9-5 ruosteet

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

9-5 ruosteet

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Auto olisi lähdössä taas kerran ruostesuojaukseen ja helmamuovien ja ovien alamuovien irrotuksessa sain huomata että ruostepeikko oli hiipinyt helmoihin. Auto on -98 vuodesta alkaen suojattu 2v välein.

Ruostetta oli kummankin helmamuovin etukiinnityksen läheisyydessä melko paljon ja takana siellä mihin takalokasuojan kaari "loppuu", siis takapyörän edessä.

Mitäs muita paikkoja kanssa ihmiset ovat 9-5:sta löytäneet? Omasta ei muualta vielä ole löytynyt lisää, mutta tarkkailu asemat on otettu..
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Takakaaret sisäpuolelta keskikohalta noin 5cm ylöspäin isot ruostelaikut massan alla ja kummallakin puolella samalla lailla..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

9-5T kirjoitti:Imuputken kiinnitysrauta maskin takana.
Ainoa paikka joo mistä löytyy+bensatankin korkin läppä sisäpuolelta.

Ajatko jotain Dakaria vai mistä moinen ruostumis buumi?
Saabismi on seikkailu
9-5 2,0t aut. -00 Business
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Olisiko tästä jotenkin ymmärrettävissä ettei ruostesuojauksesta ole kuin harmia ja että alusta kestää ruosteettomana pelkällä säännöllisellä pesulla?
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Ruostesuojauksesta taitaa jokaisella olla omat käsityksensä. Tuohon en osaa sanoa mitään onko parempi massattuna vai ilman. Pitäisi saada samanikäiset ja samoissa olosuhteissa saman verran ajetut autot syyniin. Toinen siis massattuna ja toinen ilman.
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Käsittääkseni näitä pvc- pinnoitteisia alustoja ei suojata millään massalla vaan asiantuntevilla liikkeillä on suojaukseen oikeat aineet, jotka eivät sulata alkuperäistä suojausta eivätkä irtoa siitä. Eihän tuota perinteistä bitumipohjaista massaa ole käytetty enää herran aikoihin.
Pauke
"Aero"
Viestit: 306
Liittynyt: La Kesä 28, 2003 21:49
Paikkakunta: Nokia / Pori

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Nuo erilaiset muovien ja peltien välit on pahimpia ruostumisherkkyydeltään.
Pesujen yhteydessä mahdollisimman hyvät huuhtelut listojen ja vastaavien muoviosien alle, ettei väliin jäisi maalipintoja syöviä hiekanmurusia.
Ja jos viitseliäisyyttä löytyy, niin välillä muoviosia pois paikaltaan ja kunnon putsaus & vahaus piilossa oleville pinnoille.
Luulisi että ruostesuojauksien yhteydessä paikat olisi tutkittu ja suojattu asianmukaisesti, mutta eihän sitä ikinä tiedä...
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
Sukellusvene
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 16:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-5 ruosteet

Viesti Kirjoittaja Sukellusvene »

-valomerkki- kirjoitti:Auto olisi lähdössä taas kerran ruostesuojaukseen ja helmamuovien ja ovien alamuovien irrotuksessa sain huomata että ruostepeikko oli hiipinyt helmoihin. Auto on -98 vuodesta alkaen suojattu 2v välein.

Ruostetta oli kummankin helmamuovin etukiinnityksen läheisyydessä melko paljon ja takana siellä mihin takalokasuojan kaari "loppuu", siis takapyörän edessä.

Vähän epäilen että helmamuoveja ei ole irroiteltu suojauksessa koskaan aiemmin ja helmoja ei ole voitu edes muovien paikalla ollessa suojata.
Valitettavasti sama koskee usein myös sisälokareita ja alustan muovisuojia. Itsellä ja tuttavilla on myös tuollaisia kokemuksia huonosti/säännöllisesti suojatuista autoista.
Parhaimmillaan helmat on ruostuneet puhki, vaikka autoa on suojautettu säännöllisesti 2 vuoden välein. Vaurioita tarkastellessamme ei löytynyt yhtään kotelonsuoja-ainetta helman sisältä :evil: . Pohjassa kyllä oli massaa :lol:
900S(T5.5) M1991(KR)(EX)
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

No niin nyt on auton muovit taas kasailtu ja ruosteet poistettu. Mistään muualta ei ruostetta löytynyt ja hyvä niin. :D
Vastaa Viestiin