Minäkin olen huomannut saman, jos auto vielä on puhtaana, niin voi jestas sentään että muita autoilijoita hatuttaa sääntöjen mukaan ajo.
Huomasin tämän, oman auton ollessa rikki nyt kuukauden verran, ja olen lainannut äidin autoa.(sillä ei hirveesti viitsi räppätä, kun ei kulje..)
Hyvä esimerkki oli kun olin juuri pessyt auton, ajelin kehä II mittarin mukaan
~90, vasenta kaistaa koska oikealla ajoi hitaampi.
Takana tuli uudehko mersu c Kompressor, ajoi ihan takapuskuriin kiinni.
nostin nopeutta 95 että pääsisin nopeammin takaisin oikealle kaistalle,
etten olisi tämän raaserin tiellä, no en kuitenkaan viitsinyt kääntyä heti oikealla ajavan eteen, oli sen verta paskanen keli ja itse ainakin hatuttaa
sunnattomasti suoraan eteen tulevat, varsinkin kun voi jättää muutaman kymmenen metrin väli ohitettuun ennen kuin palaa takaisin oikealle kaistalle.
No palatessani omalle kaistalle mersu ajoi viereen ja jäi sinne rinnalle, katselin että mitä se jeppe siinä vielä tekee, eikös sillä ollut just kiirre.
Kuljettaja pudisteli päätä minulle ja ajoi ohi ehkä metrin ja sitten suoraan eteen ilman vilkkua, niin että paska lensi ja juuri pesty auto oli vähemmän puhdas.
No luulis miehen sitten tämän reilun tempun jälkeen pistävän vauhtia kun ohi piti kuitenkin päästä. EI! Siihen metrin päähän jää kuppaamaan.
Tais pinna siinä jossain vaiheessa palaa, nostin nopeutta vähäsen ja ajoin ohi ja suoraan eteen, tais jäädä joku puol metriä väliin.

.
Siitäkö mursisti sitten suivaantui, alkoi hirveä valojen vilkuttelu ja yritti sitten tulla rinnalle ja ohi. Meni sitten minultakin pinna lopullisesti vaihdoin pienemmälle ja jätin vähän "turvaväliä" tohon urpoon. Sen jälkeen jäi kyllä kiltisti taakse, vaikka laskin nopeuden 90..
Perhana kun olis ollut satku alla, sit ois mersu saanu nähdä taivaan merkit.
Joo, tiedetään ei pitäisi provosoitua niin helposti, mutta jos nyt suoraan v%tt#"llaan, niin...