nalleolut kirjoitti:ei tartte opettaa "aivoille" koska tarvii soppaa lisää .
(Tupla)kaasariko se sitten toimii kerrasta oikein eikä tarvitse säätää ikuna?
Itse ruiskuista vähän tajuavana ja kaasarin kalvon kerran vaihtaneena voisin sanoa taas että ei se ruisku ole edelleenkään mikään pelottava mörkö missä on niitä antureita, sähköjohtoja ja muuta hitekkiä. Samat asiat pätee kuitenkin kaasareihin kuin jälkiasennus ruiskuihinkin, molemmat pitää säätää. Toisen säätö on vaikeaa, toisen säätö on helppoa.
Ruiskussa apuna läppärin näytöltä tutkittavat aukioloajat sun muut, laajakaistalambda toimii kuulemma molemmissa. Kai kaasarissakin voi säätää nokkien tai kannen aiheuttamat notkahdukset "pensakartoissa"? Ainakin ruiskussa on helppo säätää hommat tilanteen mukaan.
EDIT: Alkup.kysyjän tapauksessa ei muuta kuin tupla-lortot kehiin!
Riippuu, mitä toi lörsä on. Kyllähän pensaa saa syötettyä kummallakin mielin määrin, mut pitäis saada virtaavaa ilmaakin. Jos ruiskuun ei voi laittaa neliläppäistä, ei virtaukset riitä oikeaan virittämiseen. Jos kaks tuplaa on sallittua, niin sehän on ainoa vaihtoehto.
Virityksiähän on joka lähtöön, jos kilpailla meinaa on meininki toinen. Kaksin tai kolminkertainen teho pitää löytyä suunnitellulla vääntöalueella ON KILPAAUTO. Siihen ei yhdellä reiällä ole mahdollisuuksia
Joopa joo. Onhan ne läppärungot ihan kiva vaparia virittäessä, mutta turbossa vähän turhaa hifistelyä ennenkuin aletaan repimään niitä viimeisiäkin heppoja esiin, bensansyöttöön ne kyllä ei pahemmin liity. JM eli roskapönttöluokassa en tosin paljoa puhuisi mistään oikeasta virittämisestä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
ONNEKSI katuauton viritys onki nii v*tun järkevää! saa ajaa 270km/h ja turbo vislaa oulusta-helsinkii 1,5h ja kiihyttää nii perkeleesti kaupungissa ja ja! lykätää turboa kylkee nii v**tu kyllä lähtee nii saatanasi liikenne valoista. Onneksi käyttöauton viritys on järkevää ei oo mikää AMISLINTTA sen jälkee ku turbo kyles ja kulkee mitä kulkee ja saa ajaa sen 120km/h! Nyt niitä rakentavia kommentteja KIITOS!
kylläpä helpotti.
Viimeksi muokannut ^IceMan^, Ti Joulu 05, 2006 21:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Samat fysiikan lait pätee jokkiksessakin. Turbo on oma juttunsa, eikä siihen päde samat virtausjutut. Jos jokamiehessä meinaa pärjätä on turha mennä vakiolla kisaamaan. Ei ruiskussa ja kaasarissa ole kuin 15 sentin ero missä pensa sotketaan ilman sekaan. Tehoerot tulee muista seikoista. VirittämisenA ja O on virtauksissa.
Itse endurance harrastaneena ymmärrän moottorin virityksesi kustannuspolitiikan ja ajatuksen. Arvelisin että budjetti moottorille sulla on 100 - 500e?
Sillä rahalla hommaat ne käytetyt kaasarit (200e). Kokkailet itse imusarjan lyhyillä putkilla ja protsaat sen kanteen (20e). Luet foorumia ja huomaat että kannattaa laittaa 2.1l kansi tai joka on myös sama kuin 9tonnisen 2.3. (100-200e) Viilaat sen itte kovalla itsetunnolla (0e) remppaat seetit ja tiputat katta puristus-suhteen 12 saamiseksi (80e). Vaihda kiertokangen laakerit + jotain tiivisteitä (60e). Tee parempi pakoputkisto (20e). Viilaat nokkapyöristä kiilat pois. Viet auton penkkiin ja säädät nokat, kaasarit, sytkän alueelle 3500-7000rpm (150e). Laita autosi välitykset vastaamaan tehoaluetta.
