
Green Diamond -kitkarenkaat
Luin äsken ton Aftonbladetin/Collinin tuoreen testin, eikä todellakaan hääviltä kuulostanut "kiinalaiset halparenkaat" siinä..
En päässyt tosin tarkemmin testia/merkkejä näkemään kun oli maksullisella puolella. Oli vaan mainittu että 2 sellaista oli mukana vertailun vuoksi. Kumiseos ei toiminut täällä ollenkaan->kovettui liikaa jne..

NjaaTri-Lo kirjoitti:Luin äsken ton Aftonbladetin/Collinin tuoreen testin, eikä todellakaan hääviltä kuulostanut "kiinalaiset halparenkaat" siinä..En päässyt tosin tarkemmin testia/merkkejä näkemään kun oli maksullisella puolella. Oli vaan mainittu että 2 sellaista oli mukana vertailun vuoksi. Kumiseos ei toiminut täällä ollenkaan->kovettui liikaa jne..

Itsellä ainakin on hyviä kokemuksia tuosta monelle kirosanaa jo itsessään merkitsevästä Nankangista, luulen että siinä on tapahtunut Aasialle tyypillinen joko vakoiltu, tai ostettu aivovuoto, eli tietotaitoa on jostain tullut. Mm. silican käyttö seoksissa kielii jo siitä ettei nyt enää ihan kivikaudella olla.
Itse "loikkasin" Goodyearin Eagle Venturasta tuohon "kingkongin" kesärenkaaseen eikä ole moittimista.
Mutta, alkuperäiseen aiheeseen eli Green Diamondiin. Itsellä ei kokemusta niistä mutta muista pinnatuista kyllä, yhdestä alkoi runko revetä kyljestä, merkkinä oli Master. Uskoisin että kotimainen Ässä olisi laadukkaampi mutta tehdas taisi palaa kokonaan taannoin, enkä itse ainakaan tiedä nykyisestä kohtalosta.
Kyllähän se teoriassa toimii että laitetaan kumiseokseen ns. kitkapartikkeleita kuten Green Diamondeissa, mutta ihmettelen sitä että käyttävät käytettyjä runkoja, luulisi että saisi hieman enemmän katu-uskottavuutta pinnoittamalla vaikka alihankintana tehtyjä uusia runkoja joissa ei ole sitä uusiorenkaan kieltämättä joskus ansaittuakin pahaa kaikua

Jaa niitä siellä värkätään. Kyllähän nuo "timantit" varmasti bitumiin ja kiveen raapaisevat mutta onko se "diamondi" silloin enää renkaassa kiinni, se ainakin itseä epäilyttää9-5T kirjoitti:Noita tehdään Ukissa. Jos timantit ottaisi kiinni tienpintaan miksi niillä saa ajaa kesällä mutta ei nastoilla?

