Kannen irrotus (2.3 -94) / jakoketju
Kannen irrotus (2.3 -94) / jakoketju
Olisko vinkkejä miten kantsii toimia jakoketjun suhteen kantta irrotettaessa ? Vanhassa 8-v satkussahan oli hyvä systeemi jolla nokka-akselin ketjupyörän sai kiinni niin että ajoitus pysyi. Onko 16-v moottorissa mahdollista jotenkin varmistaa että ajoitus säilyy eikä ketju pääse pois kampiakselin pyörältä, muuten kuin ottamalla ketjusuojat myös alapuolelta auki ?
Ei pitäisi alapään pyörältä kovinkaan helposti tuo keju pois lähteä, TP-akseleiden kejutkin on edessä ja rattaiden alapuolle suoja levy. Nuppusiteillä vetää vielä ketjun nokka-akselin rattaisiin kiinni niin ei mene ajoitus niidenkään suhteen pieleen. Voihan tuota kejua pitää vielä kireenä samallu kun nyppää kannen pois.
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ainakin tontussa on tuolla alareunassa pellin palanen pitämässä ketjua paikoillaan.
Ketjun kiristin voi olla asiallista ottaa pois ennen nokkapyörien irroittamista kun sen joutuu kuitenkin asentamaan kokoamisen jälkeen uudelleen.

Ketjun kiristin voi olla asiallista ottaa pois ennen nokkapyörien irroittamista kun sen joutuu kuitenkin asentamaan kokoamisen jälkeen uudelleen.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Katselin varmuuden vuoksi ajoitusmerkkejä ennen irrotusta. Kampiakselin pyörä TDC merkin kohdalla näyttää ajoitus osuvan nokka-akseleilla silleen että nokka-akselien laakerien keskilinjasta menee merkki noin puoli hammasta vasempaan/vastapäivään. Onko kyseessä ihan normaali ilmiö vai onko jotain häikkää esim. ketju liikaa venynyt ? Ajettu noin 250 tkm.
http://www.moottorikoneistusojala.fi/
Kaarinassa.
Teki hyvää työtä tontun koneen runkolinjan ja kampiakselin oikaisussa. Oikein kunnon laboratorio
Kaarinassa.
Teki hyvää työtä tontun koneen runkolinjan ja kampiakselin oikaisussa. Oikein kunnon laboratorio

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ok, tuonne laitoin jo myös email kyselyä.peinu kirjoitti:http://www.moottorikoneistusojala.fi/ Kaarinassa. Teki hyvää työtä tontun koneen runkolinjan ja kampiakselin oikaisussa. Oikein kunnon laboratorio
Laitoin myös http://www.jpsmotors.fi/ , siellä tarjottiin kohtuulliselta kuulostavaa hintaa (venttiilitöineen 200) mutta toimitusaika pari viikkoa
kansihomman muuten teki lopulta http://www.armachine.com, ei ainakaan toistaiseksi valittamista