sintteri kytkin

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Viesti Kirjoittaja Suppari »

walderama kirjoitti:Miten iso kytkin tai oikeastaan vp sinne kytkinkotelon sisälle mahtuu pyörimään ? Ainakin 228mm, mutta meniskö 240mm ?
Tarkoitatko og?
Ei mielestäni mitään kovinkaan paljoa alkuperäisestä poikkeavaa.
Kuinka iso vp?Eh?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
walderama
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 10:36

Viesti Kirjoittaja walderama »

Niin lähinnä tuolle Tupelle, jos kerta 228mm kykä luistaa ja halua on soveltaa,niin isompaa kytkintä vauhtipyörineen. Eikös isommissa saboissa ole 240mm kykä ? Löytyy ainakin foordista ym ?

Meinaan jos haluaa tehä ite ja budjetilla, niin sitten vaan isompaa kytkintä..
Mä näistä saabeista mitään tiedä, se oli vaan yksi ehdotus muiden joukossa..
SabaT16
"Ruisku"
Viestit: 132
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 17:58
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja SabaT16 »

Niin kyllähän se 228mm nelilapasintteri on selvästi paras budjettikytkin ja tuntui jopa kestävän ihan kivasti muutamaa ylimääräistä kaakkia.
En tiedä mitään numereito mitä se kesätä vääntöä org asetelmalla, mutta sullakin tulossa niin suuri Holset ettei ole pelkoa isosta väännöstä alhaalla joka kävisi kytkimen päälle.

Asennuksessa vaan pitää huomioida että sintteri noin 0.5mm orginaalia paksumpi, joten paineasetelmaa pitää shimmata ainakin saman verran tai sitten sorvata vp:n kitkapintaa alemmas. Itselläni jopa suurempi shimmipaksuus siirsi paineasetelman jousilavat jäykempään kulmaan.

Käytöstä sen verran että päivittäisessä ajossa ei mitään ongelmia. Ainoastaan tallissa peruutellessani huomasin että kytikin rupee nypyttämään kun piti liikutella autoa edes takaisin ryömintänopeudella.

Ja hinnasta vielä että ko. sintteri 200e + nurkasta vanha asetelma tai sitten 600Nm asetelma 600e + levy 140e = 740e vs. 200e. Ei paljoo tartte miettiä mitä vanhaan saabiin laittaa...
9-5 Aero -04
9-3 NG
900T16 -85


http://www.vndyno.com
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

meneehän sinne tuo 9000 alle 94 vuotisen 240mm vp, ainoastaan ajoitus merkit 30 astetta pielessä...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tema
"Hirsch"
Viestit: 824
Liittynyt: To Heinä 10, 2003 19:11
Paikkakunta: Turku/Vaasa

Viesti Kirjoittaja tema »

mikkoimp kirjoitti:meneehän sinne tuo 9000 alle 94 vuotisen 240mm vp, ainoastaan ajoitus merkit 30 astetta pielessä...
Lisää momenttia tuova isompi halkasijainen kytkinhän on omiaan tuhoamaan synkkia ja hidastamaan vaihdoissa sinänsä jo aika sporttista satqun lootaa :)
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
api
"Aero"
Viestit: 365
Liittynyt: Ti Loka 31, 2006 23:02
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja api »

SabaT16:
Asennuksessa vaan pitää huomioida että sintteri noin 0.5mm orginaalia paksumpi, joten paineasetelmaa pitää shimmata ainakin saman verran tai sitten sorvata vp:n kitkapintaa alemmas.
ja taitaa olla myös tuo 600Nm asetelmakin on karvan paksumpi normeihin verrattuna.

Budjettii tietysti kaikki persaukiset hakee, mukaan lukien itseni. Mutta jos toi 240 paketti ei riitä (450Nm), ni millasii tykkejä teillä on ajossa? No riippuu tietysti ohjelmista, paljo on vääntöö ja sillee... Mulla pelaa 240 kytkin vielä loistavasti (20t km ajettu kytkinpaketti, enkä oo pappa), tiiä sit miten kauan? Mutta ei luista ja sopii kyllä kaupunkiin. Synkat toimii hyvin ja loota on orkkis. Ja ei oo hinnalla pilattu kytkinsetti ja senku ruuvaa paikalleen, ainakin tietyissä tapauksissa :wink:

Ajan siis -97 9000CS 2,0t (stagea kytkimen rajoilla)

AnttiR:
Miksi sintteri , kun varmuudela esim Sachsin 600 Nm paineasetelma ja levy kestää pirun paljon enemmän ja toimii kuten normaali kytkin??? Itsellä on em. yhdistelmä teräspunosletkuin.
Josko sulla vääntää lähemmäs 700 Nm , niin sitten ymmärrän ,muuten en.
Toi on hyvä!?
Yamaha FZ1-N -08
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Saba T16:Ja hinnasta vielä että ko. sintteri 200e + nurkasta vanha asetelma tai sitten 600Nm asetelma 600e + levy 140e = 740e vs. 200e. Ei paljoo tartte miettiä mitä vanhaan saabiin laittaa...

