Tasapainoakseliston ketjun poiston jälkeinen öljyn kulutus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Catfight! :P

Ittekin ihan mieluusti laittaisin uudet releet, mutta tuo 300€skoa on vain liian tylyä...
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Tappeluu ja tappeluu.... sanoin vain mielipiteeni tuohon ja sen pidän prkle...
ja jos ei oo varaa pitää tonnarii ostakoon sit tojotan mis ei oo tekniikkamurheit.... :evil: mut ei muuta kommentoitavaa! mut jos se o sinne "epähuomiossa" laitettu niin kai se sit siel on ja kestäköön mitä kestää korjaa sit jos hajoo..
Viimeksi muokannut patu, Ma Joulu 11, 2006 21:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

patu kirjoitti:Tappeluu ja tappeluu.... sanoin vain mielipiteeni tuohon ja sen pidän prkle...
Ilman muuta, mutta sellaistahan siitä vaan tahtoo syntyä. :wink:
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

se o sinne suunniteltu olkoon siel sit kans....
Tuo on se mikä on kuultu aika monta kertaa :lol: Olisi hieno kuulla jotain faktaa mitä suurempaa haittaa sen poistamisesta on? :wink:

Itse olen ajellut nyt n. 30tkm ilman ketjua. Hieman tärinät tyhjä käynnillä nousi mutta ei muuta. Ymmärrän kyllä että tuolla saadaan hieman värinöitä pois ja muutenkin kone "sivistyneemmäksi" . Mutta onhan noilla vanhemilla 16V koneilla ajeltu aika hurjiakin kilometri määriä ja niissähän ei tätä ketjua ole. Muuten ovat kyllä aika liki samaa tekniikkaa.

Itseä mietityttää se, että tuskin kone siitäkään tykkää että tuo jauhaantunut metalli puru pyörii siellä öljyn joukossa. Vaikka karkein kama varmaan jääkin suodattimeen :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
patu
"Hölösuu"
Viestit: 1334
Liittynyt: La Tammi 21, 2006 10:33
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja patu »

Olisi hieno kuulla jotain faktaa mitä suurempaa haittaa sen poistamisesta on?
Juurihan kerroit sen meille ei mitään :wink:
Mut laitan sen silti sinne sittenku aika on sanokoon muut mitä sanoo..

ÄÄÄÄÄ vi..t olkoon tehköön kuka on aloittanutki, aamuvuoro ei tee mitään sanois laitosmies iltavuoroon tullessaan..
9-3SS 1.8t Vector Biopower M6 vm-10 (aito, oikea ja sporttisempi tehdas Biopower tehopäivityksellä)
9-3SC 1.8t Linear Business pro M5 -08 (softapäivitetty Biopower perheen kuljettamiseen)
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Tuossa lueskelin peinun linkittämän Wisin jutun.. jäi ihmetyttämään ihan keskusteluun liittymätön juttu siitä.
Eli tuo öljynlauhduttimen termostaatin avautumis lämpötila.. On aika korkea! En yhtään ihmettele jos alkaa tulla liejua koneeseen iän myötä. Kun ajetaan vielä 0w-40 öljyillä. tonnarissakin muistelen et kyseinen laitos on,mutta oliko peräti kuitenkin hieman alempi aukeamis lämpötila.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Tasapaino akseli kirjoitti:Eli tuo öljynlauhduttimen termostaatin avautumis lämpötila.. On aika korkea!
Tonnarin 85-93 Tekniset tiedot -kirjan mukaan B202:ssa aukeaa 90 C ja B234 75C.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

jus kirjoitti:
Tasapaino akseli kirjoitti:Eli tuo öljynlauhduttimen termostaatin avautumis lämpötila.. On aika korkea!
Tonnarin 85-93 Tekniset tiedot -kirjan mukaan B202:ssa aukeaa 90 C ja B234 75C.
Joo nuo onkin paljon järkevämpiä lukemia.. Kun öljyjen ominaisuudet on jo aika heikot jos lämmöt päästetään sataan asteeseenkin..
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
Vastaa Viestiin