tässä tosiaan taittiin puhua toimivasta T7 softasta...eklunto1 kirjoitti:Tarkentaisitko miksi T7:n ei saa toimivaa softaa? Esim. Map Tuning on tehnyt T7 juttuja jo vuosia. Stage 6 on 400Hp ja 540Nm lähtee n. 10 000 € osat + työ.Juusokas kirjoitti: Mutta ei tuo Aerokaan ole poislaskettu, tosin toimivan T7:n softan aikaan saaminen voi olla liian hankalaa..
9-5 versus A6
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Tuostahan löytyy melko tuore esimerkki->http://www.maptun.com/cars.php?id=157
Projektista myös paljon juttua STCS:n foorumilla->http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... sc&start=0
Toinen ketjussa esiintyvä -06:nen pääsi vielä parempiin lukemiin, 490hv/640Nm.
Projektista myös paljon juttua STCS:n foorumilla->http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... sc&start=0
Toinen ketjussa esiintyvä -06:nen pääsi vielä parempiin lukemiin, 490hv/640Nm.
Itse on tullut myös noita Audeja hieman katseltua ja olen tullut siihen tulokseen että hinta/laatu/varuste suhde ei ole niin hyvä kuin Saabissa. Aeron saa uudemman ja vähemmän ajettun verratuna esim 2.7 biturboon. Olen myös kuullut että nuo audin huollot eivät ole halvimmasta päästä ja vikojakin niissä riittää . Varmasti on hyvä auto sekin , sitä en epäile hetkeäkään, mutta nyt on henk.koht tullut aika hyvin oppinut nuo saab/9-5:n metkut joten eiköhän tässä merkissä ja mallissa pysytä.
tuohon 400hv tehoihin käyttöautossa en ota sen enempää kantaa kuin, että kyllä tuossa vaiheessa täytyy olla ainakin toimiva vara-auto/käyttöauto
Sen takia omaakin"projektia" koitetaan jäähdytellä( toiveajattelua,) kunnes taloon saadaan toinen luotettava/toimiva peli. (kuuppaa ei tähän lueta) Tämän jälkeen 9-5:n kulkee siinä missä tilillä on katetta.
toivottavasti 

tuohon 400hv tehoihin käyttöautossa en ota sen enempää kantaa kuin, että kyllä tuossa vaiheessa täytyy olla ainakin toimiva vara-auto/käyttöauto



Saab 9-3 TTID Vector 2008
Automaattilootan omaavana saa myös usein huomata, että sinne ne jäävät heiluttamaan keppiä kun meikäpoika on jo kaukana.JKen kirjoitti: Väännöllä ei kiihtyvyyden kanssa ole suurta merkitystä, kun autoissa on sellainen keksintö kuin vaihdelaatikko. Mukavuus on toinen juttu.

Niin tai jos oikein kisa tulee, niin jo on viereisellä kaistalla vaihtovirhe ja kauhea rusahdus.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
niin ja jos sinulla edes "vähän" reilummin voimaa siinä autossasi niin omalta kaistaltasi kuuluu se rusahdus..mikan kirjoitti:Automaattilootan omaavana saa myös usein huomata, että sinne ne jäävät heiluttamaan keppiä kun meikäpoika on jo kaukana.JKen kirjoitti: Väännöllä ei kiihtyvyyden kanssa ole suurta merkitystä, kun autoissa on sellainen keksintö kuin vaihdelaatikko. Mukavuus on toinen juttu.![]()
Niin tai jos oikein kisa tulee, niin jo on viereisellä kaistalla vaihtovirhe ja kauhea rusahdus.![]()
t. Mika
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Nyt päästiin vastaa vaiheeseen 2., kuten väkisinvaihtavat haluavat tätä kutsua.
Muuntelematon totuus on, että automaatilla pääsee perille herraskaista kyytiä (ei tarvitse keskeytää keskustelua kaverin kansssa välityssuhteen vaihtamisen ajaksi, koska luxusautoissa on sitä varten erikseen kone) ja lisäksi suku tykkää etustusauton kyydistä. Tähän mennessä on aina ehtinyt seuraaviin punaisiin valoihin ennen kilvanajavaa kanssamatkustajaa
Automaagi on itseasiassa ihan ripeä, polkuautolla menee aina hieman arpomiseksi ennen kuin seuraava välityssuhde on saatu asennettua paikalleen. No, ei voi moittia ihmistä joka haluaa välttämättä itse hallita 2 tonnin painoista malmikasaa "ite", onhan se niiin miehekästä.
Muuntelematon totuus on, että automaatilla pääsee perille herraskaista kyytiä (ei tarvitse keskeytää keskustelua kaverin kansssa välityssuhteen vaihtamisen ajaksi, koska luxusautoissa on sitä varten erikseen kone) ja lisäksi suku tykkää etustusauton kyydistä. Tähän mennessä on aina ehtinyt seuraaviin punaisiin valoihin ennen kilvanajavaa kanssamatkustajaa

