmät jouset ainakin löytyy, jos niitä ei ole kukaan vaihtanut. Lisäksi sakotusvaloa jne löytyy yleensä siviilimalleiksi päätyneistä autoista edelleenkin. Huhun mukaan useimmat poliisisaabit olisivat saaneet täysiremontoidun koneen siinä vaiheessa, kun ne on lähteneet pois valtion käytöstä. Kahdesta entisestä poliisiautosta on omakohtaista kokemusta joissa esim. juurikin nuo koneet on olleet tosi hyviä, vaikka kilometrit ovatkin olleet lähempänä 400tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jaa oon sitten puusilmäilly tuon pohjapanssarin kanssa.Mimmi kirjoitti:Pohjapanssari on erilainen (suurempi).
Kierrostenrajoitin 6200rpm. Normaaliruiskussahan ei ole kierrostenrajoitinta polttoainepumpussa (ei ainakaan minulla olleissa ole ollut).
Vaihteistossa ei ole eroa normaaliin automaattiin.

Kierrostenrajotin löytyy normaalistikin turbokoneisista ihan samalla tavalla 6180rpm.
Ja poliisisatkuja oli/on myös manuaalilaatikolla vai mitä tarkotit tuolla automaattihommalla?
Aki Peltola #1132
On niitä ollut manuaalina ja automaattina, niin 99 kuin 900:kin.
Huhun mukaan useimmat poliisisaabit olisivat saaneet täysiremontoidun koneen siinä vaiheessa, kun ne on lähteneet pois valtion käytöstä Pitää paikkansa, uusi omistaja on varmaan joutunut useimmissa tapauksissa laittamaan koneen uusiin puihin ostettuaan tuollaisen loppuun pieksetyn vanhan poliisisaabin.
Huhun mukaan useimmat poliisisaabit olisivat saaneet täysiremontoidun koneen siinä vaiheessa, kun ne on lähteneet pois valtion käytöstä Pitää paikkansa, uusi omistaja on varmaan joutunut useimmissa tapauksissa laittamaan koneen uusiin puihin ostettuaan tuollaisen loppuun pieksetyn vanhan poliisisaabin.
Tais olla manuaaleja valtaosa,ainakin keski ja pohjois suomessa!Mimmi kirjoitti:Normaaliruiskuissa EI ole kierrostenrajoitusta.
Poliisiautoja ei ole ollut kuin tomaatilla, ainakaan "pandoja".
Pari "pandatomaattia"on livenä tullut vastaa.

Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Esim. ne kaksi käytöstä poistettua OG900:a jotka olivat syyskuussa huutokaupassa Vantaalla, olivat manuaaleja molemmat.ecopower kirjoitti: Tais olla manuaaleja valtaosa,ainakin keski ja pohjois suomessa!
Pari "pandatomaattia"on livenä tullut vastaa.
Automaatteja on ollut vähemmistö, mutta ehkä Scan-Auto on aikanaan pitänyt niistä enemmän ääntä, koska automaattilaatikkoa vierastaville ja sen kestävyyttä epäilleille on varmasti ollut hyvä myyntiargumentti kertoa, että 'poliisikin käyttää näitä'.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
- Paikkakunta: Raahe
Mulla oli ennen ex. poliisi saabi vm92. Manuaali laatikko oli ainakin tuossa mallissa. Välitys tais olla tiheämpi kun normi 900:ssa(100 kmh =>2900rpm). Pakkilukko oli poistettu. Jouset oli korkeammat kun normaalisti. Sakkovalo ja takana nahka penkit.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
EX: og 900s (updated)
#3046
Siis.. Normaaleissa saabin 8-venttiilisissä turbokoneissa on bensapumpun releessä kierrostenrajoitin.Mimmi kirjoitti:Normaaliruiskuissa EI ole kierrostenrajoitusta.
Poliisiautoja ei ole ollut kuin tomaatilla, ainakaan "pandoja".
Tuo vaihteistokysymys taisikin tulla jo selväksi eli on niitä manuaalillakin.

Aki Peltola #1132