Sopiskohan 900i ruisku suoraan 99:n?
Sopiskohan 900i ruisku suoraan 99:n?
Tyhmä kysymys, mutta sopiskohan 80 luvun 900i ruisku suoraan -83 vuoden 99:n?
Saab 99 -83
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Saab 90 -85 peltorassi *DÖD!*
Tottakai sopii. Miksipä ei? Tankin kanssa voi tulla hieman murhetta kun ruiskun pumppu pitää saada sinne. Ite ratkaisin tankkiasian asentamalla ruiskusatkun tankin+palan takakontin pohjaa tohon 99:iin. Sama resepti serkun 99 sedanissa. Toiset tekee siihen 99:n tankkiin pumpulle sijan, tai sitten ne asentaa pumpun bensaputken väliin. Kolmas ratkaisumalli on etsiä originaali 99:n ruiskutankki (emssistä tai turbosta).
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Helpoin homma voisi olla laittaa bensapumppu + suodatin suoraan esim. vasemmanpuoleiseen sisäloksuun, jolloin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, paitsi jatkaa konehuoneesta bensalinjoja. Tai sitten laittaa sen pumpun sinne kontin pohjaan sisäpuolelle kuten on vanhemmissa tupliksissa.
Tuskin on mitään syytä asentaa pumppua hankalaan paikkaan tankin sisälle?
Tuskin on mitään syytä asentaa pumppua hankalaan paikkaan tankin sisälle?
Viimeksi muokannut ng900aero, Su Marras 26, 2006 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voihan sen pumpun laittaa konetilaan, mutta sitä surinaa ei kauaa jaksa kuunnella. Kokeiltu on.ng900aero kirjoitti:Helpoin homma voisi olla laittaa bensapumppu + suodatin suoraan esim. vasemmanpuoleiseen sisäloksuun, jolloin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, paitsi jatkaa konehuoneesta bensalinjoja. Tai sitten laittaa sen pumpun sinne kontin pohjaan sisäpuolelle kuten on vanhemmissa tupliksissa.
Tuskin on mitään syytä asentaa pumppua hankalaan paikkaan tankin sisälle?
Paras lopputulos, tehtaan mallin mukaan tankin sisään.
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Sille kait voisi tehdä konetilaan jonknlaisen äänieristeen?rr kirjoitti:Voihan sen pumpun laittaa konetilaan, mutta sitä surinaa ei kauaa jaksa kuunnella. Kokeiltu on.ng900aero kirjoitti:Helpoin homma voisi olla laittaa bensapumppu + suodatin suoraan esim. vasemmanpuoleiseen sisäloksuun, jolloin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, paitsi jatkaa konehuoneesta bensalinjoja. Tai sitten laittaa sen pumpun sinne kontin pohjaan sisäpuolelle kuten on vanhemmissa tupliksissa.
Tuskin on mitään syytä asentaa pumppua hankalaan paikkaan tankin sisälle?
Paras lopputulos, tehtaan mallin mukaan tankin sisään.
Itse laitan toki omaani alkuperäiselle paikalleen takaloosteriin, eikä siihen mikään muu ruiskumallin tankki kävisikään.
Meinaan eristää sen pumpun paikan/kiinnityspellin, ilman eristettä pitää pientä surinaa takaakin mutta ei tarvinnut kuin kääsäistä verkkaritakki ympärille niin ei kuulunut enää mitään.
Onhan noita pumpuja eriäänisiä, varmaan k-jetin pumppu mölyää lujempaa kuin tuollainen d-jetin?
Tai voihan pumpun laittaa esim. auton alle tankin lähettyville, pökötissä ja Minissä oli niin asennettu.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
onko kokemuksia miten käy mutkissa kovassa kyydissä vähällä bensalla?ng900aero kirjoitti:Helpoin homma voisi olla laittaa bensapumppu + suodatin suoraan esim. vasemmanpuoleiseen sisäloksuun, jolloin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, paitsi jatkaa konehuoneesta bensalinjoja.
Tuskin on mitään syytä asentaa pumppua hankalaan paikkaan tankin sisälle?
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen
99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato
900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen

900 F -80 täydellinen raato

Ainakin alkuperäisjärjestelmällä homma toimi hyvin, siis orkkiksella peltitankilla ja orkkiksella pumpulla, ja noin sen asennan nytkin.saabastelija kirjoitti:onko kokemuksia miten käy mutkissa kovassa kyydissä vähällä bensalla?ng900aero kirjoitti:Helpoin homma voisi olla laittaa bensapumppu + suodatin suoraan esim. vasemmanpuoleiseen sisäloksuun, jolloin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, paitsi jatkaa konehuoneesta bensalinjoja.
Tuskin on mitään syytä asentaa pumppua hankalaan paikkaan tankin sisälle?
Kait noissa vanhoissa on jokin samansuuntainen tankin sisäosa kuin ysikutosissakin, eli jokin sisäpönttö estämässä loiskintaa?
Mutta jos vaihtaisi muovitankillisen 99:n kaasarista ruiskuksi ja jättäisi sen bensanimun/paluun alkuperäiseksi niin eikö sen luulisi toimivan ihan hyvin, oli pumppu sitten mekaaninen tai sähköinen, samasta paikasta kerran imee ja samaan paikkaan palaa?
Kokeilin laittaa vm. 1990 k-jetilliseen (katillinen) orkkispumpun tilalle sellaisen jossa ei ollut sitä pumpun kukkaruukkua sen pumpun ohessa, se kyllä örvelsi mutkissa 2/3 täynnä olevalla tankillakin, ja piti laittaa sangollinen malli takaisin (vika oli siirtopumpussa).
Itse voimapaketin vaihto ei vie montaa tuntia, mutta ruiskun johtosarja ja tankin vaihto vaatii hieman lisäaskartelua. Päivän homma.Viesko kirjoitti:Millainen projekti olisi vaihtaa ruisku saabin kone kaasarinkoneen tilalle
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD