Onko kellään kokemuksia CTEK:in akkulatureista...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Onko kellään kokemuksia CTEK:in akkulatureista...
Lähteekö se automaattisesti lataamaan, kun tolppaan tulee sähköä vai tarviiko se käynnistää on/off kytkimestä joka kerta ??
Re: Onko kellään kokemuksia CTEK:in akkulatureista...
Lähtee lataamaan ilman namiskan painallusta.900 I 16 Kat kirjoitti:Lähteekö se automaattisesti lataamaan, kun tolppaan tulee sähköä vai tarviiko se käynnistää on/off kytkimestä joka kerta ??
SAAB 99 -83 GL
Ekan kerran joutuu painaa ja sen jälkeen ei tarvii jos piuhat pysyy akussa kiinni.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jaa, mielenkiintoista. Ei ole oma vielä tuommosta tehnyt pakkasillaEski kirjoitti:Itse kokeilin laturia viime talvena pari kertaa -20-30 asteen pakkasilla ja laite vain naksutteli vuorotellen lataus- ja ylläpitotilaa, joten epäilin, että laite ei toimi näin kylmässä.
Eski

SAAB 99 -83 GL
Eli minulla on XS800. Tuossa XS3600 on esitteen mukaan kylmälataustila, jolla onnistuu kylmän akun lataus. Lataus pakkasella siis onnistuu myös pienellä XS800:lla, jos akku on lämmin, mutta itsekin kokeilin ladata -30 asteen pakkasessa pari päivää seisoneen auton akkua, niin se ei onnistunut...
Eski
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1423
- Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
- Paikkakunta: Jyväskylä
Jep...Ajattelin sijoittaa sen palikan auton sisätiloihin,(helpompi haaroittaa sähköpistoke) jolloin lataa akkua aina kun auto tolpassa...
Mitenkähän siinä käy, kun sisätilan lämmitin lämmittää latauslaitteen ja akku on raakassa ulkoilmassa ?? ( Vai pitääkö latausosa olla konehuoneen puolella? )
Mallina ajattelin käyttää sitä 3600:sta..
Mitenkähän siinä käy, kun sisätilan lämmitin lämmittää latauslaitteen ja akku on raakassa ulkoilmassa ?? ( Vai pitääkö latausosa olla konehuoneen puolella? )
Mallina ajattelin käyttää sitä 3600:sta..
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... k&start=15tevisu kirjoitti:Jos CTEK on koko ajan kiinni akussa, vuotaa hieman virtaa laitteen läpi. Virran määrä on tosin melko pieni.
Tuossahan "tevisu" kertoo vuotovirran määrän, ja samassa topikissa minä käyttökokemuksista kiinteässä asennuksessa.
Sama meininki jatkuu. Kesän ollut laturi irti. Nyt kun lohkis-kausi on taas alkanut ja laturi kytketty, niin kehui mamma volsun lähtevän huomattavasti pirteämmin käyntiin.
Vielä kun ehtisi kokeilla relettä niin saisi "täydellisen" laitteen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Mitenkäs mahtaa olla kun ajattelin laittaa turbon talvikuukausiksi seisontaan ja suunnittelin tuota siihen tuota ctek:in laittamista. Tarkoitus olisi saada pidettyä akku hengissä ja hälytin toiminnassa. Ainoa mikä arveluttaa on se, että sähkö on ajastimen takana ja se antaa virtaa vain sen kaksi tuntia kerrallaan (eikä hyvittaisi jatkuvasti juosta kääntämässä kelloa) niin riittääkö aika vai käykö vain niin, että akku tyhjenee, mutta hieman hitaammin kuin ilman laturia?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938