Oikeat tulpat?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Oikeat tulpat?

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Mitkä tulpat pitäis laittaa, ku saabissa on nordic stage3 palikat? Saab on vuosimallia 99.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Vakio tulppa kai sinne käy. Lämpöarvoa voi miettiä yhden kylmempänä jos jaksaa.
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Käytä NGK BCPR7ES-11
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Tulpat

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

potkuhousu kirjoitti:Käytä NGK BCPR7ES-11
Ilmeisesti nämä tulpat käy myös 2,3t vm98 BSR stage 1 koneeseen. Pitäisi nyt kai vaihtaa kun on 20000 jo tulpilla ajettu.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kyllä ne kestää ainakin 40 tkm ajaa, ainakin matkaa aeron välityksillä.
96 M75 i12 5-speed ;)
Arcer
"Aero"
Viestit: 436
Liittynyt: Ti Elo 16, 2005 17:56

Viesti Kirjoittaja Arcer »

Mikäs vika aeron PFR6H-10:eissä on? Itse käytän niitä alkuperäisen virityksen kanssa. Kestää 60tkm, pikkasen on tietenkin arvokkaammat kuin BCPR7ES-11. Mutta BCPR7ES:iä pitäisi vaihtaa 20tkm välein niin ei hintaeroksi tule enää juuri mitään.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
upi
Matalapaineturbo
Viestit: 191
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 09:01

Viesti Kirjoittaja upi »

( Mikäs vika aeron PFR6H-10:eissä on? Itse käytän niitä alkuperäisen virityksen kanssa. Kestää 60tkm, pikkasen on tietenkin arvokkaammat kuin BCPR7ES-11. Mutta BCPR7ES:iä pitäisi vaihtaa 20tkm välein niin ei hintaeroksi tule enää juuri mitään. )

Länsiauton varaosatiskillä Olarissa maanantaina, kun ostin uudet PFR6H-10 tulpat kertoi myyjä kaikkien tulppien vaihtovälin olevan 60 000 km nykyisin.

Itse ihmettelin onko näin ja silloin hän kävi erikseen huoltohallista varmistamassa, että näin on nykyisin!
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Motonet

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Kävin ostamassa tänään Motonetista tulpat. Siellä edelleen myytiin vääriä tulppia NGK BCPR6ES-11. Yritin sanoa myyjälle että teillä on tietokoneella väärä tulppa ja näytin ohje kirjaa että pitää olla NGK BCPR7ES-11 mutta myyjä sanoi että han on koneen varassa ja ei voi asiaan vaikuttaa. Lähetin netin kautta myöhemmin palautetta. Kävin katsomassa netissä muutamalla sivulla tästä 6 lämmön tulpasta ja siellä luki että ei turbo koneeseen. Saa nähdä meneekö tieto perille. Epäilen.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonet

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

9-5T kirjoitti:
YSI-VIIS kirjoitti:Kävin ostamassa tänään Motonetista tulpat. Siellä edelleen myytiin vääriä tulppia NGK BCPR6ES-11.
Ehkä ne ovat väärät tulpat Sinun autoosi mutta 9-5:sta on tehty 9 mallivuotta.

Kyllä ne varmaan johonkin autoon sopii mutta ei minun vuosimallin Saabiin. Ne on myynyt vääriä tulppia jo vuodesta 2005.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Re: Motonet

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

9-5T kirjoitti:
YSI-VIIS kirjoitti:
9-5T kirjoitti: Ehkä ne ovat väärät tulpat Sinun autoosi mutta 9-5:sta on tehty 9 mallivuotta.

