Melko nätti turbo

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Melko nätti turbo

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Jenkeillä on kaikkea. Niillä olisi tällainenkin tarjolla.

http://autoextra.com/vehicledetail/adid-45572909
# 419 Vesa Pohjalainen
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Nätti. Taitaa olla pyynti kohdillaan... :lol: Täällä kun pyydät tuollaisia summia, niin jo kärrätään äijää hoitolaan. Nyt kaikki vanhat turbot yhteen paattiin ja jenkeille myymään.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

On se kyllä hieno. Ruotsista taasen saisi käyttökuntoisen ekan vuosikerran samanvärisen hieman halvemmalla-> http://www.blocket.se/vi/10421211.htm?ca=11_s
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tri-Lo kirjoitti:On se kyllä hieno. Ruotsista taasen saisi käyttökuntoisen ekan vuosikerran samanvärisen hieman halvemmalla-> http://www.blocket.se/vi/10421211.htm?ca=11_s
Jonka kunnostus tulisi maksamaan puolet enemmän.. :roll:

Kyllä on hieno ainakin kuvissa tuo jenkkilän satanen.Toisaalta jenkeillä on ollut tapana mennä kunnostuksessa sieltä mistä on aita matalin.Ja onhan -79 kuitenkin -79.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Niinpä, ainakaan tuota Blocketin turboa ei kyllä voi verrata tuohon jenkkipeliin mitenkään, muuten kuin, että sama merkki ja väri.
Hyvä maksaa aina ja rihneitä saa ilmaiseksi.
Blocketin autoa ei tehdä tuohon kuntoon 2500 eurolla, kun aihiokin maksaa. Kokemusta entisöinnistä on sen verran.

Kun oma projekti on loppusuoralla, voin vakuuttaa, että halpa ostohinta on nyt pelkkinä aineina, osina ja ostotöinä kymmenkertaistunut. Omaa aikaakin on jokunen tunti palanut. Jos sen nykytilaa vertaa lähtötilanteeseen....no ne ovat kaksi ihan eri autoa myös arvoltaan. :wink:

http://www.vesapohjalainen.com/volvo/projekti.htm
# 419 Vesa Pohjalainen
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

JugiBoy kirjoitti:Nätti. Taitaa olla pyynti kohdillaan... :lol: Täällä kun pyydät tuollaisia summia, niin jo kärrätään äijää hoitolaan. Nyt kaikki vanhat turbot yhteen paattiin ja jenkeille myymään.
Kuvista päätellen tosi siisti, ehkäpä alkuperäinen räpeltämätön? Washingtonin osavaltiossa ei pahemmin tadeta teitä suolailla, pyynti siinä 2300 EUR, kaupat voisi tapahtua ehkä halvemmalla. Tuohon verraten tuskin kannattaa Suomesta tiesuolan vaikutuksesta happeen yhtyneitä pommeja rahdata...
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Niinpä, ainakaan tuota Blocketin turboa ei kyllä voi verrata tuohon jenkkipeliin mitenkään, muuten kuin, että sama merkki ja väri.
Hyvä maksaa aina ja rihneitä saa ilmaiseksi.
Blocketin autoa ei tehdä tuohon kuntoon 2500 eurolla, kun aihiokin maksaa. Kokemusta entisöinnistä on sen verran.
Toisaalta, eihän se kaipaa kuin uuden kunnon maalin niin siitä saisi yhtä hienot kuvat...eihän tuo jenkkilän ilmokaan kertonut juuri sen enempää. (eikä naapurissa oleva näytä kovin toivottomalta TUOSSA kuvassa ainakaan, "toimii erittäin hyvin", 220tkm, viides omistaja jne.)
:wink:
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tri-Lo kirjoitti: Toisaalta, eihän se kaipaa kuin uuden kunnon maalin niin siitä saisi yhtä hienot kuvat...eihän tuo jenkkilän ilmokaan kertonut juuri sen enempää. (eikä naapurissa oleva näytä kovin toivottomalta TUOSSA kuvassa ainakaan, "toimii erittäin hyvin", 220tkm, viides omistaja jne.)
:wink:
Yritänpä tehdä ajatustani kuvien avulla ymmärretyksi.

Jos lähdemme siitä, että nämä kaksi ovat saman arvoiset, tai että tuo "siistimpi" ei saisi maksaa enempää kuin tuo kapinen lähtökohta, niin se sitten on niin. Kun aihio maksoi 2500 mk, niin rahaa lopputulokseen paloi kymmenen kertaa ostohinta. Kuinka kukaan voi pistää rahaa kiinni rupusen Saabin entisöintiin, kun pikkurahalla saa ajettavia ja kulkevia pelejä ......................