Meillä on toisessa autossa nyt kolmatta talvea GD:t alla ja hyvin tyytyväinen olen ollut noihin. Noiden rinnalla on toisissa autoissa kerennyt olemaan Michelin Maxi-Icet, X-Icet sekä Contin 2:t kitkat.
Ajettavuudeltaan sulalla kelillä nuo GD:t on varmaan tuosta joukosta huonoimmat Maxi-Icen kanssa, Conti ihan paras. Lumella en ole huomannut pidoissa ero ts. GD pitää ihan yhtä hyvin. Kuitenkin jäällä nuo pesee puhtaat kitkarenkaat ihan selvästi. Tuossa aiemmin viitatussa tuulilasin testissähän ei pitoa kirkkaalla jäällä mitattu ja juuri siinä nuo hituset jotain hyötyä tuovat. Tuohon tähdäten GD:llä oli tuossa testissä 6 vai oliko 8 tkm ajetut renkaat ja eihän tuollainen enää lumella pärjää uudelle.
Vierinvastus noissa on kai aika suuri kun tuntuu bensaa menevän sen verran enemmän verrattuna saman kokoisiin kesäkumeihin.
Kaiken kaikkiaan olen ollut noihin tosi tyytyväinen ja on ne kokeilemisen arvoiset. Mutta kesärenkaiksi noista ei ole, kerran olen joutunut kokeilemaan ja oli semmosta vaeltamista ettei uskoisi. Lisäksi ovat lämpimällä kelillä ja sulalla asfaltilla melko liukkaat. Sutii muttei ulise niin ei voi edes ritari ässää leikkiä.
Pinnatuissa renkaan ominaisuudet ovat tietty suuresti riippuvaisia siitä millaiselle rungolle ne on tehty joten noissa varmaan hajontaa on enemmän kuin uusissa kumeissa. Itselläni edelliset kokemukset pinnatuista oli jostain 90-luvun alusta ja ei noita voi verrata keskenään.
Ajettavuudeltaan sulalla kelillä nuo GD:t on varmaan tuosta joukosta huonoimmat Maxi-Icen kanssa, Conti ihan paras. Lumella en ole huomannut pidoissa ero ts. GD pitää ihan yhtä hyvin. Kuitenkin jäällä nuo pesee puhtaat kitkarenkaat ihan selvästi. Tuossa aiemmin viitatussa tuulilasin testissähän ei pitoa kirkkaalla jäällä mitattu ja juuri siinä nuo hituset jotain hyötyä tuovat. Tuohon tähdäten GD:llä oli tuossa testissä 6 vai oliko 8 tkm ajetut renkaat ja eihän tuollainen enää lumella pärjää uudelle.
Vierinvastus noissa on kai aika suuri kun tuntuu bensaa menevän sen verran enemmän verrattuna saman kokoisiin kesäkumeihin.
Kaiken kaikkiaan olen ollut noihin tosi tyytyväinen ja on ne kokeilemisen arvoiset. Mutta kesärenkaiksi noista ei ole, kerran olen joutunut kokeilemaan ja oli semmosta vaeltamista ettei uskoisi. Lisäksi ovat lämpimällä kelillä ja sulalla asfaltilla melko liukkaat. Sutii muttei ulise niin ei voi edes ritari ässää leikkiä.
Pinnatuissa renkaan ominaisuudet ovat tietty suuresti riippuvaisia siitä millaiselle rungolle ne on tehty joten noissa varmaan hajontaa on enemmän kuin uusissa kumeissa. Itselläni edelliset kokemukset pinnatuista oli jostain 90-luvun alusta ja ei noita voi verrata keskenään.
Kannattaa näissä rengas-asioissa aina muistaa, että varsinkin 900OG:n alusta on kaikkien rengasvalmistajien tuotekehitysosaston vertauskuvallinen helevetin esikartano.
Eli jos jossain testissä ajetaan testivoittoon renkaalla A autolla X, jonka alusta on toteutettu pärssonilla, niin se ei tarkoita sitä että rengas A toimisi myös OG:n alla yhtä hyvin.... Tämän on saanut ihan itte tuta ja sikisipä olen sitä koittanu kaikille myös kertoa edelleen...

Eli jos jossain testissä ajetaan testivoittoon renkaalla A autolla X, jonka alusta on toteutettu pärssonilla, niin se ei tarkoita sitä että rengas A toimisi myös OG:n alla yhtä hyvin.... Tämän on saanut ihan itte tuta ja sikisipä olen sitä koittanu kaikille myös kertoa edelleen...

-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395
Neloset toimii ainakin testeissä ja OG:ssa hyvin... Toisaalta tuolla OG:lla näyttäisi kesärenkaillakin pääsevän melko hyvin menemään talvellaajn kirjoitti: Eli jos jossain testissä ajetaan testivoittoon renkaalla A autolla X, jonka alusta on toteutettu pärssonilla, niin se ei tarkoita sitä että rengas A toimisi myös OG:n alla yhtä hyvin.... Tämän on saanut ihan itte tuta ja sikisipä olen sitä koittanu kaikille myös kertoa edelleen...

96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Yleensä satkuun sopii rengas, jossa on jäykähkö runko ja kulutuspinta mahdollisimman leveä eli siis lähes yhtä leveä kuin renkaan runko.
Useimmat talvirenkaat täyttää tämän kriteerin...
Kieltämättä on itsellekin käynyt niin, että alkutalvesta unohdin vaihtaa kesärenkaat alta kun meni ohuessa lumessa niin hyvin...
Hyvä esimerkki sopimattomista renkaista on michelinin MXL, joka aikanaan oli luokassaan ilmeisesti paras kesärengas - vieläpä pitkään... OG:n alustaan se ei sopinut alkuunkaan.
Useimmat talvirenkaat täyttää tämän kriteerin...
Kieltämättä on itsellekin käynyt niin, että alkutalvesta unohdin vaihtaa kesärenkaat alta kun meni ohuessa lumessa niin hyvin...

Hyvä esimerkki sopimattomista renkaista on michelinin MXL, joka aikanaan oli luokassaan ilmeisesti paras kesärengas - vieläpä pitkään... OG:n alustaan se ei sopinut alkuunkaan.
-------------------------8<----------->8--------
#1395
#1395