Muutama epäselvä viri asia
Muutama epäselvä viri asia
Noista vireistä on aika paljon ollut keskustelua (ja olen niitä vanhoja lukenutkin), niin minulle on jäänyt muutama asia epäselväksi.
Oliko se, niin että speedparts oli sama kuin BSR (jota ei kuulemma kannata ostaa, koska on koskettu nakutukseen liittyviin arvoihin)? Ja oliko se nyt niin, ettei T5:en voinut muutoskatsastaa saabin omaa viriä (ainoastaan T7:an)? Jäikö tossa sitten enää Maptun vaihtoehdoksi? Saiko kaikilta noilta valmistajilta omaa boksia vastaavalla numerolla viriboksin, niin ettei tarvitse uudelleen ohjelmoida aina vaihtaessa boksia?
Oliko se, niin että speedparts oli sama kuin BSR (jota ei kuulemma kannata ostaa, koska on koskettu nakutukseen liittyviin arvoihin)? Ja oliko se nyt niin, ettei T5:en voinut muutoskatsastaa saabin omaa viriä (ainoastaan T7:an)? Jäikö tossa sitten enää Maptun vaihtoehdoksi? Saiko kaikilta noilta valmistajilta omaa boksia vastaavalla numerolla viriboksin, niin ettei tarvitse uudelleen ohjelmoida aina vaihtaessa boksia?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2937
- Liittynyt: To Huhti 01, 2004 12:02
- Paikkakunta: H:ki - J:kylä
Speedpartsissa on Bsr:n softa sisällä. Ja nuo mitä kannattaa osta tuntuu menevän muodin mukaan. On porukka ajellut vuosia speedpartsin-bsr:n softalla ilman ongelmia. Ja bsr:llä vielä useilla eri merkeillä. Vielä pari vuotta sitten tuntui SP olevan ainoa oikea
. Kaikkien merkkisiä virejä tilattiin kimppana viime keväänä. Mieti vaan se jatko että tyydytkö steg 1 vai onko tarkoitus jatkaa ylöspäin. Siinä tulee sitten ainakin hintaeroja.

Born to be wild, paitsi kotona
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
#2288 ex 9-3t -01,ex 9-5 2.0t Wagon -05 ex NG900S 2,3i Talladega -97
Nyt Volvo V70 D4 -15, varalla 206 pögötti. Saab edelleen haaveissa....
Se muutoskatsastus ei tule onnistumaan, oli sitten T7 tai T5. Vaihtoehtojahan on SP, Maptun, Nordic. Ainakin Nordicilta pitäisi koodattu boksi onnistua.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Niin tarkoitin, että Saabin omalla virillä pitäisi joissakin malleissa onnistua muutoskatsastus. Jos tähän mun autoon ei onnistu Saabin omalla virillä, niin taidan siksi melkein unohtaa sen vaihtoehdon, kun kuitenkin teholisäys on aika pieni. Mutta onhan se silti varmaan turvallisin auton moottorin kannalta. Vai voisiko Saabin oma viri olla teho-hintasuhteelta kannattava hankinta?Juusokas kirjoitti:Se muutoskatsastus ei tule onnistumaan, oli sitten T7 tai T5. Vaihtoehtojahan on SP, Maptun, Nordic. Ainakin Nordicilta pitäisi koodattu boksi onnistua.
Tarkoitus olisi saada vähän lisää ohituskiihtyvyyttä, niin ei ainakaan tällä hetkellä ole tarkoitus steg1:stä jatkaa. Tietysti jos pidän autoa pidempään, niin noilla lisä stegeillä voisi myöhemmin tyydyttää tulevaa autokuumetta.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Turvallisinta moottorin kannalta on olla ajamatta sillä
Kyllähän toi sun T5 pannusi kestää viriä aika reilustikkin. Jotkut pikku staget (eli 1-3) ei pitäisi sitä nyt heikommaksikaan tehdä. Kaikki riippuu tietysti ajotavasta, meneehän se vakiokin rikki kun oikein polkee.
Ei tuohon T5:een löytynyt Saabin omaa "virisarjaa" kun sitä muutama vuosi sitten Länkkäriltä kyselin, hyvä niin, täysin hyödytönhän se olisi ollut. Suurempi vaikutus tulee jo peruspaineiden hillityllä nostolla.

Ei tuohon T5:een löytynyt Saabin omaa "virisarjaa" kun sitä muutama vuosi sitten Länkkäriltä kyselin, hyvä niin, täysin hyödytönhän se olisi ollut. Suurempi vaikutus tulee jo peruspaineiden hillityllä nostolla.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Mulla on ollut Speedparts, Maptun ja SQR. Kaikki toimii.
Tuosta tehostettujen autojen muutoskatsastuksesta ei ole kenellekään mitään hyvä seurannut, pelkkää rahanmenoa. Naapuri kävi vuosikatsastukseksessa stage 3:n kanssa, eikä inssillä ollut asiaan mitään kommentoitavaa. Ei tainnut naapuri muistaa mainita stagesta inssille.
Tuohon matalapaineeseenhan on olemassa mietona ja toimivana vaihtoehtona täyspaineisen boksi. Minunkin henk. koht. 185hv tarpeeton boksi on erään tuttavan matalapaineessa kiinni tällä hetkellä ja lainassa toistaiseksi - kunnes omaa tarvetta ilmenee. Eihän se käytössä kulu. Mankkuvenaa ei tarvita - sen sijasta toimii parinkympin bleedi maltillisilla paineilla.