Hinnaks tulee noin 680e ja sen kerrot vielä vaikka 1,5 niin olla lähempänä totuutta.
Penanen kirjoitti:Samat fysiikan lait pätee jokkiksessakin. Turbo on oma juttunsa, eikä siihen päde samat virtausjutut. Jos jokamiehessä meinaa pärjätä on turha mennä vakiolla kisaamaan. Ei ruiskussa ja kaasarissa ole kuin 15 sentin ero missä pensa sotketaan ilman sekaan. Tehoerot tulee muista seikoista. VirittämisenA ja O on virtauksissa.
Pätee muuten ihan samat "virtausjutut" turbokoneeseenkin.
Muutenhan tämä keskustelu on näemmä älykkääksi mennyt. Toistan mitä sanoin eka sivulla: tuplakaasarit koneeseen koska ne on helpompi säätää kuin alkuperäinen ruisku.
Lisäyksenä voin mainita, että neliläppäinen imusarja horisee samoin kuin tuplakaasarit. Vakio ruisku ja kaasari ilman ilmansaantimuutotsia ei pahemmin tehoja lisää seosta rikastamalla. Mikä luulo se on ettei neliläppäinen hirnu kuin tuplakurkkuiset. Virittäminen on aivan samaa muilta osin, onko neljä kaasarinkurkkua vai neliläppärunko. Molempiin kiihdytystorvet ja vapaat suotimet, ja sama saundi.
SabaT16 kirjoitti:Itse endurance harrastaneena ymmärrän moottorin virityksesi kustannuspolitiikan ja ajatuksen. Arvelisin että budjetti moottorille sulla on 100 - 500e?
Sillä rahalla hommaat ne käytetyt kaasarit (200e). Kokkailet itse imusarjan lyhyillä putkilla ja protsaat sen kanteen (20e). Luet foorumia ja huomaat että kannattaa laittaa 2.1l kansi tai joka on myös sama kuin 9tonnisen 2.3. (100-200e) Viilaat sen itte kovalla itsetunnolla (0e) remppaat seetit ja tiputat katta puristus-suhteen 12 saamiseksi (80e). Vaihda kiertokangen laakerit + jotain tiivisteitä (60e). Tee parempi pakoputkisto (20e). Viilaat nokkapyöristä kiilat pois. Viet auton penkkiin ja säädät nokat, kaasarit, sytkän alueelle 3500-7000rpm (150e). Laita autosi välitykset vastaamaan tehoaluetta.
Hinnaks tulee noin 680e ja sen kerrot vielä vaikka 1,5 niin olla lähempänä totuutta.
Näin mä tekisin
njuu. kansi menee koneistamolle(portataa,lasketaa,venttiilityöt). nokat hiotetaa,peltisarja? muut meni aikalailla oikein. alakertaa kevennetää ja uudet männät.
e:vai saako toho "kisa" nokkia uusia mistää? taitanee olla aika arvokkaita.
Jokkis, vapari, tuplakaasarit...tais olla liikaa kirosanoja osalle foorumin lukijoista. Jotenkin musta tuntuu, että ne on hyvin usein nää samat naamat saamassa pientä kinaa aikaan.
Jokatapauksessa toivottavasti IceManin projekti valmistuu, jotta saadaan kuulla OIKEIN VIRITETYN 16v VAPARI TUPLAKAASUTINMOOTTORIN murinoita ensi kauden JOKKISKISOISSA.
Penanen kirjoitti:Lisäyksenä voin mainita, että neliläppäinen imusarja horisee samoin kuin tuplakaasarit. Vakio ruisku ja kaasari ilman ilmansaantimuutotsia ei pahemmin tehoja lisää seosta rikastamalla. Mikä luulo se on ettei neliläppäinen hirnu kuin tuplakurkkuiset. Virittäminen on aivan samaa muilta osin, onko neljä kaasarinkurkkua vai neliläppärunko. Molempiin kiihdytystorvet ja vapaat suotimet, ja sama saundi.
Oikeanlainen ääni tuo tehon?
SabaT16 resepti voisi olla aika lähellä totuutta kaikinpuolin.