Onko kellään kokemuksia CTEK:in akkulatureista...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Onko kellään kokemuksia CTEK:in akkulatureista...

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Lähteekö se automaattisesti lataamaan, kun tolppaan tulee sähköä vai tarviiko se käynnistää on/off kytkimestä joka kerta ??
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Onko kellään kokemuksia CTEK:in akkulatureista...

Viesti Kirjoittaja alustar »

900 I 16 Kat kirjoitti:Lähteekö se automaattisesti lataamaan, kun tolppaan tulee sähköä vai tarviiko se käynnistää on/off kytkimestä joka kerta ??
Lähtee lataamaan ilman namiskan painallusta.
SAAB 99 -83 GL
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7683
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Ekan kerran joutuu painaa ja sen jälkeen ei tarvii jos piuhat pysyy akussa kiinni.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

tetammi kirjoitti:Ekan kerran joutuu painaa ja sen jälkeen ei tarvii jos piuhat pysyy akussa kiinni.
Kaikki mallit vai ??? Ajattelin käyttää sitä XS 3600:sta...
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Mimmi kirjoitti:Pienemmässä XS800:ssa ei tarvitse edes painaa nappia (sitä kun ei ole). :wink:
Tuo malli varmaan riittäisi pitään akun ylläpitovarauksessa...
Kysyin calixiin johtojen väliin tulevaa laturia niin hintaa oli vain 295 egee...Halpa on...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Minulla on tuo XS800 ja se on muuten ihan toimiva peli, mutta ei toimi pakkasessa. Isommassa mallissa on myös pakkastoiminto. Onhan se myös aika hidas, jos sillä tyhjää akkua lähtee lataamaan, mutta ylläpito onnistuu kyllä.

Eski
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Itse kokeilin laturia viime talvena pari kertaa -20-30 asteen pakkasilla ja laite vain naksutteli vuorotellen lataus- ja ylläpitotilaa, joten epäilin, että laite ei toimi näin kylmässä.

Eski
alustar
"Turbo"
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 15:19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja alustar »

Eski kirjoitti:Itse kokeilin laturia viime talvena pari kertaa -20-30 asteen pakkasilla ja laite vain naksutteli vuorotellen lataus- ja ylläpitotilaa, joten epäilin, että laite ei toimi näin kylmässä.

Eski
Jaa, mielenkiintoista. Ei ole oma vielä tuommosta tehnyt pakkasilla :roll:. Malli siis XS3600
SAAB 99 -83 GL
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Eli minulla on XS800. Tuossa XS3600 on esitteen mukaan kylmälataustila, jolla onnistuu kylmän akun lataus. Lataus pakkasella siis onnistuu myös pienellä XS800:lla, jos akku on lämmin, mutta itsekin kokeilin ladata -30 asteen pakkasessa pari päivää seisoneen auton akkua, niin se ei onnistunut...

Eski
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Jep...Ajattelin sijoittaa sen palikan auton sisätiloihin,(helpompi haaroittaa sähköpistoke) jolloin lataa akkua aina kun auto tolpassa...
Mitenkähän siinä käy, kun sisätilan lämmitin lämmittää latauslaitteen ja akku on raakassa ulkoilmassa ?? ( Vai pitääkö latausosa olla konehuoneen puolella? )
Mallina ajattelin käyttää sitä 3600:sta..
Nikke_M
"Hölösuu"
Viestit: 1000
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 20:15
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nikke_M »

Itselläkin on vaan hyviä kokemuksia CTEK XS3600sta, sekä kesällä, että talvella pakkasessa.. suosittelen..
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Jos CTEK on koko ajan kiinni akussa, vuotaa hieman virtaa laitteen läpi. Virran määrä on tosin melko pieni.
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

tevisu kirjoitti:Jos CTEK on koko ajan kiinni akussa, vuotaa hieman virtaa laitteen läpi. Virran määrä on tosin melko pieni.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... k&start=15

Tuossahan "tevisu" kertoo vuotovirran määrän, ja samassa topikissa minä käyttökokemuksista kiinteässä asennuksessa.

Sama meininki jatkuu. Kesän ollut laturi irti. Nyt kun lohkis-kausi on taas alkanut ja laturi kytketty, niin kehui mamma volsun lähtevän huomattavasti pirteämmin käyntiin.

Vielä kun ehtisi kokeilla relettä niin saisi "täydellisen" laitteen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Mitenkäs mahtaa olla kun ajattelin laittaa turbon talvikuukausiksi seisontaan ja suunnittelin tuota siihen tuota ctek:in laittamista. Tarkoitus olisi saada pidettyä akku hengissä ja hälytin toiminnassa. Ainoa mikä arveluttaa on se, että sähkö on ajastimen takana ja se antaa virtaa vain sen kaksi tuntia kerrallaan (eikä hyvittaisi jatkuvasti juosta kääntämässä kelloa) niin riittääkö aika vai käykö vain niin, että akku tyhjenee, mutta hieman hitaammin kuin ilman laturia?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

No jos C-TEK purkaa akkua ton ~2Ah/vrk, TM:n testissä latasi 4,4A/h, niin silloinhan oltaisin 6,8Ah voiton puolella, mikä riittää kyllä kirkkaasti akun purkautumisen estämiseen.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Vastaa Viestiin