TIETOKONENÄYTTÖ

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

TIETOKONENÄYTTÖ

Viesti Kirjoittaja saabeli »

KIINNOSTAISI, että onko joku/kukaan saanut nujerrettua Saabin maahantuojan ja saanut takuuseen epäkuntoista (pitit hukassa) tietokonenäyttön?
Tässä lienee vähän samantyyppisestä yleis viasta kysymys, kuin oli DI-kasetin kanssakkin (tässä vaan auto ei jää tienpäälle).

Aikomukseni on yrittää korjauttaa se takuuseen, vaikka takuu aika onkin jo ohi!
Onko vinkkiä millä keinoin sitä kannattaisi yrittää... olisikko paras ohittaa maahantuoja ja yrittää asiassa olla suoraan yhteydessä tehtaan edustajiin?
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

SID:n korjauksesta löytyy haulla useita ohjeita. Jos ei osaa/jaksa itse korjata SID:n voi korjauttaa 100€ hintaan. En usko että saisit uuden Saabin piikkiin.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Viesti Kirjoittaja VVV »

SIDin puuttuvat pikselit ovat tosiaan niin helppo korjata, että suosittelisin tekemään sen itse. Ainut varsinainen työ on ottaa SID pois paikoiltaan ja avata se. Loppu hoituu itsestään.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Ainut varsinainen työ on ottaa SID pois paikoiltaan ja avata se. Loppu hoituu itsestään.
Joo.
Hyvä on korjaan itse.
Kossu korjausjuomaksi ja eiku hommiin.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Tehtaan edustajat = maahantuoja.
Tarkoitin kyllä, että olisin yrittänyt hierarkiassa hivenen ylemmälle tasolle.
Et kaupassakaan saa samaa palvelua/alennusta rivimyyjältä, kuin osastopäälliköltä... omistajasta puhumattakkaan.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Kommentoin vain että tehtaan edustaja on maahantuoja.
Joo... jonkintason.
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Tietoa korjauksen onnistumisesta.

Laitoin tiivistenauhaa ym. (kokeilin eri vaihtoehtoja) painamaan liitoskohtaa. VÄLILLÄ NÄYTTI, ETTÄ TULI KUNTOON... mutta aamulla taas ei kaikki tekstit taaskaan näkyneet.

Silittelin liitoksia silitysraudalla useammankerran... EI SE SIITÄ KUNTOUTUNUT.

TULI ASIAA PITÄJÄMÄEN SUUNTAAN... käytin Sytelällä ja nyt näyttää siltä, ETTÄ TOIMII SATAPROSENTTISESTI!
SUOSITTELEN ko. korjausta!!!
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Itse tässä muutaman näytön korjanneena (ja kaiken maailman eristenauhoja/teippivirityksiä/puristus-keinoja testanneena) tein seuraavanlaisen korjauksen:

- Silitysraudalla reilu lämmitys.
- Valmistin kuparitangon ~10x5mm kuparista jonka taivutin hieman kaarelle ja ruuvasin piirilevyn alle tueksi. Tämä siis puristaa piirilevyä myös keskeltä vastapuolen kumitiivistettä vastaan, eikä vain reunoista.

Kuparitankoon piti tietenkin tehdä lovituksia nastarimoja varten, kiinnitys tapahtui näytön rungon ruuvireijistä, pidemmillä ruuveilla. Tankoa tietenkin eristin kapton-teipillä.

Kohta 2kk ajoa ensimmäisenä korjatulla näytöllä, eikä yhtään kadonnutta pikseliä...

Valitettavasti ei ole kuvia korjauksesta, koitain jossain vaiheessa sellaisia järjestää, kunhan saisin motivaation tehdä yhteen varaSIDiin tuon saman...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
saabeli
"Aero"
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 07:40

Viesti Kirjoittaja saabeli »

Valmistin kuparitangon ~10x5mm kuparista jonka taivutin
Näissä tee se itse korjauksissa on vaarana, että rikkoo laitteen niin perusteellisesti, että sitä ei sitten enää ammatti korjaajatkaan saa kuntoon (eivätkä ala etes yrittämään).
Pelkäsin omien silitys ym. temppujen jälkeen omani jo tuhoutuneen... mutta ei onneksi (SE TULI KUNTOON).

Sain sen verran udeltua tuota Sytelän korjausmenetelmää, että väittti kaikki kosketuspinnat käydyn yksittäin läpi.
Laskussa oli veloitettu jotain ELEKTRON KITTIÄ 25 E:n edestä (mitä lie tuo taika-aine).
9-3 2,0t (185hv) 5D jubilee vm.2002
Vastaa Viestiin