Suuttimien tarkistus/kannen tiiviteestä?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Suuttimien tarkistus/kannen tiiviteestä?

Viesti Kirjoittaja junnu »

Mitenkäs suutimien tarkistus voisi tapahtua (-90 ässä)Öljyn seassa sen verta bensaa,että moottorisaha vois käydä sillä.Menneepä hyöty käyttöön :lol: Aamusella kävi 3.lla jonkun aikaa.
Viimeksi muokannut junnu, Ti Marras 28, 2006 10:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
puh.050-3748237
#3078
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Kannentiiviste sulla on menny jos on bensaa öljyn seassa. Tai tosi kovaa ohipuhallusta.
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Bensan määrää öljyssä lisää myös jos kone on käynyt kolmella. Suuttimista ei varmaan vikaa löydy tässä tapauksessa.
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja junnu »

Sehän oli pitkästä aikaa hyvä uutinen,että suuttimet kunnossa?Kannen tiivisteen kunnon tiedän(sen vesistö, lorisee,höyryää,katoaa)Tässähän vois samalla kysellä muutakin,Elikkä olis tulossa viikonpäästä 2mm kupari tiiviste kannen alle?Onkohan kenelläkään kokemusta kuparisesta ja sen kestävyydestä ilman liekki renkaita?pitääkö öljyt ja pysyykö paikallaan 1,5bar paineilla?
puh.050-3748237
#3078
JL
"Aero"
Viestit: 474
Liittynyt: Su Heinä 18, 2004 16:31
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JL »

Joskus ollut clubilla puhetta että saabin vakio kannentiiviste kestää ihan mainiosti 300hv tehot.. Enemmän virittäessä jos kannentiiviste on liian "järeä" porsii jostain sitten muualta.. Haku nappulaa ihan hyvä kokeilla..
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

junnu kirjoitti:Sehän oli pitkästä aikaa hyvä uutinen,että suuttimet kunnossa?Kannen tiivisteen kunnon tiedän(sen vesistö, lorisee,höyryää,katoaa)Tässähän vois samalla kysellä muutakin,Elikkä olis tulossa viikonpäästä 2mm kupari tiiviste kannen alle?Onkohan kenelläkään kokemusta kuparisesta ja sen kestävyydestä ilman liekki renkaita?pitääkö öljyt ja pysyykö paikallaan 1,5bar paineilla?
Kahden millin kupari tiivisteellä rikot luultavasti koneesi.Paljerako kasvaa,mikä siis tarkoittaa että vaikka puristukset laskevat niin kone naulaa luultavasti paljon helpommin.(mikä on alkuperäisen paksuus kiristettynä ja ton paksuus kiristettynä?)Miksi et laita ihan normaalia merkki tiivistettä?Se ei ole heikoin lenkki tässä(kään) tapauksessa.
Paineen kestosta sen verran,että ei ole olemassa mitään paineen kestoa.Saat ton pahvin rikki vaikka 0.1 ahdoilla jos naulaa ja ahtoilma on kuumaa.
Jos olet oikeasti virittämässä niin laita kunnollinen ic(ei alkuperäisiä),oikean kokoinen ahdin(pakopaineet alle ahtopaineen reilusti) ja seokset ja sytyt kohdalleen.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Vastaa Viestiin