Muutama ihminen näitä kyseli, niin tässäpä olisi kuvia AMW:n coolerista. Toivottavasti voin pian päivittää tätä ketjua myös onnistuneilla asennuskuvilla... ja jos vaikka jaksais ottaa sit kuvatkin paremmalla aparaatilla kuin Nokian kamerapuhelimella
Cooleri ei ole vielä paikoillaan. Laitoinkin sit alkuperäisestä suunnitelmastani poiketen ensin kiinni Aquamistin vesiruiskun, seosmittarin ja MSD boost timing masterin. Lähipäivinä ois tarkoitus käydä hakemassa kaapeleita että sais akun takakonttiin ja kunhan akku on saatu pois konehuoneesta häiritsemästä niin sen jälkeen pistän coolerin paikalleen.
Eli tod. näk. tämän kuun lopulla on cooleri kiinni. Syy tähän viivästymiseen oli että halusin ensin sytkäpuolen ja seokset satavarmasti kohdilleen. Seokset pyörähtää välillä laihalla tuossa 1.2 barin hujakoilla joten voi vielä olla että asennan lisäruiskunkin ennen kuin laitan coolerin paikalleen. Tai sitten teen sen samaan syssyyn, katsoo nyt miten ehtii.
Niin joo, cooleri on paikallaan. Asennuskuviakin löytyy kunhan saan ne kaverin koneelta pois. Periaatteessa se cooleri jäi ehkä hieman alas koska rälläköin pelkästään hinauslenkit pois, olisi kannattanut ottaa myös hinauslenkkien yläpuolella olevat puskurin tuki(?)palkitkin pois niin olisi saanut coolerin yläosan samalle tasolle syylärin kanssa.
Toisaalta laskin että puolet tuosta coolerista jää aina kuitenkin puskurin taakse piiloon vaikka sen mihin kohtaan tunkisi. Eli nyt tilanne on se että 50% coolerista on puskurin takana, 25% on maskin takana, ja loput 25% on puskurin alahelmassa, toivottavasti imemässä viileää ilmaa niistä rei'istä. Kun "normaalisti" toi asennus tehdään kai niin että 50% on puskurin takana ja 50% on maskin takana.
Mutta jos mä nyt saisin kaverilta ne kuvat niin näkisitte paremmin mitä tarkoitan...
Huomattavaa teholisää ei tietenkään tullut, ahdot nousivat kyllä n. 0.06-0.1 baria paremman virtauksen vuoksi ja spool-up ei ainakaan kasvanut vaikka uuden putkiston ja coolerin tilavuus on varmasti orkkisesta moninkertaisesti suurempi.