900 cabrio + sensonic, kaikenlaista joutavaa jorinaa

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eikö kenelläkään ole tietoa onko ng:n pohja sinkitty? Jos on niin sittenhän sille ei kannata tehdä mitään ruosteenestokäsittelyä koska jos sinkin päällä on jokin muovipohjainen pinnoite, on noista mineraaliöljypohjaisista ruostesuoja-aineista korkeintaan haittaa?
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Helmojen alta ja takakaaret vois kyllä olla asiallista suojata.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

GM900:n WIS:issä on annettu ohjeet alustan ja koteloiden suojauksesta, siellä on myös lueteltu käytettävät aineet. Ovat Loctite-Teroson -tuotteita, eikä ainakaan tämän hinnaston mukaan mitään ihan totaalisen älyttömän kalliitakaan:
http://www.loctite.fi/int_henkel/loctit ... nnasto.pdf
Varmasti paras lopputulos syntyy jos käyttää samoja aineita millä alusta on alunalkaen suojattukin.
Vai onkohan sillä merkitystä että ovat vetäneet tehtaalla maalia alustasuojan päälle? Kait siihen maalin päälle voi laittaa lisää noita samoja aineita, ja koteloihin myös?
Pitää vaan antaa auton kuivua kunnolla alustan pesun jälkeen, ja koettaa tehdä pesu niin hyvin kuin mahdollista.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi ng900:n sähkökaavio?
Pitäisi selvittää mitä kautta penkkien sähköt oikein kiertävät kun tuntuu välillä virrat katoavan tyystin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

9-5T kirjoitti:
ng900aero kirjoitti:Ei kenelläkään sattuisi olemaan tietoa mistä löytyisi ng900:n sähkökaavio?
Pitäisi selvittää mitä kautta penkkien sähköt oikein kiertävät kun tuntuu välillä virrat katoavan tyystin.
Samasta WISsistä.
Jaa :oops: pitää asentaa sitten WIS uudestaan koneelle, tattis.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Onko tuota sensoniccia pystynyt vaihtamaan automaatiksi manuaalin sijaan, eli löytyykö siihen myös automaattikonversio?

Toisekseen, kuinka harvinaisia nuo turbo NG900 automaatilla oikein ovat? Harvoin ainakaan myynnissä näkee -94 - -95 turboja automaatilla.. Kellään tietoa, että mistä niitä löytäisi? :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuskin olisi kovin fiksua vaihtaa 5-vaihteista laatikkoa 4-vaihteiseksi?
Aika harvassa turbossa näyttäisi olevan automaattilodju, V6:sten yhteydessä tuntuisi olevan aika yleinen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

ng900aero kirjoitti:Tuskin olisi kovin fiksua vaihtaa 5-vaihteista laatikkoa 4-vaihteiseksi?
Aika harvassa turbossa näyttäisi olevan automaattilodju, V6:sten yhteydessä tuntuisi olevan aika yleinen.
Onkohan tuossa joku syy, miksei noita automaattilaatikoita 900 turboissa juurikaan näe..? Muutamia näkyypi olevan kaupan silloin tällöin, mutta harvassa ovat. Onko vaan ollu sen verran kallis lisävaruste aikanaan, että ennemmin sensoniccia ovat sitten suosineet.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kait automaattilaatikko enemmän isompien autojen varusteeksi, eihän og-satkuissakaan tai og9-3:sissakaan juuri automaatteja ole. Sensijaan tontuissa kovinkin yleinen varuste. Eikait sensonicikään ihan ilmainen ollut, mahtoikohan maksaa jotain 10-12tmk tjmsp?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Näytti automaattiloota maksaneen 13.500mk ja Sensonic 9500mk. ACC 16500mk ja sähkösäätöiset etupenkit myöskin 16500mk.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Tuskin tuo pieni lisähinta sensonicciin nähden voi olla ainoa syy, ettei noita automaatteja kovin paljoa näytä (myynnissä) olevan. Oliskohan ihmiset sensoniccia ottaneet sitten uutuudenviehätyksestä.. :roll: :D

Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan. :?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ei näyttänyt olevan kaikkia lisävarusteita lueteltu, puuttui mm. jalopuut, cd-boksi jne.
Onkohan noista saanut min. 20% alennuksen listahinnasta tilausvaiheessa, eikait kukaan olisi maksanut esim. ng-cabesta hintaa 387500mk joka tulisi noilla taulukossa mainituilla varusteilla (+ muut vielä päälle)? :?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Tonppa kirjoitti:Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan. :?
Taitaa tuo vinkkelikone olla eräänlainen "Jenkki-malli", joten tavallaan tuo automaatti siihen kuuluu :lol:
Veikkaan kyllä että tuo halvempi hinta on ollut se syy miksi on otettu ennemmin Sensonicillä..."sehän on melkein ku automaatti mutta halvempi"
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Tonppa
"Viggen"
Viestit: 700
Liittynyt: Su Touko 22, 2005 16:45

Viesti Kirjoittaja Tonppa »

Muksu kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan. :?
Veikkaan kyllä että tuo halvempi hinta on ollut se syy miksi on otettu ennemmin Sensonicillä..."sehän on melkein ku automaatti mutta halvempi"
Sad but true! :lol:
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tonppa kirjoitti:
Muksu kirjoitti:
Tonppa kirjoitti:Tosiaan, V6 koneissa noita automaatteja näyttää olevan hyvin, jopa enemmistö. Harmi vaan, ettei turboja ole kovin paljon kaupan. :?
Veikkaan kyllä että tuo halvempi hinta on ollut se syy miksi on otettu ennemmin Sensonicillä..."sehän on melkein ku automaatti mutta halvempi"
Sad but true! :lol:
tsootsoo, Sensonic on mitä mainioin keksintö, päihittää manuaalikytkimen ja automaatin kevyesti, ja on molempia nopeampi ;)
En itse ainakaan haluaisi vanhanaikaista 4-vaihteista automaattia autooni.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin