99gls -> 99 Turbo 4d vm-80
Silloin ei ole APC-moottori. Moottori on matalapuristeisilla 7,2:1 männillä ja ahtopaine säädetään hukkaportin tangolla tai lisäjousilla arvoon 0,7bar.axtec kirjoitti:mallinumeron perusteella on vm-82 eli C-kirjain, ja on ollut alunperin automaatti laatikossa kiinni.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Kybin sivuilta löytyi katalooki jonka mukaan Gas-A-Justeja saa taas. Olivat välillä poissa listoilta mutta ovat palanneet. Itse ostin nimittäin Roissa silloiselta Koivikolta viimeiset ja maahantuojalta ei enää saanut uusia.
Näitä siis suosittelen 99:iin eteen jos vain Suomeen asti niitä tuodaan. Taakse suosittelen Sachsin Advantageja ja miksei nuo Gas-A-Justit kävis taaksekin, kun niitä näkyy olevan taaksekin.
Näitä siis suosittelen 99:iin eteen jos vain Suomeen asti niitä tuodaan. Taakse suosittelen Sachsin Advantageja ja miksei nuo Gas-A-Justit kävis taaksekin, kun niitä näkyy olevan taaksekin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Numerot vissiin erit mutta 86 turbossa toimi todistetusti 89 kaasarin sytkäboksi.axtec kirjoitti:olenko väärässä jos luulen että kärjetön sytytys on sama turbossa ja vaparissa, paitsi ali- tai ylipainetoiminen säädin?
lähinnä meinaan "ohjainboksia" kun vaparin sellainen löytyisi kotoa.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
kävin varaosa autosta purkamassa sytkä boksin, mutta olisiko siihenkin joku patentoinut kärjellisen tilalle kärjettömän?
boksilta lähti seuraavat johdot:
1.paksu harmaa-> virranjakajaan 3napanen liitin
2.sininen->josta haarottuu tsi-pistokkeeseen, ja meniskö puolaan.
3.valkonen-> haaroittuu kolmeksi ja vedetty rulla sähköteippiä, ei mitään hajua mihin on alunperin kuulunut?
4. ja onhan siinä maa-johtokin.
tuskin on alunperin ollu tommosia kolmeksi haaroittuvia johtoja ja sähköteippiä.
boksilta lähti seuraavat johdot:
1.paksu harmaa-> virranjakajaan 3napanen liitin
2.sininen->josta haarottuu tsi-pistokkeeseen, ja meniskö puolaan.
3.valkonen-> haaroittuu kolmeksi ja vedetty rulla sähköteippiä, ei mitään hajua mihin on alunperin kuulunut?
4. ja onhan siinä maa-johtokin.
tuskin on alunperin ollu tommosia kolmeksi haaroittuvia johtoja ja sähköteippiä.
+takamatkustajien niska ei käristy helteelläaxtec kirjoitti:onko kukaan keksinyt mitään järkevää syytä takaritilälle? kun joskus 80-luvun alussa niitä on ollu melkein joka autossa ja enään ei näy missään.
+aurinko ei pääse käristämään takapenkin yläreunaa (ehkä varteenotettavin syy?)
+takalasi ei juurikaan jäädy talvella ritilän kanssa joten ei skrapaustarvetta.
+piilottaa hattuyhyllyllä olevat kajarit uteliaiden silmiltä
+saa enempi katseita klubitapahtumissa
-talvella ikävä putsata lumesta
-voi provosoida jotakuta (eräältä kuulemma kaksi kertaa pöllitty ritilä samasta autosta)
-näkyvyys taakse hieman huononee
-venyttää takalasin tiivisteitä ja päästää kosteutta paremmin väliin??
oma värkkini on kestänyt myös kaikissa autopesuissa kiinniasennettuna.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24619
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
painat asetelman kynnet sisään ja laitat nyt sen laturin remmin tai muun vastaavan sinne väliin. näin tehtynä kaikki osat menee nätisti kerralla ja jää jopa tilaakin.axtec kirjoitti:olisikos ylimääräisiä neuvoja kampiakselin hihnapyörän irrotukseen, onko kierre normaali vai "vasenkätinen"?
ja sitten kytkimen (asetelma, levy, sylinteri) saaminen vauhtipyörän ja vaihteiston väliin. viimeksi menii sen verran vaikeasti että luulisi olevan joku jippo tuohonkin.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659