Evo magazine & Viggen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Evo magazine & Viggen

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

EVO magazine listasi autoja tammikuun lehdessä. Valitettavasti 10 huonoimman sakkiin joutui myös Viggen.

Näin kirjoitettiin:
Saab´s engineers reckoned a little torque-steer was no bad thing,that allowed the driver to "feel the challenge of the power". As we discovered, in the wet the Viggen would spin alternate front wheels so violently out of junctions and on uneven surfaces that it was quite possible to travel from one side of the road to the other without turning wheel. They even did a convertible version, which married rampant torque-steer to a wobbly body and was propably the worst thing I´ve ever driven.

Tämä ei ole provo, joten ei ammuta sanansaattajaa. :D
Ahtopaine
"Hölösuu"
Viestit: 1173
Liittynyt: La Kesä 04, 2005 08:24
Paikkakunta: Hard Rock Citi Rollo

Viesti Kirjoittaja Ahtopaine »

Mikäs tuossa... eiks toi ole totta joka sana?
Helmiäismusta Skeida Octopyssy 2.0TDI DSG, Edition 100
Ex. Musta 9000CS Aero 2.3T mitsuturbo -93
Ex.Valkoinen Kombi 2.0 i16 vaparisatku -89
Ex. Dor. Ruskea 96 V4 kaasarikuuppa -77
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Sitä pitää vaan parannella niin hyvä tulee ;) 8)
Eihän se edes olisi kivaa jos auto olisi heti pakasta vedettynä täydellinen :)
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

Tietysti EVO:lla on kovat kriteerit, mutta tuskin se nyt toimittajan HUONOIN AUTO on ollut jota on ajanut. 8O
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

-valomerkki- kirjoitti:Tietysti EVO:lla on kovat kriteerit, mutta tuskin se nyt toimittajan HUONOIN AUTO on ollut jota on ajanut. 8O
Tuskinpa myöskään mukana on kaikki ladat jne. Vaan jollain tavalla kiinnostavat autot, joista Saab ollut yksi pahiten flopanneista.
STCF #3
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

No, mitäpä muuta sitä voisi odottaa, kun tehdään perheautosta sportti.

Itse en tuota EVO-lehteä tunne mutta olisi kiva tietää mitä autoja ne yleensä koeajaa. Hean siis sitä takaa on muut autot olleet jo suunnittelupöydällä urheilu- tai jonkin sortin kilpautoja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Talladega
"Turbo"
Viestit: 240
Liittynyt: To Touko 08, 2003 18:08

Viesti Kirjoittaja Talladega »

Äääh.. vatkaa kai se ratti toimittajalla jos on kädet niinku kerjäläisen pulkan narut :wink:

Vakavammin, tottahan tuo on. Köyhällä ei ole varaa hankkia joka kevät uutta Audi V8 RS4:ää tai vastaavaa.
Saabiton
-valomerkki-
"Hirsch"
Viestit: 849
Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23

Viesti Kirjoittaja -valomerkki- »

EVO:ssa on yleensä tapetilla paljon erikos ja urheiluautoja. Sitten on urheilullisia "perheautoja" M5,RS6 jne..myös pikkusportit ja ralli replikat ovat edustettuina. Saabilta taitaa olla ollut ajossa vain Viggen ja Aero mallit.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Niinpä tietenkin. Aivan varmasti jollain logiikalla voidaan luokitella Viggen ja Aero-mallit vastaavanlaisiksi kuin urheilu- jne. sportit. Ei sillä, että olisi jotain Saabia vastaan mutta vois nuo lehdet jotain rajaa vetää johonkin.

Niin no, olishan ne samalla viivalla jos Saabiinkin olisi laitettua samalla rahalla ominaisuuksia kuin M5 tai RS-Audeihin.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

What's new? Eihän se olisi Saab eikä mikään jos ei torque-steeriä piisaisi...tarkoituksellahan se onkin siellä. Tylsäähän siitä ajamisesta muuten tulisi.. :twisted:
Olli_
"Kaasari"
Viestit: 47
Liittynyt: To Syys 14, 2006 16:46
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Olli_ »

Osa ihmisistä ei tunnu mitenkään haluavan yhdistää etuvetoa ja tehokasta konetta. Onhan sitä sanottu, että kaikki yli 200 hevosen menevät pollet on turhia etuvedoissa.

Viggen on varmasti mahtava auto siihen tarkoitukseen johon se on tehty.
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Samaahan sanoi Top Gearin Clarkson Viggen cabriosta.

Itse olen ainakin ylpeä siitä kun saan ajaa kaikkien aikojen huonoimmalla avosaabilla :D Ja on se kyllä myönnettävä, että Viggen + cabrio ei ole ajettavuudeltaan mikään ihanneyhdistelmä.
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

dimebak kirjoitti:Niinpä tietenkin. Aivan varmasti jollain logiikalla voidaan luokitella Viggen ja Aero-mallit vastaavanlaisiksi kuin urheilu- jne. sportit. Ei sillä, että olisi jotain Saabia vastaan mutta vois nuo lehdet jotain rajaa vetää johonkin.

Niin no, olishan ne samalla viivalla jos Saabiinkin olisi laitettua samalla rahalla ominaisuuksia kuin M5 tai RS-Audeihin.
Heh, siellä on kyllä kehuttukin ajettavuudeltaan mm. Mondeo ST220 jne. Ei ne odota autolta aina sitä M5 mallin ominaisuuksia. Ja Audin edelliset RS mallit ei ole liikaa kehuja saaneet...PUSKEE. Lehti on niille jotka arvostavat aitoja koeajoja rehellisin mielipitein. Autoja todellakin AJETAAN ja KOVAA. Kertovat usein jutuissaan saamistaan sakoista, pahoista katseista jne. Käyvät radoilla ajamassa jatkuvasti ja omistavat itsekin aika moisia kulkupelejä, joista kertovat välillä. Ehdottomasti tämän hetken paras autolehti.
STCF #3
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Aika tylyä juttua, tuli mieleen se Top Gearin pätkä jossa Clarkson starttasi joka kerta 9-5:n pakki päällä ja kytkin ylhäällä :D
Mutta mitä tuolla avo-ng:llä on ajanut niin siihen tulokseen olen tullut ettei siihen tarvita lisää hevosvoimia, tiedä sitten kuinka paljon avo-viggenin korirakenne siitä eroaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

varmaan jokainen ken viggenillä on ajanut tietää että auto on pommi ajettava orkkis kuosissa. Parilla hilkkeillä saa vähän homaa hallintaa, mutta ei siinä määrin että ois asiaa mutkamäkeen.
#1730
500whp.net member
Vastaa Viestiin