Oikeat tulpat?
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Oikeat tulpat?
Mitkä tulpat pitäis laittaa, ku saabissa on nordic stage3 palikat? Saab on vuosimallia 99.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Käytä NGK BCPR7ES-11
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Tulpat
Ilmeisesti nämä tulpat käy myös 2,3t vm98 BSR stage 1 koneeseen. Pitäisi nyt kai vaihtaa kun on 20000 jo tulpilla ajettu.potkuhousu kirjoitti:Käytä NGK BCPR7ES-11
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
( Mikäs vika aeron PFR6H-10:eissä on? Itse käytän niitä alkuperäisen virityksen kanssa. Kestää 60tkm, pikkasen on tietenkin arvokkaammat kuin BCPR7ES-11. Mutta BCPR7ES:iä pitäisi vaihtaa 20tkm välein niin ei hintaeroksi tule enää juuri mitään. )
Länsiauton varaosatiskillä Olarissa maanantaina, kun ostin uudet PFR6H-10 tulpat kertoi myyjä kaikkien tulppien vaihtovälin olevan 60 000 km nykyisin.
Itse ihmettelin onko näin ja silloin hän kävi erikseen huoltohallista varmistamassa, että näin on nykyisin!
Länsiauton varaosatiskillä Olarissa maanantaina, kun ostin uudet PFR6H-10 tulpat kertoi myyjä kaikkien tulppien vaihtovälin olevan 60 000 km nykyisin.
Itse ihmettelin onko näin ja silloin hän kävi erikseen huoltohallista varmistamassa, että näin on nykyisin!
Motonet
Kävin ostamassa tänään Motonetista tulpat. Siellä edelleen myytiin vääriä tulppia NGK BCPR6ES-11. Yritin sanoa myyjälle että teillä on tietokoneella väärä tulppa ja näytin ohje kirjaa että pitää olla NGK BCPR7ES-11 mutta myyjä sanoi että han on koneen varassa ja ei voi asiaan vaikuttaa. Lähetin netin kautta myöhemmin palautetta. Kävin katsomassa netissä muutamalla sivulla tästä 6 lämmön tulpasta ja siellä luki että ei turbo koneeseen. Saa nähdä meneekö tieto perille. Epäilen.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Motonet
9-5T kirjoitti:Ehkä ne ovat väärät tulpat Sinun autoosi mutta 9-5:sta on tehty 9 mallivuotta.YSI-VIIS kirjoitti:Kävin ostamassa tänään Motonetista tulpat. Siellä edelleen myytiin vääriä tulppia NGK BCPR6ES-11.
Kyllä ne varmaan johonkin autoon sopii mutta ei minun vuosimallin Saabiin. Ne on myynyt vääriä tulppia jo vuodesta 2005.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Motonet
Onko sulla tästä muutoksesta jossain dokumenttia.9-5T kirjoitti:BCPR6ES-11 on oikea tulppa -98 9-5, jos suositus muuttuu ei sitä pystytä muuttamaan käyttöohjekirjoihin.YSI-VIIS kirjoitti:9-5T kirjoitti: Ehkä ne ovat väärät tulpat Sinun autoosi mutta 9-5:sta on tehty 9 mallivuotta.
Kyllä ne varmaan johonkin autoon sopii mutta ei minun vuosimallin Saabiin. Ne on myynyt vääriä tulppia jo vuodesta 2005.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Elkparts
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Jos sen kuumemman tulpan kanssa ei ole ongelmia, niin onko niitä pakko hankkia kylmemmällä tulpalla? Saksan motareilla on ihan eri asia kun Suomessa. Jos ei käy radalla, niin laita kutonen ja jos käyt laita seiska. Jos ajat kylmemmällä tulpalla pääsääntöisesti "normiajaoa", niin älä kysele täällä, että mikä on kun herää vasta parin vedon jälkeen. Ja tämä ei kellekään erityisesti. Itse käyttänyt aina, niin kuumaa tulppaa kuin mahdollista ja Aeron platinakin (PFR6H-10) on kutonen. Pysyy puhtaana ja aina lähtee, kun on tarvis.
9-5 2.3 MY2008
Nimenomaan...Sairas95 kirjoitti:Jos sen kuumemman tulpan kanssa ei ole ongelmia, niin onko niitä pakko hankkia kylmemmällä tulpalla? Saksan motareilla on ihan eri asia kun Suomessa. Jos ei käy radalla, niin laita kutonen ja jos käyt laita seiska. Jos ajat kylmemmällä tulpalla pääsääntöisesti "normiajaoa", niin älä kysele täällä, että mikä on kun herää vasta parin vedon jälkeen. Ja tämä ei kellekään erityisesti. Itse käyttänyt aina, niin kuumaa tulppaa kuin mahdollista ja Aeron platinakin (PFR6H-10) on kutonen. Pysyy puhtaana ja aina lähtee, kun on tarvis.


Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Vaunun veto
Mitenkähän Asuntovaunun kanssa. Mulla on monesti perässä yli tonnin vaunu ja autossa on bsr lastu. Jos vetää parisataa kilometriä yhtämittaa vaunua niin eiköhän se vastaa jo melkein rata ajoa tai saksan baanaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Vaunun veto
No jos keskimäärin kierrosluku pyörii siinä 5500-9500rpm ja kaasu on pohjassa 70-80% ajasta niin sitten voidaan katsoa, että se vastaa rata-ajoa...YSI-VIIS kirjoitti:Mitenkähän Asuntovaunun kanssa. Mulla on monesti perässä yli tonnin vaunu ja autossa on bsr lastu. Jos vetää parisataa kilometriä yhtämittaa vaunua niin eiköhän se vastaa jo melkein rata ajoa tai saksan baanaa.

Enpä ole kuullut koskaan, että vakiotulppa olisi jollain sulanut normaali tieliikenteessä, jos auto ja kuskin järki on kunnossa..... En asuntovaunun kanssa enkä ilman. Normi NGK 8 lämpöarvolla kestää jo kisakoneessakin n. 20-30kilsan treenejäkin. Mutta täytyy muistaa tässä keskustelussa taas se, että kyllä nuo nykykoneet antaa anteeksi kylmäänkin suuntaan paljon enemmän kuin vanhat kaasarikoneet käsiryypyllä. Liikkumavaraa on kun ei nykykone nokea tai kastele kynttilää enää samaan malliin. Hiukan semmoinen As you wish tyyppinen juttu.....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814