Automaagi on itseasiassa ihan ripeä, polkuautolla menee aina hieman arpomiseksi ennen kuin seuraava välityssuhde on saatu asennettua paikalleen. No, ei voi moittia ihmistä joka haluaa välttämättä itse hallita 2 tonnin painoista malmikasaa "ite", onhan se niiin miehekästä.
9-5 wagon 2.3t A 2005
Itselle ei ainakaan ole tuo vaihtaminen mikään ongelma, siinä se menee "sivussa" ja kun ruvetaan polkemaan niin kierrokset liki 6500rpm niin reuraavaa pykälä ja taas mennään. ei tarvitse odottaa kuminauhaa, että koska taas mennään.
On tullut tomaatti 9-5 aerolla jonkin verran ajettua ja onhan se hieno peli kun kylillä pyöritään, mutta kyllä käsivaihteita tulee ikävä kun ruvetaan tosissaan "ajamaan"
On tullut tomaatti 9-5 aerolla jonkin verran ajettua ja onhan se hieno peli kun kylillä pyöritään, mutta kyllä käsivaihteita tulee ikävä kun ruvetaan tosissaan "ajamaan"

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Audi A6 2.7 V6 Biturbo 4d Quattro A
Myynnissä 2001 - 2004
Iskutilavuus 2671
Vetotapa Neliveto
Paino 1675 2255 kg
Teho 184 kW
Huippunopeus 245 km/h
Kiihtyvyys 7.4 sek/0-100
Noi Autotalli.comista... Mä oon vähän yllättynyt ettei tuon nopeampi ole kuitenkaan. Pomolla kun sattuu olemaan tuollainen, pitänee joskus ottaa valolähtöä. Veikkaisinpa että 350tkm ajettu 18 vuotta vanha automaatti-tonnari näyttää audille takavaloja, tosin kelin pitää olla kuiva
Myynnissä 2001 - 2004
Iskutilavuus 2671
Vetotapa Neliveto
Paino 1675 2255 kg
Teho 184 kW
Huippunopeus 245 km/h
Kiihtyvyys 7.4 sek/0-100
Noi Autotalli.comista... Mä oon vähän yllättynyt ettei tuon nopeampi ole kuitenkaan. Pomolla kun sattuu olemaan tuollainen, pitänee joskus ottaa valolähtöä. Veikkaisinpa että 350tkm ajettu 18 vuotta vanha automaatti-tonnari näyttää audille takavaloja, tosin kelin pitää olla kuiva