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
# 419 Vesa Pohjalainen
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tri-Lo kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Niinpä, ainakaan tuota Blocketin turboa ei kyllä voi verrata tuohon jenkkipeliin mitenkään, muuten kuin, että sama merkki ja väri.
Hyvä maksaa aina ja rihneitä saa ilmaiseksi.
Blocketin autoa ei tehdä tuohon kuntoon 2500 eurolla, kun aihiokin maksaa. Kokemusta entisöinnistä on sen verran.
Toisaalta, eihän se kaipaa kuin uuden kunnon maalin niin siitä saisi yhtä hienot kuvat...eihän tuo jenkkilän ilmokaan kertonut juuri sen enempää. (eikä naapurissa oleva näytä kovin toivottomalta TUOSSA kuvassa ainakaan, "toimii erittäin hyvin", 220tkm, viides omistaja jne.)
:wink:
Höh,johan kunnon maalaus liikkeessä pohjineen maksaa sen 2500E.Sitäpaitti ruotsista saa samanlaisia ruostekasoja kun suomesta.Ihan periaatteesta mulle ei tule ruotsista kun nuuskaa.. :wink:
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

tomaatti kirjoitti:
Tri-Lo kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Niinpä, ainakaan tuota Blocketin turboa ei kyllä voi verrata tuohon jenkkipeliin mitenkään, muuten kuin, että sama merkki ja väri.
Hyvä maksaa aina ja rihneitä saa ilmaiseksi.
Blocketin autoa ei tehdä tuohon kuntoon 2500 eurolla, kun aihiokin maksaa. Kokemusta entisöinnistä on sen verran.
Toisaalta, eihän se kaipaa kuin uuden kunnon maalin niin siitä saisi yhtä hienot kuvat...eihän tuo jenkkilän ilmokaan kertonut juuri sen enempää. (eikä naapurissa oleva näytä kovin toivottomalta TUOSSA kuvassa ainakaan, "toimii erittäin hyvin", 220tkm, viides omistaja jne.)
:wink:
Höh,johan kunnon maalaus liikkeessä pohjineen maksaa sen 2500E.Sitäpaitti ruotsista saa samanlaisia ruostekasoja kun suomesta.Ihan periaatteesta mulle ei tule ruotsista kun nuuskaa.. :wink:
..joka sekin kallistuu mukavasti näin uudeksi vuodeksi.. :evil:
Ruostekasoja niin, ja jenkeistäkin niitä saa. Tosin kanaverkolla/kitillä siistittyjä. :wink:
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Tosin myös popniitti on kuulemma jenkeissä pop.(hitsauslaitteena) :D
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Niin tuota, jos palataan aiheen alkuun, niin MINUSTA kuvassa ollut ensimmäisen vuosikerran 900 turbo oli nätin näköinen, varsinkin, jos/kun on tehty kanaverkolla, kitillä ja pop-niiteillä, kuten epäilemättä kaikki jenkkien pelit on tehty, meillä Pohjolassa ei sellaiseen ole koskaan sorruttu. :wink:
# 419 Vesa Pohjalainen
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Niin tuota, jos palataan aiheen alkuun, niin MINUSTA kuvassa ollut ensimmäisen vuosikerran 900 turbo oli nätin näköinen, varsinkin, jos/kun on tehty kanaverkolla, kitillä ja pop-niiteillä, kuten epäilemättä kaikki jenkkien pelit on tehty, meillä Pohjolassa ei sellaiseen ole koskaan sorruttu. :wink:
Samaa mieltä, mutta rohkenen epäillä, että tuo jenkki 900 saattaa olla (mielestäni jopa todennäköisesti) entisöimätön, räpeltämätön, alkuperäiskuntoinen.

Jenkkilä on sen verran isompi hiekkalaatikko kuin härmän perukka, että varmaan löytyy popniiteillä tehtyjä entisöintejä, mutta toisaalta myös laadukkaammin kuin Suomessa korjattuja autoja.

No, eipä Vesan entisöimät autot kyllä häpeä, vaikka mihin päin maailmaa veisi näytille.
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

Ja tarkennuksena vielä että pointtini oli ainoastaan siinä, että tuo jenkki-ilmoitus ei kovin paljon kertonut. Muutama siisti kuva vaan. Muuten täysin Vesan linjoilla. :)
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Niin,täysin vesan linjoilla ollaan edelleen.
Vastaa Viestiin