Kyselepäs autonsa virittäneiltä ng900-miehiltä tarpeettomana lojuvaa orkkispoksia lainaan. Mankkuvenankin voi ostaa n. 190e hintaan, mutta saman asian ajaa tosiaankin parin kympin "ohivuotoventtiili". Siinä edullinen ja turvallinen parin sadan hepan viri.
Tuosta tehostettujen autojen muutoskatsastuksesta ei ole kenellekään mitään hyvä seurannut, pelkkää rahanmenoa. Naapuri kävi vuosikatsastukseksessa stage 3:n kanssa, eikä inssillä ollut asiaan mitään kommentoitavaa. Ei tainnut naapuri muistaa mainita stagesta inssille.
Tuohon matalapaineeseenhan on olemassa mietona ja toimivana vaihtoehtona täyspaineisen boksi. Minunkin henk. koht. 185hv tarpeeton boksi on erään tuttavan matalapaineessa kiinni tällä hetkellä ja lainassa toistaiseksi - kunnes omaa tarvetta ilmenee. Eihän se käytössä kulu. Mankkuvenaa ei tarvita - sen sijasta toimii parinkympin bleedi maltillisilla paineilla.
Kyselepäs autonsa virittäneiltä ng900-miehiltä tarpeettomana lojuvaa orkkispoksia lainaan. Mankkuvenankin voi ostaa n. 190e hintaan, mutta saman asian ajaa tosiaankin parin kympin "ohivuotoventtiili". Siinä edullinen ja turvallinen parin sadan hepan viri.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
No tohon pitäisi tuossa tilanteessa ottaa vielä laskuihin mukaan tecktillä ohjelmointi, ja jos ei voikkaan käyttää sitä viriä vaan joutuu vaihtamaan omaan takaisin, niin siinä palaa äkkiä 100€.peinu kirjoitti: Kyselepäs autonsa virittäneiltä ng900-miehiltä tarpeettomana lojuvaa orkkispoksia lainaan. Mankkuvenankin voi ostaa n. 190e hintaan, mutta saman asian ajaa tosiaankin parin kympin "ohivuotoventtiili". Siinä edullinen ja turvallinen parin sadan hepan viri.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
ngsatkun bokseissa ei ole yleensä ajonestoa, joten ne menevät T5-ysikolmosiin heittämällä ilman techillä koodausta.Poy kirjoitti:No tohon pitäisi tuossa tilanteessa ottaa vielä laskuihin mukaan tecktillä ohjelmointi, ja jos ei voikkaan käyttää sitä viriä vaan joutuu vaihtamaan omaan takaisin, niin siinä palaa äkkiä 100€.peinu kirjoitti: Kyselepäs autonsa virittäneiltä ng900-miehiltä tarpeettomana lojuvaa orkkispoksia lainaan. Mankkuvenankin voi ostaa n. 190e hintaan, mutta saman asian ajaa tosiaankin parin kympin "ohivuotoventtiili". Siinä edullinen ja turvallinen parin sadan hepan viri.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Ainoastaan niissä NG900:ssa on ajonesto, joissa on tehdasvarusteinen varashälytin.peinu kirjoitti:ngsatkun bokseissa ei ole yleensä ajonestoa, joten ne menevät T5-ysikolmosiin heittämällä ilman techillä koodausta.
Jos tuollaisen em. NG900:n boksin heittää T5 OG9-3:een, niin täytyy muistaa, että tällöin OG9-3:n ajonesto ei enää ole toiminnassa. Tällöin ainoa ajonesto on mahdollisen varashälyttimen ajonesto, joka blokkaa autonkäynnistysmahdollisuuden 30 minuutin ajaksi varashälyttimen päälle pärähtämisestä.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Täytyy myös muistaa se, että vaikka ei 9-3:ssa olisikaan varashälytintä, niin vaihdekepin pakkilukko on vakuutusyhtiön hyväksymä mekaaninen ajonesto, mistä tulee myös ngsatkussa alennukset (5% vai 10% ?) kaskoon. Tämä on kokemusperäistä tietoa Lähivakuutuksesta.Turbo Sensonic kirjoitti:Ainoastaan niissä NG900:ssa on ajonesto, joissa on tehdasvarusteinen varashälytin.peinu kirjoitti:ngsatkun bokseissa ei ole yleensä ajonestoa, joten ne menevät T5-ysikolmosiin heittämällä ilman techillä koodausta.
Jos tuollaisen em. NG900:n boksin heittää T5 OG9-3:een, niin täytyy muistaa, että tällöin OG9-3:n ajonesto ei enää ole toiminnassa. Tällöin ainoa ajonesto on mahdollisen varashälyttimen ajonesto, joka blokkaa autonkäynnistysmahdollisuuden 30 minuutin ajaksi varashälyttimen päälle pärähtämisestä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Totta.peinu kirjoitti:Täytyy myös muistaa se, että vaikka ei 9-3:ssa olisikaan varashälytintä, niin vaihdekepin pakkilukko on vakuutusyhtiön hyväksymä mekaaninen ajonesto, mistä tulee myös ngsatkussa alennukset (5% vai 10% ?) kaskoon. Tämä on kokemusperäistä tietoa Lähivakuutuksesta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007