9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Nii, turha väittää vastaan.michael kirjoitti:Ei varmaan voi vastaan väittää (tai voi, mut se on homojen hommaa), mutta kyllä automaatti on heti automaatti-ilmastoinnin jälkeen THE luxusvaruste.
Aattele ny ite!:) ei tarvii vekslata!
Manuaalissa on kyllä se paha kun kaikki hommat katkee aina vaihtamisen ajaksi, hyvä kun tiehen muistaa katsoa. Onneksi hengitys sujuu jo samaan aikaan.
En tiiä mutta mitä ite noita tomaageja on käyttänyt niin kyllä se välillä aika vekslaamista on, ellei muuta niin ainakin taskuparkkitilanteessa kun sitä keppiä ei voi veivata ihan samaan malliin kuin manuaalin hämmenintä. Eli kun pitää vähän varovasti sitä keppiä liikutella ja odottaa että vetokytkeytyy ja sitten taas toiseen suuntaan...
Tosin kyllä silti voisin käyttikseen kelpuuttaa automaattilaatikon. Tai johonkin varttimailiautoon mutta silloin ei puhuta Saabin ZF:stä.
Automaatista ja dieselin vääntöalueesta ym. kommentoisin...
Helkkarin hyvä varuste se automaatti kaupunkipyörityksessä etenkin talvella mutta tietysti siitä se hämmentämisen "ilo" (riippuu askista) puuttuu. Makuasia, kummasta tykkää... Ette vissiin ole sitten kuulleet käsivaihtamisen mahdollisuudesta automaattilootan yhteydessä (Audin Tiptronic tai Saabin "mikä lie"). Onhan uudessa viitosessakin jo ratissa vaihtimet.
Automaattilootat on "jonkin verran" kehittyny sitten 80-luvun satkujen luistavien ja rytkivien tomaattiaskien. Automaattilootan puolesta puhuu monikin seikka, mutta jos asiaa ajatellaan tunneperäisesti niin mielipidettä on yhtä montaa kuin on puhujaakin.
Mitä tulee dieselien suppeaan vääntöalueeseen niin eipä tuo ole jäänyt vaivaamaan vaikka tottahan se alue varmaan usein on suppeampi kuin bensassa ja alhaisemmilla kierroksilla käytössä. No bemussa se on käytännössä 1600-5000 kierrosta, mutta se onkin sieltä parhaasta päästä. Volkkarilla se vääntöalue tunnetusti on ollut aika suppea.
Mutta käytännössä tuo dieselien matalien kierrosten heikko vääntö yleensä tarkoittaa vaan sitä että se alitehoinen "traktori" on häipynyt toivottaman kauas ennen kuin bensakone ja etenkin sen kuski alkaa "raivoamaan".
http://www.audi.fi/VV-Auto/Audikampanja.nsf/HTML/Lemans
Sitä vartenhan vaihteisto on että välitetaan se moottorin vääntöalue ja tehot sopivasti vetäville pyörille. Onko se sitten automaatti vai manuaali, se kai on jokaisen oma valinta.
Niin ja mitä tulee tuohon kaupunkikiihtyvyyteen, niin muistanpa joskus kusettaneeni Volvon perus S80:n Kadetilla, jossa oli 1,2 työntötankokone.
Helkkarin hyvä varuste se automaatti kaupunkipyörityksessä etenkin talvella mutta tietysti siitä se hämmentämisen "ilo" (riippuu askista) puuttuu. Makuasia, kummasta tykkää... Ette vissiin ole sitten kuulleet käsivaihtamisen mahdollisuudesta automaattilootan yhteydessä (Audin Tiptronic tai Saabin "mikä lie"). Onhan uudessa viitosessakin jo ratissa vaihtimet.
Automaattilootat on "jonkin verran" kehittyny sitten 80-luvun satkujen luistavien ja rytkivien tomaattiaskien. Automaattilootan puolesta puhuu monikin seikka, mutta jos asiaa ajatellaan tunneperäisesti niin mielipidettä on yhtä montaa kuin on puhujaakin.
Mitä tulee dieselien suppeaan vääntöalueeseen niin eipä tuo ole jäänyt vaivaamaan vaikka tottahan se alue varmaan usein on suppeampi kuin bensassa ja alhaisemmilla kierroksilla käytössä. No bemussa se on käytännössä 1600-5000 kierrosta, mutta se onkin sieltä parhaasta päästä. Volkkarilla se vääntöalue tunnetusti on ollut aika suppea.
Mutta käytännössä tuo dieselien matalien kierrosten heikko vääntö yleensä tarkoittaa vaan sitä että se alitehoinen "traktori" on häipynyt toivottaman kauas ennen kuin bensakone ja etenkin sen kuski alkaa "raivoamaan".
http://www.audi.fi/VV-Auto/Audikampanja.nsf/HTML/Lemans
Sitä vartenhan vaihteisto on että välitetaan se moottorin vääntöalue ja tehot sopivasti vetäville pyörille. Onko se sitten automaatti vai manuaali, se kai on jokaisen oma valinta.
Niin ja mitä tulee tuohon kaupunkikiihtyvyyteen, niin muistanpa joskus kusettaneeni Volvon perus S80:n Kadetilla, jossa oli 1,2 työntötankokone.

Tuossa ikivanhassa pätkässähän todetaan että 9-5 Aerossa on vakionakin jo 30hv liikaa:
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... o?from=rss
400hv tuollaisessa taitaa olla aika järjetön ajatus?
http://www.dailymotion.com/relevance/se ... o?from=rss
400hv tuollaisessa taitaa olla aika järjetön ajatus?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98