Onko magneettiventtiili kaputt??
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Kyseessä on APC/DI. vm-91öljysormi kirjoitti:onkohan kyseessä oleva tonnari DI/APC boksilla, jos on niin sieltä löytyy nakuanturi. irrota se lohkosta mutta pidä johdot kytkettynä ja käy testaan nouseeko paineet..
Joo, tajusin että piuhan irrotus saa ahdot peruslukemiin konetta suojatakseen kuten mankkuvenanpiuhankin irroitus. Mutta en ole satavarma nakuanturin sijainnista.

voi se olla oljyjä mittaava anturikin

Eli miltäs lohkon kyljeltä nakuanturi paikannetaan?
STCF #9
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
9-5-98 stage-?, 9k 2,3T -98 stage-7, 9-3SS TX -08
Klubi #1812
-
- "Saabisti"
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
- Paikkakunta: Vöyri
- Viesti:
virtaa keskinapaan..
Tein niinkin hurjasti, että ryöstin magneettiventtiilin liittimen keskinapaan sen 12V, koska se ei ollut kuin 5Volttia. Eikä mitään muuta tapahtunut kuin ilmastointi lähti päälle ilman virtaa.Mikään ei hajonnut ja turbo ahtoi edelleen peruspaineille...
Seat Cordoba TDI -03
Trionicissa yms. mitataan nakutus tulpilta, mutta vanhemmissa, joissa on DI/APC-järjestelmä tai DI + APC on nakutusanturi.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... s68-69.gif
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... s68-69.gif
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ei toimi..
Missähän on tuolla kojelaudan alla sellanen venttiili mihin tulee vakionopeudensäätimen ilmaletkut?? Ajattelin hieman naputella sitä venttiiliä, jos se olisi vaikka jumissa..alkaa mennä pikkuhiljaa hermot tähän rajotettuun tonnariin.
Seat Cordoba TDI -03
Rupes toimimaan taas!!
Saakuli vielä rupes toi tonnari taas toimimaan!! Ja vielä ihan ittestään!! Täytyy pistää varmaan madallusjouset tilaukseen, koska auto keulii niin perkuleesti turbon nappaaessa.
Seat Cordoba TDI -03
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Tuli tämäkin tieto todistettua vääräksi ainakin DI/APC tonnarin (-92 CS 2.3T) kohdalla Euroopan autobaanoilla. Muutamaan otteeseen kruisen ollessa asetettuna n. 150km/h nopeuksiin, painoin "resume" nappulaa alle satasen vauhdeissa. Jos sattui olemaan vähänkin isompi vastamäki, niin kyllä kiihdytyksessä lykkäsi paineet melkein punaisen rajalle. Selvästi systeemi kyllä "mietti" tuota paineen nostoa, sillä ensin tarjosi peruspaineita, kunnes totesi että lisää löylyä tarvitaan...Mimmi kirjoitti:Jos cruisen kytkin on päällä-asennossa, ei paineet nouse kuin peruspaineille.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi
-
- "Viggen"
- Viestit: 560
- Liittynyt: Pe Tammi 30, 2004 04:27
- Paikkakunta: Siilinjärvi