poliisi ja tavallinen 900 saab.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

poliisi ja tavallinen 900 saab.

Viesti Kirjoittaja arska79 »

mitäs eroa tollasella poliisisaabilla ja tavallisella saabilla on?
onko moottorissa ja vaihteistossa jotain eroa esim.?
onko poliisisaab pirteämpi?
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jäykemmät jouset ainakin löytyy, jos niitä ei ole kukaan vaihtanut. Lisäksi sakotusvaloa jne löytyy yleensä siviilimalleiksi päätyneistä autoista edelleenkin. Huhun mukaan useimmat poliisisaabit olisivat saaneet täysiremontoidun koneen siinä vaiheessa, kun ne on lähteneet pois valtion käytöstä. Kahdesta entisestä poliisiautosta on omakohtaista kokemusta joissa esim. juurikin nuo koneet on olleet tosi hyviä, vaikka kilometrit ovatkin olleet lähempänä 400tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-saab_85
"Turbo"
Viestit: 266
Liittynyt: Ti Touko 23, 2006 20:05
Paikkakunta: Tyrnävä

Viesti Kirjoittaja -saab_85 »

Omissa 900 ei muuta oo ku sireenin kytkin ja konepellialla sitten semmonen johtokasa... Lämpö aika kytkimeen menee piuhoja.. Ja sitten >87- poliiseissa on pysyny semmonen pysty puskuri ei oo vaihtunu.. Vanteet taitaa olla kans erilaiset
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mimmi kirjoitti:Pohjapanssari, turbon polttoainepumpun rele (kierrosten rajoitus), automaattivaihteisto, takapenkki...
Mitä eroa on pohjapanssarissa(siis verrattuna niihin normaalisatkuihin missä moinen on), kierrostenrajottimessa ja vaihteistossa?
Aki Peltola #1132
arska79
"Turbo"
Viestit: 222
Liittynyt: Su Elo 13, 2006 20:46

Viesti Kirjoittaja arska79 »

kiinnostas lähinnä että onko tollasella poliisisaabilla enään paljoa arvoa?
leima loppuu tässä kuussa.
kone vissiin on sama kuin normisatkussa?
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mimmi kirjoitti:Pohjapanssari on erilainen (suurempi).
Kierrostenrajoitin 6200rpm. Normaaliruiskussahan ei ole kierrostenrajoitinta polttoainepumpussa (ei ainakaan minulla olleissa ole ollut).
Vaihteistossa ei ole eroa normaaliin automaattiin.
Jaa oon sitten puusilmäilly tuon pohjapanssarin kanssa. :) Minusta ne näytti ihan samalle.

Kierrostenrajotin löytyy normaalistikin turbokoneisista ihan samalla tavalla 6180rpm.

Ja poliisisatkuja oli/on myös manuaalilaatikolla vai mitä tarkotit tuolla automaattihommalla?
Aki Peltola #1132
petromies
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja petromies »

On niitä ollut manuaalina ja automaattina, niin 99 kuin 900:kin.
Huhun mukaan useimmat poliisisaabit olisivat saaneet täysiremontoidun koneen siinä vaiheessa, kun ne on lähteneet pois valtion käytöstä Pitää paikkansa, uusi omistaja on varmaan joutunut useimmissa tapauksissa laittamaan koneen uusiin puihin ostettuaan tuollaisen loppuun pieksetyn vanhan poliisisaabin.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Mimmi kirjoitti:Normaaliruiskuissa EI ole kierrostenrajoitusta.
Poliisiautoja ei ole ollut kuin tomaatilla, ainakaan "pandoja".
Tais olla manuaaleja valtaosa,ainakin keski ja pohjois suomessa!
Pari "pandatomaattia"on livenä tullut vastaa. 8O
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

ecopower kirjoitti: Tais olla manuaaleja valtaosa,ainakin keski ja pohjois suomessa!
Pari "pandatomaattia"on livenä tullut vastaa. 8O
Esim. ne kaksi käytöstä poistettua OG900:a jotka olivat syyskuussa huutokaupassa Vantaalla, olivat manuaaleja molemmat.

Automaatteja on ollut vähemmistö, mutta ehkä Scan-Auto on aikanaan pitänyt niistä enemmän ääntä, koska automaattilaatikkoa vierastaville ja sen kestävyyttä epäilleille on varmasti ollut hyvä myyntiargumentti kertoa, että 'poliisikin käyttää näitä'.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja hatami »

vaihteisto tiheämmällä välityksellä, ainakin manuaalit.
axtec
"Aero"
Viestit: 489
Liittynyt: Ke Touko 17, 2006 20:50
Paikkakunta: jämsä

Viesti Kirjoittaja axtec »

minun poliisi ysiysistä ainakin särkyi aikanaan kone ja laatikko.
tuskin oli remontoitu? ja mittarissa on nyt 350tkm.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tietääkseni autoista vaan purettiin poliisivarustus ja maalattiin uudelleen.Itse arvostan vanhaa poliisiautoa yhtä paljon kuin finniä naamassa.
SammyWagon
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Touko 19, 2004 17:55
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja SammyWagon »

Mulla oli ennen ex. poliisi saabi vm92. Manuaali laatikko oli ainakin tuossa mallissa. Välitys tais olla tiheämpi kun normi 900:ssa(100 kmh =>2900rpm). Pakkilukko oli poistettu. Jouset oli korkeammat kun normaalisti. Sakkovalo ja takana nahka penkit.
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
#3046
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Mimmi kirjoitti:Normaaliruiskuissa EI ole kierrostenrajoitusta.
Poliisiautoja ei ole ollut kuin tomaatilla, ainakaan "pandoja".
Siis.. Normaaleissa saabin 8-venttiilisissä turbokoneissa on bensapumpun releessä kierrostenrajoitin.

Tuo vaihteistokysymys taisikin tulla jo selväksi eli on niitä manuaalillakin. :)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin