Onko magneettiventtiili kaputt??

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

onkohan kyseessä oleva tonnari DI/APC boksilla, jos on niin sieltä löytyy nakuanturi. irrota se lohkosta mutta pidä johdot kytkettynä ja käy testaan nouseeko paineet..
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

öljysormi kirjoitti:onkohan kyseessä oleva tonnari DI/APC boksilla, jos on niin sieltä löytyy nakuanturi. irrota se lohkosta mutta pidä johdot kytkettynä ja käy testaan nouseeko paineet..
Kyseessä on APC/DI. vm-91

Joo, tajusin että piuhan irrotus saa ahdot peruslukemiin konetta suojatakseen kuten mankkuvenanpiuhankin irroitus. Mutta en ole satavarma nakuanturin sijainnista. :oops: Pakosarjan alla oleva syl.lohkoon menevä piuha on vahva veikkaukseni aparaatin sijainnista, mut...

voi se olla oljyjä mittaava anturikin :oops:

Eli miltäs lohkon kyljeltä nakuanturi paikannetaan?
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

2,3T sport kirjoitti:
Eli miltäs lohkon kyljeltä nakuanturi paikannetaan?
Vanhemmassa tonnarissa ja satkuissa(B201 ja B202 moottorit) on anturi imusarjan alla pultilla lohkossa kiinni, uudemmista en osaa sanoa..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Siellä sen pitäisi olla uudemmissakin, tosin se on samalla itse pultti jossa töpseli päässä.
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

virtaa keskinapaan..

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Tein niinkin hurjasti, että ryöstin magneettiventtiilin liittimen keskinapaan sen 12V, koska se ei ollut kuin 5Volttia. Eikä mitään muuta tapahtunut kuin ilmastointi lähti päälle ilman virtaa.Mikään ei hajonnut ja turbo ahtoi edelleen peruspaineille...
Seat Cordoba TDI -03
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Trionicissa yms. mitataan nakutus tulpilta, mutta vanhemmissa, joissa on DI/APC-järjestelmä tai DI + APC on nakutusanturi.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... s68-69.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

ei toimi..

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Missähän on tuolla kojelaudan alla sellanen venttiili mihin tulee vakionopeudensäätimen ilmaletkut?? Ajattelin hieman naputella sitä venttiiliä, jos se olisi vaikka jumissa..alkaa mennä pikkuhiljaa hermot tähän rajotettuun tonnariin.
Seat Cordoba TDI -03
jakob85
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Pe Tammi 09, 2004 17:40
Paikkakunta: Köyliö

Rupes toimimaan taas!!

Viesti Kirjoittaja jakob85 »

Saakuli vielä rupes toi tonnari taas toimimaan!! Ja vielä ihan ittestään!! Täytyy pistää varmaan madallusjouset tilaukseen, koska auto keulii niin perkuleesti turbon nappaaessa.
Seat Cordoba TDI -03
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Mimmi kirjoitti:Jos cruisen kytkin on päällä-asennossa, ei paineet nouse kuin peruspaineille.
Tuli tämäkin tieto todistettua vääräksi ainakin DI/APC tonnarin (-92 CS 2.3T) kohdalla Euroopan autobaanoilla. Muutamaan otteeseen kruisen ollessa asetettuna n. 150km/h nopeuksiin, painoin "resume" nappulaa alle satasen vauhdeissa. Jos sattui olemaan vähänkin isompi vastamäki, niin kyllä kiihdytyksessä lykkäsi paineet melkein punaisen rajalle. Selvästi systeemi kyllä "mietti" tuota paineen nostoa, sillä ensin tarjosi peruspaineita, kunnes totesi että lisää löylyä tarvitaan...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Onko 96 cse lpt turbossa kanssa joku mangneetti venttiili ahtopainepuolella?? Kaikki vaan puhuu mankku venasta mut missäs semmoinen edes on.... :oops:
Anteeksi tyhmä kysymykseni mutta olen uusi näissä turbo asioissa..
Lobo_Earthworm
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja Lobo_Earthworm »

Kiitos.....
Ei ole ainakaan vielä... ;)
Vastaa Viestiin