9-5 Aero filmipätkä/alustajuttua

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

Paras ikinä tehty auto!
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 09:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

Ovat osanneet tehtaalla laittaa jopa oikeat tekstit takapeltiin, ai niin eihän noista saa täällä puhua...sori, otan takaisin
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 09:47. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

On kyllä huippu!
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 09:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

multivalve kirjoitti: No olen kyllä ajanut 9-5 2.0 Aerolla 150 Km/h ja ei kyllä hirveesti tarvinnut ohjailla, mutta kyllä tuo 9-5 kuitenkin on "löysin" Saabin malli alustaltaan mitä olen ajanut ja olen ajanut lähes joka mallia mitä ko. autoa on tehty.
Niinhän taisin vähä sanoakki että mukavuuteen panostettu. :) Tosin 9-5 Aero on sitten jo yllättävänkin kova alustaltaan, ihan toinen juttu kuin nuo "karvalakit".

Mutta huomattavasti huonompia alustoja saabilta löytyy kuin 9-5 2.0t alusta. :)
Aki Peltola #1132
Stressfläkt
"Viggen"
Viestit: 675
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 23:29
Paikkakunta: Kronoby
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Stressfläkt »

Minä olen kyllä nyt tämän jälkeen täysin vakuuttunut että tuo 99T on kovin pirssi ihtellä :!:
9000cc Aero / 9-5 2.0t linear sport wagon sentronic
Audi A4 tdi quattro / V70N TDI
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

multivalve kirjoitti:
Mimmi kirjoitti:Ja suoli24 sivulla väitetään saabilla pääsevän kuuhun. :wink:

(CS)E on varustelutunnus; CS on korimalli ja Aero on (huippu)malli, jolloin siinä EI lue CSE, vaan Aero.
Luotan kuitenkin vielä omiin silmiini ja muistiini, ja olen eri mieltä asiasta!
Varmaa on ainakin se ettei minkään 9000:n perästä löydy sekä CSE että Aero -merkit. (ellei niitä ole liimattu sinne jälkeenpäin)

Oma arvaukseni olisi ehkä että olet ajanut -98mallista CSE:tä, jota sai vielä Aeron 225hv:n koneella Aeron lopettamisen jälkeen. Ulkopuolisestikin kuin Aero(puskurit/helmat) mutta tavallisilla Contour-nahkapenkeillä(2-värisillä, lentokonelogolla). Sellaisella siis jonka taakse liimattu Aero-merkki jälkeenpäin. Monet kun haluaisivat niitä Aeroiksi. :wink:

EDIT: No tämähän meni jo raiteilta.. :roll:
Viimeksi muokannut Tri-Lo, Ke Joulu 06, 2006 21:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Mimmi kirjoitti:
multivalve kirjoitti:Näkyy olevan vuosina 92-98 tuotannossa tuo malli.
Taisi olla ensiesittely Suomessa kun tuon koeajoin ja ei oo minkään auton avaimia ollut niin vastenmielistä takaisin palauttaa koskaan, kuin tuon tonnarin.

Pistetään vielä että oli kallein Saab 90-luvulla tuo, hinta vuonna 1995 oli 359 000 Mk.
Tri-Lo kirjoitti:Oma arvaukseni olisi ehkä että olet ajanut -98mallista CSE:tä, jota sai vielä Aeron 225hv:n koneella Aeron lopettamisen jälkeen.
:idea: ..no pieleen meni sekin. Ei oo helppo lukea ja syödä..! :lol:
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5322
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Taitaa tää jätkä päästellä w-letku irti 24/7, vähänki kaasua ni ahdot tapissa. :D

-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

siivosin pois turhaa höpinää.

EDIT: Kirjoittakaa vain aiheeseen liittyvää keskustelua. Kaiken muun höpinän siivoan pois. Jäitä hattuun ukot ja kaksi kertaa miettimistä ennenkuin painatte lähetä nappia.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

Taitaa tää jätkä päästellä w-letku irti 24/7, vähänki kaasua ni ahdot tapissa. :D

-Sami
Hienosti sanottu, kiitos!
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
multivalve
"Tuplakaasari"
Viestit: 82
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 16:29
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja multivalve »

Josko nyt ois nuo vastaukset teille mieleisiä, Hyvää Joulua !
Viimeksi muokannut multivalve, To Joulu 07, 2006 09:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Menee jo vahvasti offtopiciksi... jatkakaa asiata yv:nä tai ihan miten tahaansa muuten, mutta älä tule sotkemaan asiaa sisältäviä threadeja.

Ketään ei oikeasti kiinnosta oletko ajanut minkalaisella tonnarilla, tai sitten millainen mallimerkintä siinä oli. Joten asia on loppuun käsitelty, ok?
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Alkuperäiseen asiaan viitaten, -jos näin väliin sopii- kyllä vakio 9-5 aero menee kiihdytyksessä aivan suoraan, kädet voi ottaa ratista irti. Toisin kuin 2005 9-3ss aero, se vasta kamala vetelijä oli! Kuten myös 2006 9-3sc 2,0T, eli vanhalla aeron koneella. Aivan kamala vetelemään.

Viritetyt voi sitten olla asia erikseen, ei kokemusta.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Petter
"Hirsch"
Viestit: 728
Liittynyt: Ti Tammi 18, 2005 08:41
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Petter »

Minä en myöskään ymmärrä, että 9-5 tärisisi tai värisis tai huojuisi. Minusta 9-5:ssa ei vauhti juuri tunnu ja meno vakaata isoillakin nopeuksilla ja vetelykin on korkeintaan lievää, esimerkiksi verrattuna vanhaan ng 900 turbooni.
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Petter kirjoitti:Minä en myöskään ymmärrä, että 9-5 tärisisi tai värisis tai huojuisi. Minusta 9-5:ssa ei vauhti juuri tunnu ja meno vakaata isoillakin nopeuksilla ja vetelykin on korkeintaan lievää, esimerkiksi verrattuna vanhaan ng 900 turbooni.
Mutta taas kurveissa, jarrutuksissa pompuissa ja kiihdytyksissäkin edellinen og900ni sporttialustalla oli huomattavasti vakaampi kuin tämä möhkö-aero. :)
Aki Peltola #1132
Vastaa Viestiin