2.1:n vääntö
2.1:n vääntö
Eli paljonko ja millä kierroksilla 2.1 koneessa on nm:jä? koitin haulla mutta ei löytynyt.
Ja kuinka alakierrostenvääntö, onko yhtä onneton kuin 2 litraisen 16v:n? Voi tietysti hämätä että edellinen 8 tappinen oli turbo...
Kiitoksia jo etukäteen.
Ja kuinka alakierrostenvääntö, onko yhtä onneton kuin 2 litraisen 16v:n? Voi tietysti hämätä että edellinen 8 tappinen oli turbo...
Kiitoksia jo etukäteen.
Ei riemulla rajaa kun turbolla ajaa.
#2742
ng900 Turbo
#2742
ng900 Turbo
Muistankohan nyt aivan väärin vai oliko maksimivääntö 190 Nm kierroksilla 2900rpm.
edittiä: jep, muistin väärin. oikea vääntö 180Nm...
edittiä: jep, muistin väärin. oikea vääntö 180Nm...
Viimeksi muokannut Iskariot, Ma Marras 13, 2006 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2029 Kari Kutuniva
B212i
180 Nm @ 2900 r/min
103 kW @ 6000 r/min
B202i ei kat
173 Nm @ 3000 r/min
98 kW @ 6000 r/min
B202i kat
170 Nm @ 3000 r/min
92 kW @ 5500 r/min
180 Nm @ 2900 r/min
103 kW @ 6000 r/min
B202i ei kat
173 Nm @ 3000 r/min
98 kW @ 6000 r/min
B202i kat
170 Nm @ 3000 r/min
92 kW @ 5500 r/min
Viimeksi muokannut jus, Ma Marras 13, 2006 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Vääntökäyrien muotoja voi ihmetellä tuolta:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/uudet/B202i212i.gif
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/uudet/B202i212i.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tässä vaikuttaa nyt vahvasti se että mitä pidetään alavääntönä...
Tokihan esmes T8 repii kuin perkele heti kun paineet nousee, mutta ennen sitä on aika laiska. i16-koneet, niin 2.0 ja 2.1 kumpikin ovat todella nöyriä alueella 1000-2300, sammumaan ei meinaa saada millään. Tämä on se mikä tekee ajamisesta helppoa, käytännössä kaikki uudemmat saabin ja muidenkin merkkien koneet vaativat reilua kaasunpainallusta liikkeellelähdössä, nuo eivät juurikaan. Yhtä nöyriä koneita en ole vielä tavannut, ainakaan eurooppalaisissa.
Sinänsä älytöntä on se että ainakin molemmat ovat aika lailla lyhytiskuisia mutta siitä huolimatta melkoisia maamoottoreita... Ilmeisesti pyörivät massat eivät ihan pieniä ole...
-Ville
Tokihan esmes T8 repii kuin perkele heti kun paineet nousee, mutta ennen sitä on aika laiska. i16-koneet, niin 2.0 ja 2.1 kumpikin ovat todella nöyriä alueella 1000-2300, sammumaan ei meinaa saada millään. Tämä on se mikä tekee ajamisesta helppoa, käytännössä kaikki uudemmat saabin ja muidenkin merkkien koneet vaativat reilua kaasunpainallusta liikkeellelähdössä, nuo eivät juurikaan. Yhtä nöyriä koneita en ole vielä tavannut, ainakaan eurooppalaisissa.
Sinänsä älytöntä on se että ainakin molemmat ovat aika lailla lyhytiskuisia mutta siitä huolimatta melkoisia maamoottoreita... Ilmeisesti pyörivät massat eivät ihan pieniä ole...
-Ville
Enpä ole 16-tappista Saabia ikuna kokeillut, mutta allekirjoitan tuon kaasarikoneen alaväännön. Omasta mielestäni hakkasi mm. diesel-bemarin jota olen kokeillut ja nimenomaan alakierroksilla.mikkoimp kirjoitti:kaikista alavääntöisimpänä pidän kaasari konetta ja muutenkin 8v tuntuu ihan alhaalla vääntävän paremmin kuin 16v joka ylhäällä sitten on rivakampi.
Voihan se olla, että kun Saabilla on tottunut ajamaan, sitä osaa ajaa aivan eri tavalla.
Luulisi tuommosen 2.1:nkin vain vaativan oman ajotekniikkansa..
Täysin samaa mieltä. Kaasarilla ei tarvi liikkelle lähtiessä kaasuun välttämättä koskea. Ei tuolla turbolla sama onnistu mitenkään.mikkoimp kirjoitti:kaikista alavääntöisimpänä pidän kaasari konetta ja muutenkin 8v tuntuu ihan alhaalla vääntävän paremmin kuin 16v joka ylhäällä sitten on rivakampi.
Kierrokset yli kahden tuhannen niin johan kääntyy tilanne toisin päin...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938