900 cabrio + sensonic, kaikenlaista joutavaa jorinaa
GM900:n WIS:issä on annettu ohjeet alustan ja koteloiden suojauksesta, siellä on myös lueteltu käytettävät aineet. Ovat Loctite-Teroson -tuotteita, eikä ainakaan tämän hinnaston mukaan mitään ihan totaalisen älyttömän kalliitakaan:
http://www.loctite.fi/int_henkel/loctit ... nnasto.pdf
Varmasti paras lopputulos syntyy jos käyttää samoja aineita millä alusta on alunalkaen suojattukin.
Vai onkohan sillä merkitystä että ovat vetäneet tehtaalla maalia alustasuojan päälle? Kait siihen maalin päälle voi laittaa lisää noita samoja aineita, ja koteloihin myös?
Pitää vaan antaa auton kuivua kunnolla alustan pesun jälkeen, ja koettaa tehdä pesu niin hyvin kuin mahdollista.
http://www.loctite.fi/int_henkel/loctit ... nnasto.pdf
Varmasti paras lopputulos syntyy jos käyttää samoja aineita millä alusta on alunalkaen suojattukin.
Vai onkohan sillä merkitystä että ovat vetäneet tehtaalla maalia alustasuojan päälle? Kait siihen maalin päälle voi laittaa lisää noita samoja aineita, ja koteloihin myös?
Pitää vaan antaa auton kuivua kunnolla alustan pesun jälkeen, ja koettaa tehdä pesu niin hyvin kuin mahdollista.
Jaa9-5T kirjoitti:Samasta WISsistä.ng900aero kirjoitti:Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi ng900:n sähkökaavio?
Pitäisi selvittää mitä kautta penkkien sähköt oikein kiertävät kun tuntuu välillä virrat katoavan tyystin.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Onko tuota sensoniccia pystynyt vaihtamaan automaatiksi manuaalin sijaan, eli löytyykö siihen myös automaattikonversio?
Toisekseen, kuinka harvinaisia nuo turbo NG900 automaatilla oikein ovat? Harvoin ainakaan myynnissä näkee -94 - -95 turboja automaatilla.. Kellään tietoa, että mistä niitä löytäisi?
Toisekseen, kuinka harvinaisia nuo turbo NG900 automaatilla oikein ovat? Harvoin ainakaan myynnissä näkee -94 - -95 turboja automaatilla.. Kellään tietoa, että mistä niitä löytäisi?

Onkohan tuossa joku syy, miksei noita automaattilaatikoita 900 turboissa juurikaan näe..? Muutamia näkyypi olevan kaupan silloin tällöin, mutta harvassa ovat. Onko vaan ollu sen verran kallis lisävaruste aikanaan, että ennemmin sensoniccia ovat sitten suosineet.ng900aero kirjoitti:Tuskin olisi kovin fiksua vaihtaa 5-vaihteista laatikkoa 4-vaihteiseksi?
Aika harvassa turbossa näyttäisi olevan automaattilodju, V6:sten yhteydessä tuntuisi olevan aika yleinen.
Kait automaattilaatikko enemmän isompien autojen varusteeksi, eihän og-satkuissakaan tai og9-3:sissakaan juuri automaatteja ole. Sensijaan tontuissa kovinkin yleinen varuste. Eikait sensonicikään ihan ilmainen ollut, mahtoikohan maksaa jotain 10-12tmk tjmsp?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuskin tuo pieni lisähinta sensonicciin nähden voi olla ainoa syy, ettei noita automaatteja kovin paljoa näytä (myynnissä) olevan. Oliskohan ihmiset sensoniccia ottaneet sitten uutuudenviehätyksestä..
Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan.


Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan.

Ei näyttänyt olevan kaikkia lisävarusteita lueteltu, puuttui mm. jalopuut, cd-boksi jne.
Onkohan noista saanut min. 20% alennuksen listahinnasta tilausvaiheessa, eikait kukaan olisi maksanut esim. ng-cabesta hintaa 387500mk joka tulisi noilla taulukossa mainituilla varusteilla (+ muut vielä päälle)?
Onkohan noista saanut min. 20% alennuksen listahinnasta tilausvaiheessa, eikait kukaan olisi maksanut esim. ng-cabesta hintaa 387500mk joka tulisi noilla taulukossa mainituilla varusteilla (+ muut vielä päälle)?

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Taitaa tuo vinkkelikone olla eräänlainen "Jenkki-malli", joten tavallaan tuo automaatti siihen kuuluuTonppa kirjoitti:Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan.

Veikkaan kyllä että tuo halvempi hinta on ollut se syy miksi on otettu ennemmin Sensonicillä..."sehän on melkein ku automaatti mutta halvempi"
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Sad but true!Muksu kirjoitti:Veikkaan kyllä että tuo halvempi hinta on ollut se syy miksi on otettu ennemmin Sensonicillä..."sehän on melkein ku automaatti mutta halvempi"Tonppa kirjoitti:Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan.

tsootsoo, Sensonic on mitä mainioin keksintö, päihittää manuaalikytkimen ja automaatin kevyesti, ja on molempia nopeampiTonppa kirjoitti:Sad but true!Muksu kirjoitti:Veikkaan kyllä että tuo halvempi hinta on ollut se syy miksi on otettu ennemmin Sensonicillä..."sehän on melkein ku automaatti mutta halvempi"Tonppa kirjoitti:Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan.

En itse ainakaan haluaisi vanhanaikaista 4-vaihteista automaattia autooni.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98