EVO magazine listasi autoja tammikuun lehdessä. Valitettavasti 10 huonoimman sakkiin joutui myös Viggen.
Näin kirjoitettiin:
Saab´s engineers reckoned a little torque-steer was no bad thing,that allowed the driver to "feel the challenge of the power". As we discovered, in the wet the Viggen would spin alternate front wheels so violently out of junctions and on uneven surfaces that it was quite possible to travel from one side of the road to the other without turning wheel. They even did a convertible version, which married rampant torque-steer to a wobbly body and was propably the worst thing I´ve ever driven.
Tämä ei ole provo, joten ei ammuta sanansaattajaa.
No, mitäpä muuta sitä voisi odottaa, kun tehdään perheautosta sportti.
Itse en tuota EVO-lehteä tunne mutta olisi kiva tietää mitä autoja ne yleensä koeajaa. Hean siis sitä takaa on muut autot olleet jo suunnittelupöydällä urheilu- tai jonkin sortin kilpautoja.
EVO:ssa on yleensä tapetilla paljon erikos ja urheiluautoja. Sitten on urheilullisia "perheautoja" M5,RS6 jne..myös pikkusportit ja ralli replikat ovat edustettuina. Saabilta taitaa olla ollut ajossa vain Viggen ja Aero mallit.
Niinpä tietenkin. Aivan varmasti jollain logiikalla voidaan luokitella Viggen ja Aero-mallit vastaavanlaisiksi kuin urheilu- jne. sportit. Ei sillä, että olisi jotain Saabia vastaan mutta vois nuo lehdet jotain rajaa vetää johonkin.
Niin no, olishan ne samalla viivalla jos Saabiinkin olisi laitettua samalla rahalla ominaisuuksia kuin M5 tai RS-Audeihin.
What's new? Eihän se olisi Saab eikä mikään jos ei torque-steeriä piisaisi...tarkoituksellahan se onkin siellä. Tylsäähän siitä ajamisesta muuten tulisi..
Osa ihmisistä ei tunnu mitenkään haluavan yhdistää etuvetoa ja tehokasta konetta. Onhan sitä sanottu, että kaikki yli 200 hevosen menevät pollet on turhia etuvedoissa.
Viggen on varmasti mahtava auto siihen tarkoitukseen johon se on tehty.
Samaahan sanoi Top Gearin Clarkson Viggen cabriosta.
Itse olen ainakin ylpeä siitä kun saan ajaa kaikkien aikojen huonoimmalla avosaabilla Ja on se kyllä myönnettävä, että Viggen + cabrio ei ole ajettavuudeltaan mikään ihanneyhdistelmä.
dimebak kirjoitti:Niinpä tietenkin. Aivan varmasti jollain logiikalla voidaan luokitella Viggen ja Aero-mallit vastaavanlaisiksi kuin urheilu- jne. sportit. Ei sillä, että olisi jotain Saabia vastaan mutta vois nuo lehdet jotain rajaa vetää johonkin.
Niin no, olishan ne samalla viivalla jos Saabiinkin olisi laitettua samalla rahalla ominaisuuksia kuin M5 tai RS-Audeihin.
Heh, siellä on kyllä kehuttukin ajettavuudeltaan mm. Mondeo ST220 jne. Ei ne odota autolta aina sitä M5 mallin ominaisuuksia. Ja Audin edelliset RS mallit ei ole liikaa kehuja saaneet...PUSKEE. Lehti on niille jotka arvostavat aitoja koeajoja rehellisin mielipitein. Autoja todellakin AJETAAN ja KOVAA. Kertovat usein jutuissaan saamistaan sakoista, pahoista katseista jne. Käyvät radoilla ajamassa jatkuvasti ja omistavat itsekin aika moisia kulkupelejä, joista kertovat välillä. Ehdottomasti tämän hetken paras autolehti.
Aika tylyä juttua, tuli mieleen se Top Gearin pätkä jossa Clarkson starttasi joka kerta 9-5:n pakki päällä ja kytkin ylhäällä
Mutta mitä tuolla avo-ng:llä on ajanut niin siihen tulokseen olen tullut ettei siihen tarvita lisää hevosvoimia, tiedä sitten kuinka paljon avo-viggenin korirakenne siitä eroaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
varmaan jokainen ken viggenillä on ajanut tietää että auto on pommi ajettava orkkis kuosissa. Parilla hilkkeillä saa vähän homaa hallintaa, mutta ei siinä määrin että ois asiaa mutkamäkeen.