Tarkoitatko og?walderama kirjoitti:Miten iso kytkin tai oikeastaan vp sinne kytkinkotelon sisälle mahtuu pyörimään ? Ainakin 228mm, mutta meniskö 240mm ?
Ei mielestäni mitään kovinkaan paljoa alkuperäisestä poikkeavaa.
Kuinka iso vp?Eh?
Tarkoitatko og?walderama kirjoitti:Miten iso kytkin tai oikeastaan vp sinne kytkinkotelon sisälle mahtuu pyörimään ? Ainakin 228mm, mutta meniskö 240mm ?
Lisää momenttia tuova isompi halkasijainen kytkinhän on omiaan tuhoamaan synkkia ja hidastamaan vaihdoissa sinänsä jo aika sporttista satqun lootaamikkoimp kirjoitti:meneehän sinne tuo 9000 alle 94 vuotisen 240mm vp, ainoastaan ajoitus merkit 30 astetta pielessä...
ja taitaa olla myös tuo 600Nm asetelmakin on karvan paksumpi normeihin verrattuna.Asennuksessa vaan pitää huomioida että sintteri noin 0.5mm orginaalia paksumpi, joten paineasetelmaa pitää shimmata ainakin saman verran tai sitten sorvata vp:n kitkapintaa alemmas.
Toi on hyvä!?Miksi sintteri , kun varmuudela esim Sachsin 600 Nm paineasetelma ja levy kestää pirun paljon enemmän ja toimii kuten normaali kytkin??? Itsellä on em. yhdistelmä teräspunosletkuin.
Josko sulla vääntää lähemmäs 700 Nm , niin sitten ymmärrän ,muuten en.
Tottahan se on että halvalla ei saa hyvää ja että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, mutta opiskelijana on väistämätöntä ajatella myös hintatasoa. Lisäksi jos/kun kyseessä on täysiverinen harrasteauto, tulee sen parissa saada "harrastaa" eikä kaupan-tiskiltä-kalliilla ostettu tuote tue välttämättä tätä ajatusmaailmaa.AnttiR kirjoitti:Jos hinta on ainoa tai ainakin suurin kriteeri ,niin mulle alkaa aukeemaan . Em ei kuulu mun filosofiaan.Joskus tullut todettua , ettei ohuella lompakolla kannata antaa pikkusormea viripaholaiselle. Tulee vaan paha mieli ,kun paikat ei kestäkkään tai on muuten vaan " ei niin hyvä " -auto ajaa.
Kannattaako vanhaa ( - huonokuntoista ) Saabia virittää? Jos auto timmissä kunnossa iästään huolimatta ,niin kannattaisko laittaa rahaa laatuun ,jotta oysyisikin trimmissä?
Kukin taaplaa tyylillään...
Nyt on levy ostettu... Ja Opel Calibra turbon jousitettu sintteri osui käteen, Vielä täytyy sovittaa että boorit on varmasti oikeat...SonmH kirjoitti:Onkohan kellään tiedossa mistä saisi jousitetun levyn ng900/og93?
Taikka minkälaiset boorit levyssä tulisi olla?