Pysyykö ahdot oikeesti yli kilon ässän vakio turbolla,on se iso cooleri og: keulalla.
Ei pitäs olla kyllä vuotoja paine puolella,mutta tippuu ahdot kun kierrokset nousee yli 5000.
Sytkä on jo 18a ja suodattimet ja letkut on ok.
Se bay-bas venttiili jos vuotaa niin ei kai se nyt noihin huippuautoloihin vaikuta?.
Mun ässä ahtaa kyllä 1,2 mutta viijentonnin jälkeen ei ole nykyään kun just just se kilo.
Kaikki jouset mitä virmasta löytyy non jo siinä portin kellolla?.
Lisä suutin tulee ens viikolla auttaakohan se mitään,ei ole kyllä nakutellu tähänkään mennessä.
ahdoista ??
ahdoista ??
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Huonostihan ne pysyy, ja syy on siinä pilleriahtimessa. Tuli aikoinaan sen pikkuahtimen kanssa tapeltua saman asian kanssa, ja vasta todella tiukalla lisäjousella jolla peruspaineet oli melkein 1 bar, pysyi ahdot kilon paremmalla puolella yläkierroksillakin. Toisaalta aika turhaa se on yrittää niitä saada pysymään, kun ilmaa ei kuitenkaan liiku kuin marginaalisesti enemmän kun pakopaineet on taivaissa ja ahdin pyörii ylikierroksilla ja ulos kompressorikartalta.
Minusta kannattaa suosiolla antaa niiden paineiden nyykähtää yläkierroksilla, se on vain sen ahtimen luonne ja rajoitus. Jos haluaa kulkua ylhäällä niin ahtimen vaihtoon..
Minusta kannattaa suosiolla antaa niiden paineiden nyykähtää yläkierroksilla, se on vain sen ahtimen luonne ja rajoitus. Jos haluaa kulkua ylhäällä niin ahtimen vaihtoon..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Puollustus puheenvuoro tolle ässän ahtimelle,
Sillä kyllä 16v saabin kone antaa parastaan, mahtavat väännöt.
Mikä kestävyys ,kaveri tuupas 550 tkm eikä mitään,tosin matka jatkuu.
MÄ väitän että ollan menty yli 200 hp tehoilla jo 20 tkm,ei merkkejä väsymisestä.Tosin aj vasta 445tkm.
Mutta nyt on aika vaihtaa isonpaan (karretti),tuleekon siitä mitään??.
Tuskin se paksumpi lähtö siihen putkeen velvottaa mitään,nyt on jo aika avara se putki.
No ehkä se mitsu herää aikaisemmin mutta eihän se mahA MITÄÄ SILLE MAX ILMALLE.
Sillä kyllä 16v saabin kone antaa parastaan, mahtavat väännöt.
Mikä kestävyys ,kaveri tuupas 550 tkm eikä mitään,tosin matka jatkuu.
MÄ väitän että ollan menty yli 200 hp tehoilla jo 20 tkm,ei merkkejä väsymisestä.Tosin aj vasta 445tkm.
Mutta nyt on aika vaihtaa isonpaan (karretti),tuleekon siitä mitään??.
Tuskin se paksumpi lähtö siihen putkeen velvottaa mitään,nyt on jo aika avara se putki.
No ehkä se mitsu herää aikaisemmin mutta eihän se mahA MITÄÄ SILLE MAX ILMALLE.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
No ilman muuta isompi turbo, omasta mielestä virityksen ensiaskel on unohtaa hölmöily vakioahtimen kanssa ja laittaa järeämpi ahdin tilalle ja on muuten paljon kivempi sen jälkeen kun ahdot pysyy ja oikeasti vetää yläkierroksilla, eikä ole kuin tulppa pakoputkessa, kuten esim vakio T03 tai mitsun mandariini... 