Jos hinta on ainoa tai ainakin suurin kriteeri ,niin mulle alkaa aukeemaan . Em ei kuulu mun filosofiaan.Joskus tullut todettua , ettei ohuella lompakolla kannata antaa pikkusormea viripaholaiselle. Tulee vaan paha mieli ,kun paikat ei kestäkkään tai on muuten vaan " ei niin hyvä " -auto ajaa.
Kannattaako vanhaa ( - huonokuntoista ) Saabia virittää? Jos auto timmissä kunnossa iästään huolimatta ,niin kannattaisko laittaa rahaa laatuun ,jotta oysyisikin trimmissä?
Kukin taaplaa tyylillään...
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

AnttiR kirjoitti:Jos hinta on ainoa tai ainakin suurin kriteeri ,niin mulle alkaa aukeemaan . Em ei kuulu mun filosofiaan.Joskus tullut todettua , ettei ohuella lompakolla kannata antaa pikkusormea viripaholaiselle. Tulee vaan paha mieli ,kun paikat ei kestäkkään tai on muuten vaan " ei niin hyvä " -auto ajaa.
Kannattaako vanhaa ( - huonokuntoista ) Saabia virittää? Jos auto timmissä kunnossa iästään huolimatta ,niin kannattaisko laittaa rahaa laatuun ,jotta oysyisikin trimmissä?
Kukin taaplaa tyylillään...
Tottahan se on että halvalla ei saa hyvää ja että köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa, mutta opiskelijana on väistämätöntä ajatella myös hintatasoa. Lisäksi jos/kun kyseessä on täysiverinen harrasteauto, tulee sen parissa saada "harrastaa" eikä kaupan-tiskiltä-kalliilla ostettu tuote tue välttämättä tätä ajatusmaailmaa.
Mutta kuten todettiin, kukin taaplaa tyylillään...

Ja ettei aihe nyt täysin karkaisi käsistä, niin hyvä vaihtoehto kalliille race-asetelmalle ja levylle saattaisi olla esim. Tiltonin 3-levyinen kytkin. Uutenahan nuo maksaa aivan ..tanasti, mutta jenkki ebayssä näyttävät myyvän varsin edukkaasti kisahistorialla varustettuja kytkimiä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
TuPe
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Ke Syys 28, 2005 12:51
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: sintteri kytkin

Viesti Kirjoittaja TuPe »

Vanha keskustelu joo, mutta ihan mielenkiintoinen sellainen...
Oma tee se itse rane nollabudjetilla oli joskus itsetehty tuplajousiasetelma. Eli kahden vakion 228mm asetelman jouset ranetettuna yhden asetelman sisään.
Piti ihan saatanan hyvin... jäykkä oli kyllä käyttää, mutta hintaseksen kätevä budjettivirittäjälle. Tietysti olisi ollut kannattavaa tasapainottaa alakerta uusiksi tuon kanssa, mutta ei jaksanut hipoilla niin paljoa vielä kun oma alakerta ei ollut oikein minkään arvoinen.

Katelkaa parit projektikuvat niin ymmärrätte enemmän.
http://kuvablogi.com/blog/2178/5/

Tuon simmauksen kanssa oli sitten vähän töitä. Eli saada kytkin irrottamaan kunnolla ja säästämään painelaakeria samaan aikaan eli painelaakeri tarpeeksi lähellä asetelmaa, mutta kuitenkin niin kaukana ettei siihen tullut painetta kun kytkin oli ylhäällä. Ajossa sitten huomasi sen oikean kompromissin.
Porsche 944 turbo 2jz
Porsche Cayman
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: sintteri kytkin

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Onkohan kellään tiedossa mistä saisi jousitetun levyn ng900/og93?
Taikka minkälaiset boorit levyssä tulisi olla?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: sintteri kytkin

Viesti Kirjoittaja SonmH »

SonmH kirjoitti:Onkohan kellään tiedossa mistä saisi jousitetun levyn ng900/og93?
Taikka minkälaiset boorit levyssä tulisi olla?
Nyt on levy ostettu... Ja Opel Calibra turbon jousitettu sintteri osui käteen, Vielä täytyy sovittaa että boorit on varmasti oikeat...

Edit: Sintterilevy moposportista 199€

Viggenin levy vieressä
http://i96.photobucket.com/albums/l180/ ... 008438.jpg
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Vastaa Viestiin