Jos nyt vaihtaa isomman koneen ni toimiiko se ton 2,0T:n sähköillä? (jetronic,IMM yms.) Entäpä toi tehonlisäys...saako paljonkin jerkkua enemmän?
Mielestäni ensimmäinen toimenpide on se ettei yhtään ajoa enää vaan motti irti ja pöydälle. Kuinka paljon olet ajanut sillä kalkattavana, ja onko ääni sellainen että voisi olla kk-lakeri mennyt eli kova kolina?kopote12 kirjoitti:Tässä illan ratoksi mietin tällä kertaa noita 2,3T ja 2,0T suorituskyky eroja ja mieleeni tuli että vaihtaisin tuon 2,0T tilalle 2,3T motin. Syy tähän on se että 4. pytyn kohdalta kuuluu tällä hetkellä ihme koputus...vähän ku vasaralla takois mottia. Ääni ei tule kannesta vaan alempaa. Korjaamon mies epäili männäntappiaMikä siinä muka voi olla?
Jos nyt vaihtaa isomman koneen ni toimiiko se ton 2,0T:n sähköillä? (jetronic,IMM yms.) Entäpä toi tehonlisäys...saako paljonkin jerkkua enemmän?
Kyllähän 2,3T:n(iso T)alavääntö ja teho hymyilyttää kuskia,verrattuna 2,0:seen!!Tri-Lo kirjoitti:Onhan niissä aika selkeä ero väännössä matalilla kierroksilla, toisaaltahan sitä ei saisi käyttää ainakaan liikaa joten...![]()
(Itse tykkään 2,3T:stä eniten pehmeän käynnin takia, "hiljaista voimaa". Edellyttää tietysti tp-ketjun paikallaanoloa.)
Itse vertailin lähinnä 2-litraista (b204 ja b205) -konetta joihin on laitettu steg1 ja nostettu peruspaineita, vakioon b234:een, ja alavääntö tuollaisessa hiukan trimmatussa 2-litraisessa on aika samaa luokkaa kuin vakiossa 2.3:ssa, eli ei mikään paha.Tri-Lo kirjoitti:Onhan niissä aika selkeä ero väännössä matalilla kierroksilla, toisaaltahan sitä ei saisi käyttää ainakaan liikaa joten...![]()
(Itse tykkään 2,3T:stä eniten pehmeän käynnin takia, "hiljaista voimaa". Edellyttää tietysti tp-ketjun paikallaanoloa.)
En ole kuin paria(ehkä kolmea..?) "ketjuttomaa" koeajanut.. Enkä tiedä sanoisinko sitä tärinäksikään, vaan karkeammaksi käynniksi. Juuri se silkinpehmeys poissa. Muistuttivat vanhempia 2,0 tonnareita mitä olen omistanut.ng900aero kirjoitti:Itse vertailin lähinnä 2-litraista (b204 ja b205) -konetta joihin on laitettu steg1 ja nostettu peruspaineita, vakioon b234:een, ja alavääntö tuollaisessa hiukan trimmatussa 2-litraisessa on aika samaa luokkaa kuin vakiossa 2.3:ssa, eli ei mikään paha.Tri-Lo kirjoitti:Onhan niissä aika selkeä ero väännössä matalilla kierroksilla, toisaaltahan sitä ei saisi käyttää ainakaan liikaa joten...![]()
Oletko ajanut kuinka paljon tasapainoketjuttomalla 2.3:sella? Itselläni ei ole kokemusta kuin koneremontoimastani pitkälohkosta josta ketju jäi pois, mutta jossa oli uudet moottorin tuet ylhäällä ja alhaalla, eikä se kyllä tosiaankaan tärissyt.
Koneistamolla olivat valkanneet männät niin että olivat samanpaioisia, ja sattoivat hioakin helmoja tasapainon saavuttamiseksi, en tiedä, kuitissa tästä ei ole mainitaa, mutta mainitsivat että ovat tasapainossa.
Tekisi mieli ottaa tuosta maahantuomastani aerostanikin ketju pois ja samalla tarkistaa laakerit, ja vaikka vaihtaa ne varmuuden vuoksi koska tuntuu lähes päivittäin kilahtelevan noita +10v ikäisiä turbopannuja. Sitten uskaltaisi kutitella lisää jenkaakin ulos.
Ja niinhän se edelleenkin menee että ehjä kone on halpa kunnostaa, rikkinäinen taasen kallis
Ahaa, en ole ikinä törmännyt noiden 234-sarjalaisten kanssa tuollaiseen käsitteeseen kuin silkinpehmeä käynti. Aika raakalaismaisesti käyvät, etenkin jos ketju on paikallaan (siis ulkoapäin tarkasteltuna, ketju ja rattaat pitäneet kaikissa kuulostelemissani moottoreissa samaa ääntä). 9-5:n b205 kävi tasaisesti ennen ja jälkeen remontin, eli kaiketi sillä liikuvan massan minimoimisellakin on myös hyvät puolensakin.Tri-Lo kirjoitti:En ole kuin paria(ehkä kolmea..?) "ketjuttomaa" koeajanut.. Enkä tiedä sanoisinko sitä tärinäksikään, vaan karkeammaksi käynniksi. Juuri se silkinpehmeys poissa. Muistuttivat vanhempia 2,0 tonnareita mitä olen omistanut.
(Ja sehän opittiin jo jonkin aikaa sitten että koneen liikkuvien osien samanpainoisuus on aivan eri juttu, eikös..?)
Sarja maksaa jotain 330e jos jyskän kautta tilaa, itselläni tuo hinta tuli kynnyskysymykseksi, toivottavasti Atellakaan ei ole ilmennyt tärinöitä koneen suunnalta vaikka pois se kettinki jäikin;)Tri-Lo kirjoitti:Tottakai parempi ilman ketjua kuin pahasti kuluneet osat vatkaamassa, muttei kannata unohtaa sitä uusimis-vaihtoehtoakaan.Minä ainakin laittaisin suosiolla sen muutaman satasen siihen. Paitsi suuremmissa viritysprojekteissa, silloin ymmärrän hyvin syyn poistamiseen eikä se mukavuuskaan taida enää olla ykkösprioriteettina.
Noniin, ehkä tämän verran tp-ketjusta tällä kertaa.