jcarlson kirjoitti:Minähän se taisin olla.. Riippuu siitä, onko lastun rakenne samanlainen kuin Saabin LH-jeteissä. Uskoisin olevan kuitenkin melko lähellä, jollei jopa käytännössä samanlainen. Onko tuo lambda-ohjattu, kun on jenkkimalli? Se saattaa aiheuttaa eroja/ongelmia, Saabeissa kun on ollut 2.2:sta lambdalla vain vapareissa.
Kyllä on lambda ohjattu. Lambda säätää syötön osakaasulla ja täyskaasulla on sitten koko kapasiteetti käytössä.
jcarlson kirjoitti:Jos saat eprommin luettua ja lähetettyä binäärin maililla, niin voin tutkia miltä se vaikuttaa. Pienellä tutkimustyöllä luulisi joka tapauksessa onnistuvan täyskuormarikastuksen lisääminen, joka yleensä on ollut se mitä noilta lastuilta haetaan. Isommat suuttimet on vähän työläämpi homma.
Kuinkas tuo epronin luku onnistuu?
Mikkoimp:
Dumppi toimii ihan hienosti vakiobypassin kanssa.
Kokeilin aluksi ilman bypassia mutta se ei toiminut odotetusti. Dumppi sihahti vasta paluupaineilla ja turbo ehti sakkaamaan.
Nyt voisi toimia ilman bypassia paremmin, kun dumppi on ollut vuoden verran käytössä ja mäntä liikkuu jo kevyemmin. Ostettaessa se hiukan takelteli vaikka käytti öljyä.
Meni kyllä yllättävän kauan ennenkuin tuo Paten dumppi alkoi päästämään paineita kunnolla pihalle.
Se on asennettu ihan normaalilla tavalla. Katti on poistettu, jotenka pelkoa sen hajoamisesta ei ole. Pimeällä säällä näkyy hienosti, kun vaihtaessa putkesta leimahtaa liekit.