Kyllä ne varmaan johonkin autoon sopii mutta ei minun vuosimallin Saabiin. Ne on myynyt vääriä tulppia jo vuodesta 2005.
BCPR6ES-11 on oikea tulppa -98 9-5, jos suositus muuttuu ei sitä pystytä muuttamaan käyttöohjekirjoihin.
Onko sulla tästä muutoksesta jossain dokumenttia.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Elkparts

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Sairas95
Matalapaineturbo
Viestit: 188
Liittynyt: La Huhti 15, 2006 22:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Sairas95 »

Jos sen kuumemman tulpan kanssa ei ole ongelmia, niin onko niitä pakko hankkia kylmemmällä tulpalla? Saksan motareilla on ihan eri asia kun Suomessa. Jos ei käy radalla, niin laita kutonen ja jos käyt laita seiska. Jos ajat kylmemmällä tulpalla pääsääntöisesti "normiajaoa", niin älä kysele täällä, että mikä on kun herää vasta parin vedon jälkeen. Ja tämä ei kellekään erityisesti. Itse käyttänyt aina, niin kuumaa tulppaa kuin mahdollista ja Aeron platinakin (PFR6H-10) on kutonen. Pysyy puhtaana ja aina lähtee, kun on tarvis.
9-5 2.3 MY2008
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Sairas95 kirjoitti:Jos sen kuumemman tulpan kanssa ei ole ongelmia, niin onko niitä pakko hankkia kylmemmällä tulpalla? Saksan motareilla on ihan eri asia kun Suomessa. Jos ei käy radalla, niin laita kutonen ja jos käyt laita seiska. Jos ajat kylmemmällä tulpalla pääsääntöisesti "normiajaoa", niin älä kysele täällä, että mikä on kun herää vasta parin vedon jälkeen. Ja tämä ei kellekään erityisesti. Itse käyttänyt aina, niin kuumaa tulppaa kuin mahdollista ja Aeron platinakin (PFR6H-10) on kutonen. Pysyy puhtaana ja aina lähtee, kun on tarvis.
Nimenomaan... :lol: Kyllä se vanha totuus pitää yhä paikkansa, ettei kannata korjata mitään, jos mitään ei ole rikki... :roll: Pikkuisen on tuo moottoriteknologia ja termodynamiikka jutut kantta ajatellen kehittyneet sitten 8v turbosatkujen. Hallittu palaminen harvoin syö normi tulppaa milloinkaan missään tilanteessa. Kovasti viritetyt kovalla käytöllä on sitten erikseen. Toki hifistely aina sallitaan ja mikäs siinä jos mieli kerran tekee niin eikai sitä kukaan aikuista ihmistä kiellä....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
YSI-VIIS
Matalapaineturbo
Viestit: 179
Liittynyt: Ti Touko 16, 2006 07:18
Paikkakunta: Vantaa

Vaunun veto

Viesti Kirjoittaja YSI-VIIS »

Mitenkähän Asuntovaunun kanssa. Mulla on monesti perässä yli tonnin vaunu ja autossa on bsr lastu. Jos vetää parisataa kilometriä yhtämittaa vaunua niin eiköhän se vastaa jo melkein rata ajoa tai saksan baanaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vaunun veto

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

YSI-VIIS kirjoitti:Mitenkähän Asuntovaunun kanssa. Mulla on monesti perässä yli tonnin vaunu ja autossa on bsr lastu. Jos vetää parisataa kilometriä yhtämittaa vaunua niin eiköhän se vastaa jo melkein rata ajoa tai saksan baanaa.
No jos keskimäärin kierrosluku pyörii siinä 5500-9500rpm ja kaasu on pohjassa 70-80% ajasta niin sitten voidaan katsoa, että se vastaa rata-ajoa... :lol: No ei vainen....

Enpä ole kuullut koskaan, että vakiotulppa olisi jollain sulanut normaali tieliikenteessä, jos auto ja kuskin järki on kunnossa..... En asuntovaunun kanssa enkä ilman. Normi NGK 8 lämpöarvolla kestää jo kisakoneessakin n. 20-30kilsan treenejäkin. Mutta täytyy muistaa tässä keskustelussa taas se, että kyllä nuo nykykoneet antaa anteeksi kylmäänkin suuntaan paljon enemmän kuin vanhat kaasarikoneet käsiryypyllä. Liikkumavaraa on kun ei nykykone nokea tai kastele kynttilää enää samaan malliin. Hiukan semmoinen As you wish tyyppinen juttu.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin